1 Nisan 2010 Perşembe

BUNLARDA EVIMDEKI CICI TUPPERWARELERIM!!!

               
Aslinda yazmak istedigim öyle cok sey varki,ama suan gözlerim kapanmak üzere,yarin tatil diye kizlarda yatmadilar daha,annelerini beklerler hep,ben yanlarina yaticam,onlarda hemen uykuya dalacaklar...

Ben ikisinide öyle uyuturdum bebekken.Baska türlüsü aklimdan bile gecmedi dogrusu.Cevrem cok sasirir,ben hala kizlarimla beraber uyuyorum! Cünkü buda hersey gibi bir aliskanlik...Yanliz bir yerde uyuyamiyorum artik,uyku tutmuyor! Kizken kendime ait bir odam vardi,kendi keyfime göre takilirdim,ama sanmayin simdi sikayetciyim,tam tersine,cok mutluyum! Yanliz gittikce büyüyorlar ve biz yavas yavas koca yataga sigamayacak gibiyiz! Bu arada benim aldigim kilolarinda etkisi büyük tabiii...(yanliz gecenlerde dolgum düstü!baya agir birseydi!!!,acilen disciye gitmeliyim,disciye gitmeliyim,disciye gitmeliyim............!)
                                                                
   
Arkadaslar ben aslinda size bu tupperware denilen pahali plastik ürünlerinden olusan birkac resim göstermek istedim,kendileri cok pahali (kanserojen madde icermedikleri icin!) o yüzden ben cok alici degilim,cünkü simdilik bunlar bana yetiyor,arti baska camdir,porselendir kullandigim seyler var...Belirtmek istedigim asil sey ise,hangisinin ise yarayip hangisinin gereksiz oldugu! belki elinde olan arkadaslarda birkac örnek verebilirler...Bendekiler az cok burda...

Yeni gecen hafta bir takim daha aldim,ama onlar bu resimlerin icinde degiller...(cok ucuzdu!)...



                                                                         

Kendisini yaklasik sekiz yil önce satin aldim ama sadece üc kere kulandim! Aslinda cok pratik ama ben kelepceli kek kaliplarimi,baton kaliplarimi daha cok seviyorum,bunda da hamur isi yapmistim...


Bunlar Zeynep'in okula baslamasiyla mutfagimiza girdiler,cok pratik acilip kapanan,cok ise yarayan seyler,aslinda iki tanede suluk almistim,ama onlari unutmusum,belki yarin tamamlar koyarim siteye,pembe renkli,biri büyük biri kücük böyda,pratik acilip kapanan,saglam seyler,ben cok memnunum,Almanya'da yasayan arkadslarda mutlaka görmüstür,hic bilmiyorum Türkiye'dede ayni ürünlermi kullaniliyor satis icin,belki bir arkadasimiz tesadüf bilgi verebilir,cünkü artik türkiye'dede cogu insan Tupperware ürünlerini alip kullaniyor...
                                          

                                                                       



Bunlarda yeni sayilir yedi yada sekiz ay oldular,artik esim kendi yemek kaplariyla degil,bunlarla ise yemek götürmeye basladi,herhalde onunda hosuna gitti! Kendisi öyle herseyi begenmezde... Yani tabiki bunlar cok amacli.... Hemen asagidaki mavi kapaklilar,esimin cok eski tupperwarelerinden,kacyil oldugunu bilmiyorum ama bayagi eskiler,ama hala yeni gibi duruyorlar,cok ise yarayan cinstenler! Hemen yanindaki gecen yaz izine giderken,ne alcagimi sasirdigim arkadasimin cuvalindan secebildiklerimden! Okadar cok seyi vardiki,ben izine gidecegim icin fazla almadim,iki tane hediyelik elma seklinde bir tanede muz koymak icin aldim,elma seklinde olanin resmini koymustum daha önce,suan elimde yok zaten,muz icin olana gelince,cok gereksiz birsey,sakin aldanmayin,cok büyük,yer kapliyor ve sadece bir tane muz koyabiliyorsnunuz! Kalpli olan kab ise harika birsey,koydugunuz dogranmis tüm meyve ve sebzeler bozulmadan günlerce kalabiliyor,ben cok seviyorum onu,hep cantamda tasirim o yüzden disari ciktigimizda...                                                            






Bu resimdeki alttaki beyaz hamur yogurma kabi(ben bunu kizken gezmeye geldigim Berlin'de hediye olarakalmistim),bu kapla hem yoguruyor,hemde mayalandiriyorsunuz...Cok isime yaradi yillardir...Kendisini cok severim....Üsttekide pasta koymak icin,ama maalesef yaspastalara pek uygun degil,alcak yani,sadece kek falan koyabiliyorsunuz,benim ayrica yüksek bir pasta kabim daha var,hep onu kullanirim yaspasta yaptigimda,aslinda bunuda cok syk kullanmiyorum....



Üstteki cok amacli,ama alttakini henüz bir yada iki kez kullandim,hatta kaldirmayi düsünüyorum,yada anneme götürebilirim,icinde süzgec seklinde bir beyaz kabida dahil,ama yerkaplayan,kapagi sabirt olmadigi icin,muhafazasi olamayan süs gibi birsey ,yada ben kullanmasini bilemedim!


 
                    


Bu kaplar cok amacli kaplar,hep elimin altindalar,yaptiginiz her türlü seyi cok güzel muhafaza ederler,fotograftada görüldügü gibi,pogacalarim var icinde!en üstteki yan taraflarda delikleri olan(acma kapamali) hem kuruyemislik,hemde marul,maydonoz gibi sebzeleri saklamak icin,ama ben genelde kuruyemis koyuyorum,maydonozlar bizim mutfakta sadece uzun bir bardakta,suyun icinde bekleyebilirler,esimin ilgisi üzerine...



       

Buda yine cok amacli cok ise yarayan birsey...

Bir tanede uzun,kapakli,sigara böregi koyabilmek icin kabim vardi,ama maalesef  okuldan birinin ilgisini cekmis galiba,Zeynep onu kaybetti,artik börekleriyle berabermi orasini bilmiyorum!...


Aslinda cogunuda Türkiye'ye götürüyorum,birkac tanesinide cekmeyi unutmusum,bunlari öyle aceleden cekmistim,fotograf cekmede henüz uste degilim maalesef,ama cok severim,cocuklugumdan beri kendime ait bir fotograf makinam vardi benim,ama bu dijitaller öyle degil maalesef,cok ilgincler,aninda görüntü,ama ben eski fotograf makinami ve onun büyüsünü öyle özledimki! Kendisi bir sekilde düstü ve calismiyor ama ben onu hala sakliyorum,tamir icin Ankara'ya gitmem gerekiyor,bakalim firsat bulabilirsem bu sene ,kimbilir,cünkü icinde binlerce hatirami sakliyor...Ben eski günlerini cok özleyen biriyim,hem onlari düsünmek hayalini kurmak bazen cok iyi geliyor,umutlandiriyor...Neyi derseniz,hicbirseyi,sadece güzeller...
                                                                             Sevgiyle efendim,yeniden görüsmek dilegiyle iyi hafta sonlari hepinize....

12 yorum:

aydilber dedi ki...

bende kullanıyorum ama dediğiniz abartılacak boyutta değilim...ben dolaba kaldıracağım şeylerde dahaçok kullanıyorum..sizde iyi günlerde kullanın

aydilber dedi ki...

selam bloğuma uğrayıp izleyici olursanız çok sevinirim

BIR ETRAZININ GUNLUGU dedi ki...

Aydilbercim hemen simdi denedim ama bloguna giremedim,bir sekilde hata veriyor,benyarin tekrar denicem,sevgilerimle...

nohut oda dedi ki...

suluğunu ve beslenme kaplarını bende cok severek kullanıyorum..saklama kapları her zaman çok işe yarayan gereçler zaten..benım aldıp pişman olduğum tek şey şek şek:))kullanamadım bir türlü çokda pratık değilmiş maalesef..

Emel Kurt dedi ki...

selam bende tupperware kullaniyorum.bazilarini cok severek bazilarini gereksiz bularak,yani deneme ve yanilma:))Büyük bordo kapakli kap kizartma icin.yani kizartma yaptiginizda süzgecin üzerine kizartmalari koyun,yagi asagiya süzülüyor.kagit pecete kullanmaniza gerek kalmiyor.serviside ayni kabda yapabiliyorsunuz,nede olsa tupper:))SEVGILER.

CamiWitt dedi ki...

Happy Eastern! Frohe Ostern!

BIR TERAZININ GUNLUGU dedi ki...

Sevgili Nohut Oda,evet gercekten saklama kaplari cok ise yariyor ama ben buzdolabinda fazla bir sey bekletemedigim icin,genelde pasta,kek,kurabiye falan icin kullaniyorum,suluklar cok isimize yariyor...

Sevgili Emel,sen yazinca hatirladim,evet,o kap kizartma icin demislerdi!Bizim evde kizartma yapilmadigi icin,bende neden bunu hic kullanmiyorum diye hayiflaniyordum!Belki anneme götürürüm bu yaz,cünkü Türkiye'de kizartmalarin yeri ayridir,burda hicbirseyin tadi yokki!Sevgiler

Dir auch Frohe Ostern Cami!

www.sendepisir.com dedi ki...

Merhaba bloğunuza Yetur'dan geçtim. Tupperları oldukça sevdiğiniz anlaşılıyor. Bende 13 yıldır kullanıyorum, bir tane alınca gerisi geliyor. İnsanda alışkanlık yapıyor, kullanamadım anneme götürücem dediğiniz kabı ben yıllardır karpuz kavun için kullanıyorum. Sulu meyveler için çok güzel suyunu alta salıyor. Çok alıncada evde kapları koyacak yer kalmıyor. Sevgiyle kalın..
www.sendepisir.com

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Nilos,aslinda cok Tupperwareci degilim ama yeni evlendigim zaman hep toplantilara davet edildim,evime geldiler,tabi almadan olmuyor,ama bazilari gercekten hergün elimin altinda,cok kullanmiyorsam,onlarida izine giderken götürüyorum ,artik alamiyorum,yeter bu kadar zaten!

Dedigim gibi,o kirmizi kapakliyi hic kulnamadim,simdi simdi icine birseyler koymaya basladim ama sevmiyorum nedense,senin dedigin gibi meyvede koyuluyorsa neden olmasin,karpuz icin ideal olur elbette,cok tesekkürler verdigin fikir icin,zahmet edip yorum biraktigin icin,yine beklerim,

sevgilerle...

Unknown dedi ki...

Ahhh bu tupperwahreler ahh Hastalik gibi insan bir almaya basladimi hepsinden olsun istiyor saklama kaplari cok pratik ve kullanislilar hakikaten.Ilk günkü tazeliginde koruyor herseyi ah birazda fiyatlari bukadar yüksek olmasa.Blogunuz keyif veriyor insana Tatli anlatiminizla.Bende almanyada Augsburda yasiyorum sevgilerimi gönderiyorum banda beklerim insallah.
Allah c.c. emanet olun.

Unknown dedi ki...

Şek şek sadece toz şeker koymak için değil. İçindeki aparatını çıkarıp bal koyabilirsiniz. Çok kullanışlı oluyor.

Unknown dedi ki...

Şek şek sadece toz şeker koymak için değil. İçindeki aparatını çıkarıp bal koyabilirsiniz. Çok kullanışlı oluyor.