20 Kasım 2010 Cumartesi

KIRMIZI PANCARIN FAYDALARI VE PANCARLI KEKIM!

Vitamin ve mineral zengini "Kırmızı Pancar"

A, B, C ve P vitaminlerinden zengindir... Serinletici, iştah açıcı, besleyicidir. Bileşiminde bulunan ve radyoaktif bir eleman olan rubidyumun sindirim üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Pancar aynı zamanda fosfor, demir, bakır, potasyum, magnezyum, kalsiyum, brom, çinko, manganez ve şeker bulunur.

İnsan vücuduna mucize etkileri

Kırmızı pancar alyuvarların oluşmasında rol oynar. Kırmızı pancarın suyu en güçlü kan düzelticilerden biridir. Havuç suyuyla yarı yarıya karıştırılan kırmızı pancar suyu, günde 400 gr. içildiğinde alyuvarların sayısını kısa zamanda yükseltir.

Damarlarda toplanan mineral kalsiyumu en iyi eritebilen de yine pancar suyudur.
Pişirilmiş ve ezilmiş kırmızı pancar şişliklere sarılırsa, şişlikleri indirir.

Kırmızı pancar suyu içmek, rahmin fibromlarını ve miyomları ile göz perdelerini eritir, yüksek kan şekerini ve tansiyonu indirir.
Prostat, verem ve sinir hastalıklarında faydalıdır.
Ilık pancar suyu kulağa damlatılırsa, ağrısını keser ve iltihaplanmayı durdurur.
Kafa derisine sürülürse kepeğe karşı çok iyi gelir.
Mide ve bağırsak üzerinde olumlu etkisi vardır.
Kemik zafiyeti olanlara çok fayda verir.
Karaciğer hastalıklarına karşı koruyan özelliği ile tanınır ve karaciğerin düzenli çalışmasını sağlar. B vitaminleri ve fosfor ile sinirleri yatıştırır.
İçinde bulundurduğu radyoaktif madde ile vücudu şeker hastalığına, vereme ve kansere karşı koruyor.

Almanya’da Dr. Sigmund Schmidt ve Macaristan’da Dr. Ferenczi bu bitkiyi lösemi ve kanserde önleyici ve tedavi edici olarak kullanmaktadırlar.

Nasıl tüketilir?
Kırmızı pancar Avrupa’da yemeği yapılan bir sebze, yurdumuzda turşusu meşhur... Salata olarak tüketmeyi alışkanlık haline getirirseniz aslında en faydalısı bu! Ancak, çeşni vermek için salata içine katılan baharat ve fabrikasyon sirke gibi yoğun asitli soslar pancarın sindirimini güçleştirir, bu yüzden salatanıza biraz sızma zeytinyağı, biraz limon ve doğal kaya tuzu ile hafif bir sos hazırlayabilirsiniz. Limon yerine doğal nar ekşisi veya organik turunç ekşisi ya da evde yapılmış elma veya vişne sirkesi de kullanabilirsiniz. Özellikle vişne sirkesi ile harika oluyor…

Maydanoz ve kereviz yaprakları kırmızı pancarın faydasını arttırıyor.

Kırmızı pancar kaynatılıp içilirse idrar söküyor, mide ekşimesini ve mide ağrısını gideriyor. Kan yapıyor, karaciğere de faydalı oluyor. Yapraklarını da taze olarak yiyebilirsiniz, salatalarınıza katabilirsiniz.

Kırmızı pancar suyu, karalahana, ıspanak, havuç veya semizotu suyuyla karıştırılabilir.

Kırmızı pancar suyunu içerken 30-50gr’dan başlayarak 400 grama kadar çıkmak mümkündür. İlk önce 50gr. kırmızı pancar, 150gr. havuç suyuyla karıştırılır, sonra 75gr. kırmızı pancar, 125 gr. havuç suyu, sonra 100gr. kırmızı pancar, 100gr. havuç suyu, sonra da saf kırmızı pancar, su ile karıştırılarak içilir.

Dikkat şeker hastası olanlara zararlı!


Bu kadar olumlu etkisinin yanında şeker pancarının sakıncalı olduğu durumlar da var! Şeker hastalığına karşı koruyor ancak şeker hastası olanlara içerdiği yüksek şeker miktarından dolayı zararlı. Şeker hastaları kırmızı pancarı tüketmemeli!
Yüksek tansiyonu olanlar az miktarda tüketmelidir.

Yazi netten ALINTIDIR  arkadaslar..

Gelelim   KIRMIZI PANCARLI KEK  'imize,

Demirimi yükseltmek icin,kan yapmaya  birerbir  KIRMIZI PANCAR 'lardan yedigimi ve suyundan ictigimi her firsatta yazmistim sizlere,tabiii  bazen fazla gelince ne yapacagimi sasirdim ve bu kek tarifiyle karsilastim!

Tarifi sevgili  Berceste  (baska bir yerden almis ve )denemis ve cok memnun kalmis,malzemelerde cok fazla pancar kullanildigindan hemen yazdim ve yaptim!

harika bir kekim oldu,kizlarda yediler, pancar kokusu tamamen yok,hic anlasilmiyor,yumusacik, ama nerdeyse bir kiloya yakin rendeledim ben...

Malzemelerimiz söyle;

- 4 yumurta
- 1,5 su bardagi sivi yag
- 2 su bardagi seker
- 2,5 su bardagi un
- 1 vanilya
- 1/2 su bardagi kakao
- 1 tatli kasigi tuz
- 1 corba kasigi kabartma tozu
- 825 gram suda haslanmis ve rende olmus kirmizi pancar...

kek pistikten sonra eger isterseniz üzerine cikolu sos gezdirebilirsiniz!

kek koyu olabilir,bu öenemli degil,zaten pancarlar suyunu birakacaklari icin...

 Cikolu sos:

1 paket cig krema (200 gr.lik)
1 paket (100 gr.lik) bitter ciko

Sos tenceresinde kisik ateste eritilir malzemeler ,koyuluguna bakilarak gerekirse süt yada krema,yada biraz daha bitter katilabilir...


Kekimizi önce yumurta ve sekeri iyice  özlesene  kadar cirparak basliyoruz...

On dakika kadar sürsün bu islem!

Sonra icine siviyagi,vanilyayi  ve tuzu koyup tekrar biraz daha cirpalim...

Baska bir kapta unu,kabartma tozunu ve kakaoyu güzelce eleyip,temiz bir kasikla iyice karistiralim,kakao rengi una iyice bulassin! (eger üsenmezsseniz hatta ikinci kez bile eleyebilirsiniz,harika olur!)


Simdi bu unlu karisima,yumurtali karisimi aktaralim!

Biraz cirpalim,cok degil,unu yedirene kadar!

En son rendeledigimiz kirmizi pancarlarimizi ekliyoruz ve artik makinayla degil,tahta bir kasikla güzelce karistiriyouz! Bu pancarlar benim! rende fotograflari bulanik cikmis maalesef:)

Yaglayip unladigimiz kalibimiza bosaltabiliriz artik...


180 derecede pisiriyoruz, uzun sürüyor pismesi,cünkü pancar islaklik veriyor ve tam pismesi icin un az oldugundan belki 1 saati gecebilir,ben benim kekimin süresini inanin  hatirlamiyorum!

Eger üstü piser ve kurumaya baslarsa (olmuyor ama yinede tedbir olarak),hemen  alüminyum folyo ile kapatarak,pisirmeye devam edin,icinin de pismesi lazim,bu sekilde üstününde cok kurumasini önlemis oluyoruz...

En son yine bicakla kontrol edip,eger bicaga hamur yapismamissa, firini kapatabiliriz demektir...

iyice soguyunca dilerseniz üzerine pudra sekeri serpin,dilerseniz cikolu sos dökebilirsiniz,ben cikolu sos yapmistim...Ve kendi yaptigim minik truflarla süslemistim,Ilayda bayildi!




Hepsi bu!

Denemek isteyenlere simdiden kolay gelsin diyorum ve nihayet bayram sona erdi,öyle garip gectiki,ne yalan söyleyim Türkiye'de yasayan sizleri resmen  kiskandim diyebilirim,cok utaniyorum ama gercek bu !

hep gözümün önüne bayram havasi,misafirlikler,el öpmeler,seker toplayan cocuklar ve kurban kesimleri geldi (eskiden köyde dedemle beraber  yüzerdik kurbani,ona yardim ederdim,elimden gelir!) ve de tabiii,ilk kesilip pisirilen ve kahvaltida yenen etler,cigerler...

Affedin beni...

40 yorum:

pinar dedi ki...

canim ya bende ayni durumdaydim walla ne guzel olur o ilk pisen et dimi walla burda kesmiyoz cunku vericek insan yok kurban vasifini yitiriyor burda:(iyi haftasonlari:)

Elifin Terazisi dedi ki...

Pancarlı kek, neden olmasın, denemek lazım:)

sarkaç dedi ki...

Affedilmesi gereken ne var ki? Keşke buradaki bayramları sizle paylaşmanın bir yolunu bulsak.

Ben daha arife günü evdeki bütün pancarları turşu yaptım. Onlar bitince alacağım ilk pancardan bu keki pişireceğim. Pancar yemek için harika bir yol. Eline sağlık, detaylı anlatım için ayrıca teşekkürler.

MODA GEZGİNİ dedi ki...

Ellerine sağlık maşalllah çok beceriklisin.pancarlı kek ilk kez duydum denemek lazım:)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

canım çok faydalı bilgiler paylaşmışsın
keki nasıl olur diye merak ettim özellikle de tadını
ellerine sağlık

New York'tan dedi ki...

Aklima pancardan kek yapmak gelmezdi kac yil dusunsem :)
guzel fikir harika gorunuyor, ellerine saglik.

annelili dedi ki...

Farklı lezzetleri keklerde kullanmaylı seviyorum. Bu tarifi de listeye aldım...

mine dedi ki...

bir yaşıma daha girdim pancar ve kek ve çikolata kabulumdur ama tadını çok merak ettim
ellerinize sağlık efendim harika bir hafta dileklerimle...

öznur-ata dedi ki...

geçen gün pancar satan bir adamı görünce ablamla ..ablamı biliyorsun sanırım (hayatın renkleri-özgür)senden bahsettik..alıp yemek ,hatta kekini denemek lazııım acilen..teşekkürler anlattıkların için..sevgiler..kızları ve seni öpüyorum

Defne Kızın Anası dedi ki...

güzel bilgiler için teşekkürler.pancarın faydalı olduğunu bildiğim için kızımın sebze çorbalarında kullanıyorum arada.

pancarlı kek ilginç geldi. eminim güzeldir. ellerinize sağlık

Ballı Cimcime dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok değişik bir tarif doğrusu ve çok güzel gözüküyor. Yalnızlık Allah'a mahsus, en azından yanında sevdiklerin var değil mi? Anneciğine ve bebişine sağlıcakla kavuştuğunda bu burukluğun yerini coşkuya bırakacak emin ol, sevgiler.

iPeK dedi ki...

Serpil ve meşhur kırmızı pancarları :)ne çok seviyorsun :)Ben gecen gun aldım pişirip yiyemedim zaten turşusunuda sevemedim :)Almanya'da bir teyze ve tarifi vardı (sende biliyor olabilirsin)pancar+limon+elma meyve sıkacağında suyunu çıkarırdı,nedense bi onu içebiliyorum :) geçmiş bayramınıda kutluyorum sevgiyle kal :)

Yemekbahane dedi ki...

Değişik bir tarif,ellerine sağlık.
Sevgiler
Müge

mintinin dünyası dedi ki...

valla kırk ıl oturup düşünsem aklıma gelmezdi bu fikir arkadaşım.ellerine sağlık.neden olmasın dedim kendi kendime.belki bigün denerim.sevgiler mintiden...
en güzelinden hem de

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

paylasimin icin cok saol canim.. kekinde harika görünüyor.. ellerine saglik..

ve benden sana bir mim var, kabul edersen cok sevinirim..:) kocaman sevgilerimle..

Abide dedi ki...

Kırmızı pancarı görünce aklıma hep sen geliyorsun :) Kek tarifini merak ettim.En kısa zamanda denemek istiyorum.Normalde pancar ve turşusunu hiç sevmem. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık süper bir tarif olmuş,faydalı bilgiler için ayrıca teşekkürler :)
Ben de pancardan ne yapsam ne yapsam diye düşünüyorum sık sık!
Sevgiler :)

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Çokk bilgilendirici ve faydalı paylaşımınnız için teşekkür ederim.Kekiniz de harika olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgiler.Aida

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Canım, kekin çok güzel görünüyor. Ayrıca faydalı paylaşımların için çok teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Bir ödülüm var,kabul edermisin?

Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım,farklı ama çok güzel bir kek olmuş..
Pancarı salata da kullandım hep ama,kek de süper fikir..
Ayrıca blogumdaki ödülünü kabul etmeni rica ediyorum:)

balböcükleri dedi ki...

duydum ama hiç tatmadım.görüntü nefis sanırım pancar tadı gelmiyor.gelmesinde zaten:)ben turşusuna bayılırım

Sevtap dedi ki...

Ne çok faydası varmış vay be.Kektede hiç denemedim, denemek lazım değişik tatları severim.Ellerine sağlık arkadaşım.

sevimin sayfasi dedi ki...

pancarlik kek ...neden olmasin
denemek lazim
ellerine saglik canim

Bayram Kombesi dedi ki...

pancarin tursusunu yedim ama kekini hic denemedim. Goruntu harika olmus, bi de cikolatali sos olunca. Ellerine saglik.

Baharcicegi dedi ki...

kek degisik ve cok saglikli olmus bilgiler icinde tesekkürler canim

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Pinarcim evet biliyorum seninle hep ayni duygulari tasiyoruz!

Elifcim,bence kesinlikle denemelisin,heleki icinde pancar varsa cocuklarda yemeli!

Sarkaccim,ah keskem keskem,napalim,bizimde kismetimiz buradan yazilmis!

Bende hep tursu olarak tüketirdim ama su son aylar bana onu yeni reformlar yapmaya yöneltti,iyide oldu...Ben tesekkür ederim yorumun icin canim,sagolasin...

Sevgili MODA GEZGINI;hosgeldin canim,ben artik kek yap yapa uzman oldum ama hala syöle inceceik yufkalardan börek acamiyorum;) Yani tam olarak maharetliyim sayilmaz bence:) Ama yinede cok tesekkür ederim sana,insallah birgün bulusuruz ve keklerimden birini tadarsin!

Sevgili Izgün,tadini söyleyeyim sana,aynen cikolu kek gibi inan,hic pancar kokusu gelmiyor,ama ne kadar vitamin kaybediyor onu bilemiyorum:)

Denersen seninde ellerine saglik canim,danke...

Seymacim,bence sende dene inan pisman olmazssin!

Annelili,insallah begenirsin canim,tesekkürler...

Mine hanim,aynen yukarda anlattigim gibi,normal bir kek,hatta icinde ne oldugunu siz söylemezssesiz kimse bilemez! Lakin ben kizlara cikolu kek diye yedirdim he he:) Tesekkürler yorumunuz icin...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Öznurcum,gülümsettiniz beni yorumunuzu okuyunca,sanirim ben pancarlarim caktirmadan bir ekol olmusuz! ne güzel! Saglikli seyleri tüketmeyi,yedirmeyi,tavsiye etmeyi seviyorum ben:) Bence tursu yerine bu sefer haslayip kekinide yapin,inan Ata bayilacak keke! Bende sizi cok öpüyorum canim,cok tesekkür ederim güzel yorumun icin...

Defne Kizin Anasi,ne güzel corbalarada kullanmaniz! Bende artik ogluma yaparim,cünkü kizlar corbada cakarlar;) Bazen portakal suyuna katiyorum azicik,Zeynep hemen anliyor ve icerken cok zorlaniyor,bir dahada koyamiyorum...

Aslinda ben herkesin bildigini saniyordum ama yorumlardan anladigim kadariyla cogumuz duymamisiz,bende okuyunca sevincten deliye dönmüstüm!

Balli Cimcime,cok haklisin canim,ne yanlizligi !Benim bir dünya arkadasim var ,en önemlisi Allah yanimizda! Tesekkürler güzel yorumun icin...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ipekcim,ne güzel bir karisimmis o,e onu ictigine göre,gerek yok,sade olarak tüketmneye,seni anliyorum,Zeynep'e senin gibi,kokusundan hic hoslanmiyor ama maalesef karsisinda pes etmeyen bir anne var,direnemiyor cocugum yazik! Dogru zamanlarda yemesi icin elimden geleni yapiyorum,onun devamli demir takviyesine ihtiyaci var ve bu pancarlar direk kan yapiyor,yani ilaclardan dahada öte birsey bunlar,o yüzden benim icin cok degerliler! Tesekkürler sana,Ece'yi cok öptük!

Mügecim cok tesekkürler canim yorumun icin...

Minticim,adin gibi sende cok sekersin,cok seviyorum seni!Inan denrsen diger keklerden pek bir fark göremezzsin,sonra bana kizma ama !Sevgiler canim...

Hasretcim mimledin beni okudum seni canim,ama bir türlü firsat olmadi yazmaya,su son günlerde hep disardaydim,sonrada yorgun düstüm,cok tesekkür ediyorum sana,en kisa sürede cevaplamak isterim...

Abidecim,bence Betül'e cok iyi gelir pancar,istahsizligi varmi tam bilmiyorum ama bu demir eksikliginden kaynaklaniyor bazen ve istahsizlikla basliyor sorun,insallah denersin ve severssin canim,Betül'ü ve seni cok öptüm...

Özgürcüm ne güzel pancar tüketmen,valla ne yalan söyleyim,bende hep tursu olarak tüketiyordum,cocuklarada yeni yeni yediriyorum (daha dogrusu Zeynep'e yedirememistim kücükken,tiksinmisti!)kendime cok kiziyorum ama cok gec olmadan onlara bunu sevdirdim en azindan,Ilayda simdilerde "ich will rote bete rote bete" deyip duruyor! Yani ben kirmizi pancar yemek istiyorummm:)Tesekkürler yorumun icin canim,sagolasin...

Aidacim,ben tesekkür ederim canim,yorumun icin,sagolasin...

Zencefil ve Tarcin,ben tesekkür ederim,sevgiler...

SEVGILERIMLE,bolgunun ismi öyle güzelki! Cok hosuma gidiyor inan...Ödülüm icin sana tesekkür mesaji biraktimmi hatirlamiyorum ama cok tesekkür ediyorum tekrar,en kisa zamanda gelip alacagim ödülümü!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ipekcim,ne güzel bir karisimmis o,e onu ictigine göre,gerek yok,sade olarak tüketmneye,seni anliyorum,Zeynep'e senin gibi,kokusundan hic hoslanmiyor ama maalesef karsisinda pes etmeyen bir anne var,direnemiyor cocugum yazik! Dogru zamanlarda yemesi icin elimden geleni yapiyorum,onun devamli demir takviyesine ihtiyaci var ve bu pancarlar direk kan yapiyor,yani ilaclardan dahada öte birsey bunlar,o yüzden benim icin cok degerliler! Tesekkürler sana,Ece'yi cok öptük!

Mügecim cok tesekkürler canim yorumun icin...

Minticim,adin gibi sende cok sekersin,cok seviyorum seni!Inan denrsen diger keklerden pek bir fark göremezzsin,sonra bana kizma ama !Sevgiler canim...

Hasretcim mimledin beni okudum seni canim,ama bir türlü firsat olmadi yazmaya,su son günlerde hep disardaydim,sonrada yorgun düstüm,cok tesekkür ediyorum sana,en kisa sürede cevaplamak isterim...

Abidecim,bence Betül'e cok iyi gelir pancar,istahsizligi varmi tam bilmiyorum ama bu demir eksikliginden kaynaklaniyor bazen ve istahsizlikla basliyor sorun,insallah denersin ve severssin canim,Betül'ü ve seni cok öptüm...

Özgürcüm ne güzel pancar tüketmen,valla ne yalan söyleyim,bende hep tursu olarak tüketiyordum,cocuklarada yeni yeni yediriyorum (daha dogrusu Zeynep'e yedirememistim kücükken,tiksinmisti!)kendime cok kiziyorum ama cok gec olmadan onlara bunu sevdirdim en azindan,Ilayda simdilerde "ich will rote bete rote bete" deyip duruyor! Yani ben kirmizi pancar yemek istiyorummm:)Tesekkürler yorumun icin canim,sagolasin...

Aidacim,ben tesekkür ederim canim,yorumun icin,sagolasin...

Zencefil ve Tarcin,ben tesekkür ederim,sevgiler...

SEVGILERIMLE,bolgunun ismi öyle güzelki! Cok hosuma gidiyor inan...Ödülüm icin sana tesekkür mesaji biraktimmi hatirlamiyorum ama cok tesekkür ediyorum tekrar,en kisa zamanda gelip alacagim ödülümü!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ipekcim,ne güzel bir karisimmis o,e onu ictigine göre,gerek yok,sade olarak tüketmneye,seni anliyorum,Zeynep'e senin gibi,kokusundan hic hoslanmiyor ama maalesef karsisinda pes etmeyen bir anne var,direnemiyor cocugum yazik! Dogru zamanlarda yemesi icin elimden geleni yapiyorum,onun devamli demir takviyesine ihtiyaci var ve bu pancarlar direk kan yapiyor,yani ilaclardan dahada öte birsey bunlar,o yüzden benim icin cok degerliler! Tesekkürler sana,Ece'yi cok öptük!

Mügecim cok tesekkürler canim yorumun icin...

Minticim,adin gibi sende cok sekersin,cok seviyorum seni!Inan denrsen diger keklerden pek bir fark göremezzsin,sonra bana kizma ama !Sevgiler canim...

Hasretcim mimledin beni okudum seni canim,ama bir türlü firsat olmadi yazmaya,su son günlerde hep disardaydim,sonrada yorgun düstüm,cok tesekkür ediyorum sana,en kisa sürede cevaplamak isterim...

Abidecim,bence Betül'e cok iyi gelir pancar,istahsizligi varmi tam bilmiyorum ama bu demir eksikliginden kaynaklaniyor bazen ve istahsizlikla basliyor sorun,insallah denersin ve severssin canim,Betül'ü ve seni cok öptüm...

Özgürcüm ne güzel pancar tüketmen,valla ne yalan söyleyim,bende hep tursu olarak tüketiyordum,cocuklarada yeni yeni yediriyorum (daha dogrusu Zeynep'e yedirememistim kücükken,tiksinmisti!)kendime cok kiziyorum ama cok gec olmadan onlara bunu sevdirdim en azindan,Ilayda simdilerde "ich will rote bete rote bete" deyip duruyor! Yani ben kirmizi pancar yemek istiyorummm:)Tesekkürler yorumun icin canim,sagolasin...

Aidacim,ben tesekkür ederim canim,yorumun icin,sagolasin...

Zencefil ve Tarcin,ben tesekkür ederim,sevgiler...

SEVGILERIMLE,bolgunun ismi öyle güzelki! Cok hosuma gidiyor inan...Ödülüm icin sana tesekkür mesaji biraktimmi hatirlamiyorum ama cok tesekkür ediyorum tekrar,en kisa zamanda gelip alacagim ödülümü!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Zelihacim,cok tesekkür ederim bagenmene sevindim canim,ödülüm icinde tesekkürler sana,.en kisa zamanda gelip alacagim!

Serpilcim,gercekten pancar tadi gelmiyor,yoksa Zeynep hic kek sevmedigi halde bayil bayila yemezdi inan! Zaten begenmedigim tariflerimi degil,cok begendigimiz tarifleri yayinlyorum cok sükür,o yüzden icim rahat,tesekkür ediyorum yorumun icin sana...

Sevgili Karabidikim,gercekten acayip faydali birsey,yada ben cok garibim bilmiyorum,ben taktim bu pancarlara,bundan sonra hep hayatimdalar iste!Tesekkürler sana...

Sevim hanim,insallah denersiniz,tesekkürler...

Sevgili Bayram Kombesi,sanirim cikolu sosla tam bir cikolu kek oldu! Tadida öyleydi,kakaodan dolayi,güzeldi,tesekkürler sizede...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Bahar Cicegi yorumunuz icin ben tesekkür ederim,faydali olabildiysem ne mutlu bana!

Hepinize sevgiler benden,tekrar tesekkürler...

Adsız dedi ki...

Serpilcim iyi geceler canım:)demek sen de benim gibi bugün gece vardiyasındasın.Ben de yatmadan senin bloğunda bir yenilik var mı diye gelmiştim.Napalım sayfan artık bir Eti tutku gibi birşey oldu.Kendine iyi bak canım.Kocaman öpüldün.Belgin

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Belginnnn! Sana cevap atmayi nasilda unutmusum! Sen belki unuttun bakmayacaksin ama ben yinede yazmak istedim,cok tesekkürler canim,begenmene sevindim,sevgiler sana...

papatyaninguncesi dedi ki...

çok severim pancarı sık da haşlarım salatasını yaparım.bu tarifi de deniyeceğim

FİKRET dedi ki...

Yazının başında şekeri tansiyonu indirir diyorsunuz.Altında şekeri tansiyono çıkarır diyorsu
nuz hangisi doğru anlayamadım.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Fikret bey,merhabalar,bilmem tekrar geri döner bakarmisiniz ama ben yinede yazmak istedim.

Aslinda cok haklisiniz ve ben bunu yeni farkettim!

Sonra nette biraz bakininca,gercekten her iki sekilde oldugunu anladim,yani seker hastalari cok yemesin,ama icerdigi bilesimlerden dolayida bazi hastlaiklarada direnc sagliyormus,yüksek tansiyonu olanlar aslinda cok olmamakla birlikte tüketebilir diyor,ben alinti yapmistim zaten,ama burdan bakinca ilk etapta cok tuhaf oluyor ,haklisiniz...

Cok tesekkürler yorumunuz ve ilginiz icin!

Serkan gür dedi ki...

çoook başarılı bir blog ..
teşekkürler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Tesekkür ederim Serkan bey,sizin sayfanizda öyle,kolayliklar dilerim...