15 Temmuz 2018 Pazar

Halsizlik, Can SIKINTISI ve bir bosluktayim!

Neden bilmiyorum...

Ama birkac haftadir kendimi iyi hissetmiyorum!

Sekeri tamamen hayatimdan cikarmam gerek sanirim!

Cünkü seker beni halsiz birakiyor,orasi kesin!

Can sikintisi,zamansizliktan! Bazi takintilardan kaynakli...

Okul icin henüz iki hafta var. Evde büyük bir derin temizlik yapmalyiim!

Ama baslayamiyorum:((

Yarim kalsin istemiyorum.

Evden disari cikmadan saatlerce evi temizleyesim var benim!

Yapamiyorum.

Tatil geldiginde yapabilirim.

Boslugumsa cok ama cok derin konularda...

Bu yaz Nürnberg teyiz! Türkiye ye gidemiyoruz.

Ama boslugum bundan degil.

Cünkü mayis sonunda biz Italya da tatil yaptik,uzun uzun yolculuklar...




Henüz yakinlarda yine uzun yolculuklar,bavullar hazirlamak istemiyorum...

O yüzden hicbiryere gitmeyecegim!

Aslinda bir kamp olayi düsünüyordum göl kenarinda fakat cok halsizim,gözüm yemiyor acikcasi!

Birde su hassasligim yokmu! Cok fazla,artik tasiyamiyorum...

Yorgunum.

Insanlarada kirginim. Arkadaslarima...

Hassas olmak iyi degil,biraz umarsiz olmali insan.

Aslinda Kibris planim vardi,iki haftalik! Iptal ettim .

Su Italya olayi herseyi bitirdi.

Artik eskisi gibi özlem duymuyorum Türkiye ye gitmek icin. Baska ülkeler daha cazip geliyor.

Neden bilmiyorum.

 Üc ay sonra  45 yasina giricem:))

Yas aldikca insan daha cabuk yoruluyordur belki!

Cok fazla ayrintili yazamayacagim ama size Italya da kaldigimiz sehirden bahsedebilirim bir sonraki postta...

Görüsmek üzere yeniden

Sevgiler

SERPIL.



7 Temmuz 2018 Cumartesi

MODE SCHULE B5 /NÜRNBERG (Moda ve Dikis Okulu Nürnberg)


Merhabalar!

Yine ben:))

Iyimisiniz?

Beni sorarsaniz,yorgun ama iyi sayilirim!

Bilmiyorum son yazimda belirttim mi ama ,Eylül ayinda tüm cocuklarla beraber bende okula baslamistim!

Her ders icin ayri bir sinifa giriyoruz:))








44 yasinda ,evli , üc cocuklu bir bayan olarak:))

Süper basladim okula. Almanca sorunum yoktu. O yüzden de hic zorlanmadim diyebilirim.

Almanya da dogmadim,büyümedim ama ilk geldigimde hemen kursa basladim ki,coluk cocuk olmadan ögreneyim diye!

Hergün evde calistim,bu Almanca nasil birsey!

Hali hazirda azda olsa biraz ingilizcem vardi ve ben yabanci dil ögrenmeye hevesliydim hep!

Haftada iki gün,birer bucuk saat ve üstelik parasiz bir kus aldim!

Ögretmenimiz Alman yasli bir bayan,bu isi oda ücret almadan yapiyordu!

Öyle güzel ögretti ki onun katkisini asla unutamam!

Evet sonra gelsin Alman komsular,tanidiklar ve arkadaslar!

Fakat sonraki yillarda kurslar parali oldular:((

Evet Almanca okey! Geriye kalan tek sey,derste kulaklarinizi dört acmak ve yazililara iyi hazirlanmak!

Yazililara iyi hazirlaniyordum fakat birsey var ki oda yasla alakali olsa gerek:((

Ögrendigim seyleri unutuyordum!

Ezber yaptigim icin arada bazi kelimeleri hatirlayamayinca devami gelmiyordu!

Öyle yada böyle zorlayarak ,bazen yarim bazen hic yazmadan tüm yazililarimi verdim!

Not ortalamam alti üzerinden iki!

Bir en iyisi,bende iki! Anlayin artik:))

Bu moda okulunda cesitli bölümler var.

Ben en kolayi gibi görünen fakat hicte kolay olmayan bir bölümü sectim. Burda cok tutulan bir meslektir.

Elbise tamir olayi!

Evet!

Fakat bu sadece tamirle bitmiyor! Herseyi önce dikiyoruz sonra kisaltma,fermuar tamiri ,yada daraltma olayi...

Dikiste cok cok iyi sayilmam bu arada:))

Yani bir seyi kendi basima dikecek kadar yetenekli degilim!

Fakat okulda ögretmenler neyi nasil dikeceginizi önce asama asama gösteriyor,sonra tekrar dikiyoruz ayni seyi ve kendi basimiza yeniden dikerek iyice ögreniyoruz bu isi!

Bu sirt cantasini diktik,icindeki dikis tekniklerini ögrenmek icin! Kumaslari okul belirliyor
 Su ana kadar bir tane önlük,iki etek iki pantolon ve kücük ufak tefek seyler diktik.

Bugünlerde yeni nasil darlatacagimizi,kisaltacagimizi filan ögreniyoruz!

Okul iki yillik.

Saat dörde kadar...

Suan 10.siniftayim ben.

11.sinifta bitecek.

Buarada bir ton önemli sinavlardan gececegiz.

En önemlisi IHK Prüfung dedikleri, mutlaka almamiz gereken bir belge icin girecegimiz sinav mayisin ortasindaki sinav olacak.

Bu belgeyle is yeri acabilir ve istediginiz yerde is imkani bulabilirsiniz!

Ben belgeyi sadece bir meslegim olsun diye almak istiyorum.

Yani burda bana hep sorduklari su soruya artik gönül rahatligiyla cevap verebilmek icin!

" Ne ögrendiniz?""  " Mesleginiz varmi?"

Burda cok önemli. Isterseniz is icin basvuru yaptiginiz alan farkli olsun, o yasiniza kadar ne ögrendiginizi bilmek ve görmek isterler ve de ne olursa olsun bu ise yarar.

Ben Almanca kursu ve ehliyetten sonra cocuk yaptigim icin okula gidememistim!

Okulumdaki en yasli ögrenci benim.

Digerleri hepsi genc cocuklar.

Ve bana cok destek oluyorlar.

Oldukca yorgun geliyorum eve. Hergün düzenli temizlik yapamiyorum mesela.

Yemekleri cogunlukla esim yapiyor ...

Erkenden yatiyorum ancak dinlenebiliyorum...

E kolay degil ,bu yastan sonra ordan oraya ordan oraya kosturup durmak:))

Toplam 11 dersimiz var.sirayla,

Almanca, 
Facrechnen(Matematik,fakat sadece meslekle ilgili) ,
Sosial Kunde( Tüm haklar,kanunlar...) 
Maschinen Kunde(Dikis makinasi parcalari,görevleri...)
Fachteori(Tüm iplikler,kumaslar ve bilesimleri...)
Din dersi(Sohbet ediyoruz,sansla ilgili,yardim etmek,iyilik v.s.)
Spor dersi(Bildiginiz tüm hareketler,sicaklarda disarda yürüyüs...)
Ve dikis dersi
Diktigimiz etegin cizimi,cm hesabi,teknik olarak!
Ingilizce( Modayla ilgili terimler, dikisle ilgili tümkelimeler,kiyafetler)
DAT(Darstellungstechnik)  Cizim yapiyoruz,önce insan figürüyle basladik,sonra cep modelleri,renkler ve daha niceleri:))

Bu Moda Okulunda baska bölümlerde var.

Textil und Modeschneider(-in)( Bayagi bildiginiz terzi)

Beruffachschule für Bekleidungstechnischeassistentin( Teknik cizim yapanlar)

Bekleidungstechnischeassistentin (Dikilen esyanin parcalari)

Sormak istediginiz birsey olursa sevinerek cevaplarim...

Simdilik bu kadar...

Aslinda yazmak istedigim cok sey var ama...

Bilmem ne kadarini yazabilirim:))

Sevgiler

SERPIL.


 









2 Ocak 2018 Salı

Bir Yilda Neler Oldu... Merhabalar!

Iki haftalik büyük bir okul tatilindeyiz!

 Hep beraber!

Yani üc cocuk ve ben ,artik hepimiz okulluyuz!

Sabahlari suan kis mevsiminde oldugumuzdan arabayla gidiyoruz okula, önce kizlari birakiyorum,sonra oglum okula basladi,onu, sonrada kendimi :))

 Havalar isininca herkes bisikletlere:))


Siniflarimizdan bir tanesi,10.siniftayim,11.ta sinava girip iyibir lise diplomasi alicam,bir taraftanda meslek ögreniyorum,dikis  üzerine...







Tüm bunlardan not aldik:))

Dikis derken elbise dikmeyecegim ,sadece tamir ögrenecegim,ama ilk etapta makina dikimini,el dikisini ve tamir icin gerekli cep  ve etek kisaltma filan ögrenecegiz:)))

Yukardaki cepleri dikmekte öyle kolay degildi hani:))

Basta cok zorlandim,yillar sonra ince isler,coluk cocuk derken eylülden beridir epey yol almis durumdayim,cok hizli gecti,cok yoruldum,su iki haftalik tatilde ise acayip keyif yapiyorum,dillere destan!::)))


Hepinize kocaman bir MERHABA!!!

Yine kayboldum ortaliktan,yine büyük bir özlemle de geri döndüm,biliyorum okul var simdide zaman zor ama denicem ...

Epeyde sey birikti hayatimiza dair...
Aklimda kalanlari tek tek yazicam.

Öncelikle Onur Batu yedi yasina girdi ve Aralik dogumlu oldugu icin okula bu yil basladi!



Bende kirk yas üstüne devam ediyorum,hizla tirmaniyorum,Ekimde dogum günümü kutladik,baya bi süslemeli,eglenceli,süper gecti!




Eylülde dogmus olsaydi Onur, coktan gecen yil baslamis olmasi gerekiyordu,daha dogrusu okullar acilmadan birgün önce bile dogmus olsa ,baslamasi mecburi,birgün sonra dogmussa bir yil sonra gidebilir,orasida size bagli...

Bu sekil iyiydi bizim icin,cünkü Ilayda dan cok cekmistik,Agustos dogumluydu ve cok kücüktü,halada problemli,ödevlerini zorla yapiyor,ders calismiyor!

Ilayda bir yildir at binmeye basladi! Kücüklügünden beri atlara karsi ilgisi vardi ,yakin bir yer bulduk,halada devam ediyor ,haftada birgün götürüyorum,yarim saat bakim temizlik,yarim saattde ata binmesini ögreniyor,orda baska hayvanlarda var.
























Baslarda ati kontrol altinda tutmak icin iple bagli oluyor,ama simdilerde yalniz kendisi ata hakim!

Birde yaz kis at biniyorlar,yani kar kis demeden!

Cok soguktu son iki defasinda,bende orda bekledigimden ayaklarimi hissedemez olmustum! Simdi biraz ara verdik,ay sonuna dogru baslayacagiz!

Ben okula basladigimdan beri hafta sonlari yüzme disinda cok birsey yapamadik. Arada tirmanmaya götürdüm o kadar.Onur tirmanirken cok zevk aliyor vede cok iyi tirmaniyor,kilosuda yok,ama ilayda  nin elleri aciyomus:))

Ben hic denemedim, ben gecen yil vermis oldugum 19 kilonun 11 kilosunu geri aldim! Maalesef. Dikkat etmekten  bikmis bir durumda yol alirken,birde baktim 10 kilo almisim,tatilde bir kilo daha eklendi.

Okulda biraz veriyorum ama ,sporu biraktim,onunda etkisi oldu tabi.

Hafta ici dörde kadar okuldayiz. okul dönüsü kafam cok yorgun oluyor! Aksamlari yedi bucukta bazen yedide yatmis oluyoruz Onur la coktan!

Bir defasinda alti kirk beste uyuyup rekor kirmistim!:)))









Onur bir dönemde Aikido ya gitti,haftada bir kez 45 dk.Ögretmenimiz Almanya sampiyonuymus:))





Bu tatilin en büyük sürprizi hemen ikinci gün evimize tasinan tatli,kücük bir misafir oldu:))

Onur a dogum gününde kedi sözü vermistim ama ondan cok ben istiyordum,hemen bir tane yavru bulduk,aldik eve getirdik!

Geldigi gün ben haric hepimizi cizdi!

Sahibinden ayrilmak istemiyordu,14 haftalikti,cisini ögrenmis,iyi oldu benim icin!

Cocuklar tabiki kucaga alip sevmek istedikce kendini korumaya basladi,ama sonraki günlerde evimize alisti!

Babamiza söylememistik,istemez diye:(( Ama en cok o seviyor simdi!Inanamiyoruz hala!

Hatta bir defasinde kedicik ilayda ve Onur un arkasindan miyavladi!

Simdilerde kucakta!





Adini hemen Perihan koydum ama Zeynep cok uzun filan dedi,sonra peri dedik olmadi,simdi pamuk pepsi diyoruz ama kedi isimini hala bilmiyor!

Cocuklar sadece seviyorlar pek onunla konusmuyorlar:))

O kadar merakli ki her yeni odaya girdiginde (ev cok büyük degil ama banyo mutfak filan yasarsak:))
 heryere merakli merakli bakip inceliyor! Tavanlara kadar! bir defasinda küvete düsmüs!Zeynep banyo yaparken yanina almis, icine girmez diye düsünürken kaymis maalesef,hemen kuruladik!

Onun disinda birsey olmadi,o bize biz ona alistik!

Ama alismamiz kolay olmadi,cok tuhaf bir duyguymus!

Daha öncede evcil hayvanimiz oldu ama bu baska biseymis!

Mutfaga girmesine izin vermiyoruz ama   o kadar uyanikki kapisini actigimiz anda taaa icerden kosup geliyor!

Kucakta gösterdik nasil bir yer,merakini gidersin diye!

Neden perihan adini vermek istedim,öyle durup dururken degil tabiki:))

Ben uzun zamandir hicbirsey izleyemiyorum,izlersemde komik diziler seviyorum.

Aklima önce süper baba geldi,ama onu cocuklar  agir buldular,sonra hemen perihan ablayi actim!

Ilayda ve Onur bayildi!

Simdi ben yokkende acip Sakir ve Perihan in komik sahnelerine bakiyorlar!

Benimde eski hatiralarim canlaniyor bu arada,mesudum yani:))

Evde televizyon yok hala:))

Bu bilgisayar yetiyor bize.

En son sinemaya gittik,Gülse Birsel in " aile arasinda" süper bir filmdi! tekrar gitmek istedim ama bakalim...

O kadar güldük ki,en son Recep in besinde gülmüstüm o kadar! Iyiydi film ,harikasin Gülse!

Ben simdi cikiyorum,Onur u Niko lara birakmistim,Kinder gartenden arkadasi,o baska bir okulda ama hala görüsüyorlar,bende ara sira onu buraya Onuru oraya götürüyorum.

Cuma günüde dogum gününü kutlucaz, üc arkadasi ve anneleri gelecek,ev kücük yeterli bu kadar dedik.))

Simdilik hoscakalin.

Üc gündür ara ara ugrastigim postumu nihayet bitirdim,aslinda yazacak baska seylerde var ama bu kadar yeterli simdilik...

Tekrar görüsmek dilegiyle...

Yeni yiliniz kutlu olsun

Sevgiler size.

SERPIL.










1 Aralık 2016 Perşembe

Paskalye Cöreklerim zamansiz ama güzel oldular:)) Ve Bizden kisaca...

Merhabalar sevgili blogum:))

Yazacak o kadar cok sey varken ne yapacagimi bilemiyorum ilk defa.

Birkac gelisme var onlari yazayim.

Onur Batu carsamba günü okul testine girecek.Burdaki sistemde biraz zorlastirildi artik diyorlar ama
gidince görecegiz.

Bizdeki tek sorun,cekingenlik!

Mesela hala Kindergarten dedigimiz Cocuk bahcesi yuvasinda her sabah agliyoruz.

Yani oglum agliyor!

Basliyor aglamaya.Gidene kadar sorun yok.

Önceleri üzülmüyordum cikip gidiyordum ama artik beni üzmeye basladi,cünkü cok uzun sürdü,demekki gercekten zor onun icin!

O yüzden bazi günler götürmüyorum,mesela hafif atesi varsa,ben yorgunsam filan...

mesela bu aralar cuma günleri hep evde.

Üc gündür gribim.

Bugün sabah kalktigimda gecti sanmistim ama mutfakta biraz biseyler hazirladim,yorulmustum,baktim yine fenalasiyorum!

Ama sonra oturdum kahvalti yaptim,dinlenmeye basladigimda yine kendime geldim.

inat ettim doktora gitmemek icin.

Ama yarin gidip ne verecekse alip icip bir an evvel kurtulmak istiyorum!

Cok gicik bir durum üc cocugunuz varsa ve hespide evdeyse:))

Güya hastayiz!

Ne dinleyen var nede susan!

Onlarla konuusp derdimi anlatmaktan vede sürekli ültümataom vermekten daha bir yorgun düstüm.

bu seferki gribim Allahtan cok agir degil fakat kafam binbesyüz sekild egeziyorum!

Insallah gecer.

Gecen yilda bir defa yakalanmistim,ama o güclü bir gripti.

Saunadan cikinca cok soguk almis olmaliyim farkinda olmadan...

Evet sali günü bizim oglan Alti yasina giriyor!

Ogün Yunanli arkadasinin annesi ve kücük kardesiyle bize gelecek,birde yine yuvadan bir arkadas ve ablasi.

Bizim ev kücük,simdilik bu kadar bizimde kalabaligimiz oldugundan cok bile:))

Aslinda bir yer dede yapilacak bu parti ama ben hemen ogün aile icinde kutlamayi cok daha uygun buluyorum...

Onur tirmanmayi cok ama cok sevdi!

Acayip hizli bir sekilde tirmandi gittigimizde!





Orda yapacagiz büyük ihtimal...Cok güzel bir yer,büyükler de kücüklerde ayni yerleri tirmanabiliyor.

Paskalyelerime gelince:))

Canim ne zamandir istiyordu,kendi tarifimide bulamadim,netten baktim filan karisti,cok acele yogurup cikmam gerekiyordu,eski tarifimi cok iyi hatirladigimdan yaptim ama cok cabuk bayatlar gibi oldular,ama ben yinede onlari tencereye koydum orda yumusak kaliyorlar.

Cok yapmisim epeyde buzluga attim,canim cekince isitip yicem:))

cocuklarda sevdiler.




 Bu tarifte unun iicne bir yumurta tereyagi ve pudra sekeri koydum ama önce yas mayayi sütle beklettim. Mayasi süper geldi masanin üzerinede mayalamaya birakmsitim eve bir geldik tasmis haliya inmis epey kök salmisti.))

Birde tepsi mayasinida epey beklettim cok güzel kabardilar,ben paskalye cöreklerini cayla seviyorum:))



 Asagidaki fotografta benim bu yilki dogum günümden,öylesine kutlanmis bir partiden:))




Bakali  Onur Batu`nun dogum günü nasil gececek! tam bir yildir bu günü bekliyor cünkü!

Birde yazmak istedigim bir anisivar. Iki hafta evvel babasina Onurùn ucan kumandali helikopter isteidgini syöledik,ama o olmaz dedi,daha kücükmüs,fakat Onur bunu gecen yildan istemisti,almamistim.

O zaman sana elektrikli dis fircasi alalim deidm,olur dedi.

Ertesi günü sabahinda tam kapidan cikacakken," anne simdi siz bana dis fircasi alicaksiniz ya?" eee

"Ama ben onu duydum,o zaman sürpriz olmazki,ben simdi biliyorum:))"! demezmi!

Cok güldüm buna!

Neyse dün babasi  cok güzel bir firca almis,sarzli fise takilan bisey tabiki.

Hatta berbaer secmisler.Evet geldi actik,kullanmadan öncede sarkiyla berbaer aynen söyle söyledi;

" cok mutluyuuum cok mutluyuuum!"

Harika bisey bunu duymak.

Cocuklarimiza anne baba olarak cok fazla oyuncak almiyoruz.

Be en basindan böyleydi.

Bu yüzden alinan her ufak sey onlari mutlu etmeye yetiyor.

ben böyle yetistikleri icin mutluyum.

evde televizyon ,nintendo,X box,yada Play station gibi oyunlarimizda yok.

Buna gerek yok,zamanimiz kisitli.

Evet anne hasta oldugunda onlarla ilgilenemiyor ve biraz boslukta kaliyor gibi görüebilirler, ma gecici durumlar bunlar.Her halükarda evde ne isterlerse yapiyorlar.

Bu arada ev hayvanlarimiz var. Ne olduklarin yazacagim ama hala burada kalmanizi rica ediyorum sizden.

Burda yani Almanya da her yilin Haziran ayinin altisi cocuklarin günü kabul edildi,tipki bizim 23 Nisanimiz gibi ama bizimki kadar sayan i Muhtesem kutlamalar yok.sadece cocuklari sevindirmek amac.

Bende ogün obi den onlara ne zamandir istedikleri maus aldim,yani fare!

Iki tane.Ikiside erkek.

Cok kavga edip hicbirseylerini paylasamayan iki erkek fare! Ama cok tatlilardi.

beyaz fareler.




Bu kutularin icinde size veriyorlar! delikleri var ama o kadar sekerlerki o deliklerden burunlarini sokup cikmaya calisiyorlar!

Tabi uzun süreliginde degil,bir zaman sonra kagidi iyice dleip kacabilirler,bu gecici bir tasima icin.



Cok fazla resim yok ama buda suluklari,bunun su celik kismi asagi geleicek sekilde takiliyor ordan cekiyorar su icmek istediklerinde!





Zeynep kafesi hazirlarken!

Bu ilk mauslarimiz iicn olan hazirlikti.

Peki onlara ne oldu?

Bu mauslar meger sicaga dayanamazmis.Soguga iyi dayaniyorlar ama harika!

Bunu zeynep cok iyi bildigi halde birgün izine gitmeden evvel o sicakta üzerlerinde kalin paspas oldugu halde disarda unuttuk!

Öldüler.

Zeynepín ne kadar cok agladigini yazip kayitlara gecmem lazim:((

Benim asil yazmak istedigim aslinda suydu;

cocuklarin o günkü sevinci!

Bana inanamadilar!

Rüyadayiz filan sandilar.

Cünkü babamizda ev hayvani istemiyordu,benim icinse mauslar okeydi:))

spontan gelissede onlar cok mutlu olmuslardi,daha arabada kavgalara baslandi,yok onlar senin yok bunlar benim,yok bi tanesi senin yok bi tanesibenim diye!

Hatta videomuz var buna dair ama cok uzun...

Neyse biz izine gittik geldik,yine birgün yolumuz obi ye düstü.

bu sefer Onur yanimdaydi sadece.Onada öyle bir konusma yapmistim,eger gidersek yine aliriz diye,cocugum untmuyor  hicbirseyi:))

Tutturdu illa alalim diye,zatende söz verdigimden baska sefere kacamadim!

Aldik ciktik ama aksam vaktiydi.

Iki tane fare eve geldi,zaten kafes hazir ama Zeynep coks evinmedi,korkuyordu galiba.

Niye aldiniz filan bile dedi.

neyse simdi cok seviyolrar,zemizligini zeynep yapiyor hep beraber daha dogrsuu ,kardesleride ona yardimci oluyor.

Cünkü fareleri icerden cikarip baska bir yere koymak gerekiyor ..

Evet mauslar icerde,fakat bir gariplik var bu iste!

Farenin  bi tanesi hep disarda hovardalar gibi,digeri isi hep icerde,bir cekingenlik,bir kacis,bir sakinlik!

Ne oluyor derken birgün bi tanesinin cok sismanladigini farkettik!

Benim aklima geldi ama ikiside erkekya olmaz diyorum!

Meger kadin bize veririken aksam aksam birini kiz vermis:))

Yani o sismanlik zeynep in cok beslemesinden degilmis! bebeleri olacakmis:))

Birgün bir telefon! " Anneeee mauslarin bebekleri olmsus!"

Cok sasirdim yinede!

"Iyi kizim ne yapalim belliydi zaten dedim."

O kadar sevimliler ki nce gözelri kapaliydi,simdi gözlerini actilar,gezinip duruyorar gecelri!

Eve gelen ikizlerimiz var Ilayda ninda arkadaslari,onlar  merak edip iceleyince ücünün kiz ücücnde erkek oldugunu tespit etmisler!

Gecenlerde gidip obiyle görüstüm.Böyle böyle dedim.Adamda getirin degistirelim dedi.

Simdi vermeye kiyamiyoruz ama bu fareler sonraki 28 gün icinde yeniden dogum yaparlarmis!

O yüzden  tam alismadan götürüp verecegiz ve maalesef  yine bir erkek fare alacagiz!

Simdi baktim yavrularin resimlerini bulamadim ama yarin eklicem söz:))

Suanda evin icinde degiller.Bizim penceremizin önünde metalden  genis alanlar var ,salon caminin önüne koyduk.Üzerinde yine pas pas var!

Yanliz acayip sekilde bize benziyorlar!Kadin icerde erkek disarda:))




Oglumun altinci yasi simdiden kutlu olsun!

Sevgiler.

SERPIL.








12 Kasım 2016 Cumartesi

Acma Tarifim ve iki günlük hayat Hikayem:))

Dün cumaydi,persembeden klama yorgunluguma yagmurda eklenince Onur u götürmedim,onunda canina minnet zaten,evde kaldik:))

Kizlar gidince  az dinlendim sonra kahvalti hazirladim kendime güzelce,cünkü Plasma Center e gidecektim,karnimi iyi doyurmam gerekiyor,ac olmuyor bu isler:))

Neyse Zeynep in gelmesine az kala bende ciktim,zaten babamizda uyuyordu.

Isim cabuk bitiyor artik,bol bol da su icmeniz gerekiyor,bu Plasma nedir diye merak ediyorsaniz eger unutmadiysam linkini vermeye calisirim simdi.BURDAN okuyabilirsiniz.

Sonra eve geldim,Onur un arkadasi gelecegi icin evde biraz temizlik yapildi:)) Tarafimdan:))

Saat dört bucukta onlar geldiler,bende saat beste hazirlanip altida ciktim,dooogru sinemaya!Arkadasla sözlesmistik.

Cok iyi geldi dicem ama hem güldüm hemde bi sürü agladim,bir tuhaftim gece:((

Eksi Elmalar filmiydi.Yilmaz Erdogan in.

Kendisinin filmelrini cok begeniyorum,komik olusu benim cok hosuma gidiyor,Vizonteleyi asla unutmam!

Sinemada yada baska bir yerde olsun her türlü tepkimi dile geitrmekten cekinmiyorum ben,yine öyle oldu ama yanimda arkadasim var diye biraz sanki kahkahalarim yarim kaldi!

Bir dahaki sefere yanliz gidicem:)) Aramizda kalsin ama ok:))

Bende baska bir genc kizdi sanirim,insanlarimizda hicbir tepki yok,yani bariz sahnelerde hep beraber güldük ama ben  her komik bulduguma güldüm:))

Agladigim yer ise,Yilmaz Erdogan ij Alzheimer olmasi ve tamamen o haliyle tipki rahmetli babama benzemesiydi!

O kadar cok aglamisimki gözlerim sismis!

Benim babamda dedemde Alzheimer oldular.

Neyse ordan saat 10 a dogru eve geldim,bisikletle gitmistim ama cok soguktu,yinede sabah iyi kalktim erken yatinca yorgunlugumu almisti.

Gece vakti buralarda kadinlarin YANLIZ BASLARINA EVE GIDEBILMESI;DISARI CIKABILMESI cok büyük sans ve en büyük ÖZGÜRLÜK  te bu olsa gerek.

Bu arada diyete devam.Spora devam.Gittigim spor salonunda sadece bayanlar var,daha evvel okumayanlar icin yazdim,buda cok güzel,o yüzden rahatlik ve sempati cok önemli benim icin.

Evet bu sabah sözlestigimiz gibi arkadasimla spora gittik,onu aldim Onur da yanimizdaydi!
 

Hatta Onur da yürüyüs bandina cikti hic istemedigim halde kalori yakti:)) Baya iyiydi hani,cok istiyor onu bazen yanimda cikariyorum,aslinda yasak:)) Bu da aramizda kalsin:))

Ordan dönüste harika bir kahvati yaptim dogal olarak actim,ama fazla geldi rahatsiz oldum,iki saat koltukta kendimi rahat ettirecek bir pozisyon aradim,sonra gecti yavas yavas.!

Eve geldigimde Zeynep in istedigi pogacalardan yapmak icin hemen hamur mayalamistim. Elime eski bir tarifim gecti,Acma tarifimdi,onu yapmaya karar verdim!

Mayalanan hamuru ögleden sonra bir güzel yaptim,esimde yemegi yapti bu arada,yedik ictik ve ben öyle yorgunumki birazdan bu posttan sonra dooogru yatagima:))

Aslinda resim filan eklemem lazim ama suanki gözlerle secemem diye ekleyemiyorum!

Yarin pazar! Bakalim neler yasayacagiz...

Aslinda bloglari dolasip yorum yapmayi cok seviyorum,bugün böyle gecti,insallah yarin buna zaman ayirmaliyim!

Görüsmek üzere yeniden...

ACMA TARIFIM söyle:

iki bardak süt
Bir bardak sivi yag(ben azda susam yagi ekledim)
Yarim bardak seker
tuz
un
yarim yas maya kullandim

Sicak sütte önce sekeri erittim,sonra yas mayayi eritip beklettim biraz,azicik köpük köpük oldular,sonra diger malzemeleri ekle<ip güzelce elimde yogurdum.Mayalandiktan sonra mandalina büyüklügünde  parcalar yuvarlayip tahtada beklettim,sonra merdaneyle acip iclerine tereyagi sürüp tekrar katalyip tekrar sürüp acma seklini verdim.

Üzerine yumurta sarisi.180 derecede.

Simdi elimde dünden kalmada beyazlarim oldugundan bir kase beyazim oldu,onlar icin birkac tarif var sanirim yarin kurabiye yapicaz cocuklarla! Cünkü söz verdim,bugün olmadi,kendimi o kadar gücülü hissedemedigimden hic kalkismadim acikcasi.

Acmalarim cok güzel oldular,ama resimlerini henüz cekmedim:)

Simdilik benden bu kadar,aklimda birkac arkadasim var,hep aklimda ,uygun bir zamanda mutlaka gelip okuyacagim,lütfen darilmayin nolur...



Hoscakalin.

SERPIL.







 

10 Kasım 2016 Perşembe

Yeniden burda olmak cok güzel!

Evet sanki loto kazanmis, yada cok büyük ganimetler elde etmis korsan gibi hissediyorum kendimi suan:))

Uzun zaman gecince aradan insan sarhos gibi oluyor!

Simdi zaman buldum bulmasinada gözelrimden akan uykunun haddi hesabi yok!

Ama yazicam! Bu sefer basarmak isztiyorum!

Sabah yine kizlari yolcu ettim uzun uzun yazmayim ama onlarin giyeceklerinede ben karar ´veriyorum!

Kahvalltilarini mutlaka yapmamlilar!Beklerim baslarinda yemeleri icin!

Onur yine sorun cikardi,gitmemek icin ama ikna ettim!

Onu birakinca dogru is yerine gectim,dört bucuk saat calistim.

Ordan ciktim eve geldim cok acikmistim ´hemen biseyler yeyip tekrar ciktim!

Doogru saunaya!:)) Seviyorum ben saunayi.Hele yorgun olunca!Öyle iyi gelyiorki!

Ordan dooogru Onur u almaya,gerci biraz erkendi ama anca gittim geldim,trafik yok yor´gundu.


Yagmurluydu bugün unuttum kizlari ben biraktim okula:)) he he bak atliyordum az daha:))

Onurla eve geldik yemegi hazirladim artik ne yaptigimi yazamam,yedik,az dizi baktik,biz yemek yerken güzel seylere bakmayi seviyoruz.

Bu benden kaynaklaniyor ben seviyorum cocuklarada alistirdim:)) Maalesef..

Evet ben hala yerimden kalkamadim,cok yorgunum.Bir kalksam daha pek cok is var evde.

Yarin evdeyim,calismiyorum ama basak planlar var simdiden:))

Bugünlük bu kadar!

Yarin aksam görüsmek üzere hepinize sevgiler...

Sevgili Deeptone seni bulacagim en kisa sürede.))

SERPIL.



Bu telefonlar manyak:))

9 Kasım 2016 Çarşamba

Cok özlediiiim!

Yazilarimi büyük yazmak istiyorum bu sefer!

Merhabalar yeniden!

Icime düstü sevgisi yeniden damladim buraya:))

Cok ayip ettim biliyorum yazmamaya sizleri okumamaya ,affedin beni:((

Neyse ben ne yazacagimida unuttum ama birkac fotgraf ve neler yapyioruz eklemek istiyorum!

Birde yapmak istedigim hep hayalim olan su günlüge devam etmek!

Kimbilir belki basarabilirim.

Mesela bugün neler yaptim? (hani bazi kisiler hep uyudugumu yada dizi baktigimi düsünüyor ya! ondan:))

Sabah 6.45 kalktim.(6.30 a kuruyorum ancak kalkyiorum,bu ara sabah uykularini cok sever oldum:))

Kizlari kaldirdim,üstlerini hazirladim,kahvalti ettiler gönderdim,doogru koltuguma! Dinlenmem lazim.

Saat oldu 8.15 .Onur kalkti.Cok sükür.Hic beklemiyordum aksam biraz gec yatmisti!

Bende hemen ayaklandim,üzerimizi giyindik,öyle hemen kolay olmadi tabiki,babasi uyanik odugundan simardi,giyinmek ve gitmek istemedi!

Bugün orda yani yuvasinda kahvalti yapacaklarindan evde kahvalti yaptirmadim ama beni bin pisman etti sonunda tabiki!

Yoksa daha erken kalkip mutfaga giderdik.

Neyse ciktik,yetistik,mutfaga girdik heryer dolu,beklesin sonra yapsin,sen git dediler,cünkü Onur Batu hala agliyor.

Evet oglum alti yasina basiacagi su günlerde hala benden ayrilirken agliyor:((

Neyse birakip gidiyordum vazgectim,beklemek istedim,iyikide öyle yapmisim,cünkü Onur da hala cok fazla utangaclik var,digerleir gibi rahat yemek yemiyor mutfakta.

Baktim yer bosalmis git demisler ona aglayarak cikti siniftan,gördüm hemen beraber girdik ve güzel bir kahvalti yaptirdim,kafasi yerde ve arada aglayarak yine!

Neyse ordan ciktim dogru spora!
Arkadasimla birlikte bir saate yakin kalori yaktik,süper oldu.Ben azicikta alet calistim.


Sonra saunaya girdik.Dusumuzu aldik ordan doooru ikeaya gittik,spontan oldu,ama arkadasima iyi geldi!


Benim ayagim acimaya baslayinca hizlica ciktik,ama harika seyler görüp eve dönemk ve onalrin hayalini kurmak banada iyi geldi!

Cok birsey alamadik,ufak tefek seyler alip ciktik,ama cocuklar cok sevindi.!

Onu eve birakip v´bende evegeldim,cok az birseyler yedigimden yemegimi yedim,az dinlendim ve saat 16. da Onur u alamk icin tekrar ciktim.

Soguk oldugu icin arabayla gidiyorum.Yoksa bisikletle 12-13 dakika,hizli sürersen 8!

Onu aldik eve geldik!Baktik park yerimizde var rahatca hemen eve girdik,yoksa park sorun olyuor uzaga gidebiliyoruz!

Ben biraz ev isi yaptim,yemek yedirdim,ama Onur u bir türlü uyutamadim!

Bu aksam beni cok zorladi!

Yanina yatiyorum uyurken,uyudu diye kalktim ama dalmamis!Sonrada ikidebir kalkmak istedi,su icti,disim agriyor dedi,en sonunda daldi ama cok gec! Bakalim yarin sabah kacta uyanacak!

Bu arada ilayda ingilizce calisti.Az evvel kalkti ve bende buraya gectim!

Bugün pek birsey yok gibi görünüyor ama yarinin persembe olmasi süper!
Hafta bitiyoooor!

Bu arada gecen hafta tatildeydik!Bana cok yii geldi gec kalkmak!:))

Haftada iki gün yogun calistigimdan parmagimda bir agri var henüz gecmedi ama ilacimi ictim az evvel,sanirim iyi geldi yine,simdi iyi.

Bugünkü günlük notlari bu kadar.

Simdi gelelim bizler?

Ben spora ve kilo vermeye devam ediyorum cok sükür!

Izin dönüsü aldigim 3 kiloyu henüz def edemesemde en azindan korumaya calisiyorum!

Ilayda hanim ablasinin okuluna basladi,cok istiyordu,en sonunda basardi(k)!

Nasil oluyor bilmiyorum ama simdilik olucak gibi duruyor!

Tek sorun kendi basina ders calismak yada ögrenmek gibi kavramlarinin onda olmayisi!

Sadece ve sadece ben yaninda oturusam ,ona ögretir yada gösterirsem ögrenebiliyor!

Buda bende zaman  demek.Ona zaman ayirmaya gayret ediyorum.

Yani ilaydamin evdeki ögretmeni benim arkadaslar,hep olmak isterdim zaten:))

Zeynep te ayni sekilde evde hic ders calismayan bir ögrenci!Ona daha iki kelime ögretmedim!Hafizasi cok iyi.

onur cum Batucum da henüz Kindergarten de,yani cocuk yuvasinda.

2017 de ilkokul birinci sinif olacak,Aralik ta dogum günü var,cocugum cok heyecanli,hergün gün sayiyor!

Ona bir kumbara almistim, tenekeden.O kadar agirlasti ki dogum gününde acacagiz,bakalim kac parasi oldu,iddaalar cok yakin olsada:))

Neden kumbara aldik?

Cok kiskanc bir cocuk,ablalarini cok kiskaniyor! onlara harclik verirken oda istemeye basladi bizde verdigimiz kücük demir paralari onda saklasin diye ...

Baska bir gelisme yok gibi duruyor ama aklima gelirse yazarim,artik hep yazmak istyiorum cünkü!

Birazda fotograf:))





Yarin tekrar görüsmek umuduyla simdilik hoscakalin efendim...

SERPIL.


 

 



 

23 Haziran 2016 Perşembe

Nasil 20 kilo verdim:)) Merhabalar!

Evet sevgili blogum,arkadaslarim,epey epey oldu yoktum buralarda,yazamadim,bakamadim:((

Merhabalar hepinize!!!

Yaklasik bir yildir tuhaf duygular icindeyim,bazi seylere merak sardim:)) bu yüzden de bazi hobilerimden uzak kaldim!

Simdi hic o konulara girmicem ama en azindan icimden geldigi icin yazmak istedim ve nasil kilo verdigimi sizlerle paylasicam.

Bence her insan kendi vücut dengelerini iyi biliyor ve burdan yola cikarakta nasil bir yol izleyecegini kestirebilir diyorum!

Bende öyle mesela.

Ben nerde kilo alirim,yada nasil onlari eritirim! biliyordum! Ama isime gelmiyordu!

Ben az yemeliydim!

Aksamlari hic belki!

Suyu bol icmeli,limonla takviye yapmaliydim!

Öylede yaptim.

Ama bol hareketle!

zaten normalde cok hareketli bir insanimdir .Günde kirk kere disari cikarim,hic üsenmem,bisikletle giderim heryer,kosturmacam hic bitmez! Hergün yeni bisey cikar bana!

Ama bunlar yeterli gelmiyordu!

Aksamlarida dayanamayip normal yemek tabagi alinca kilolarima hergün 700 -800 gramlar eklenmekteydi!

bu yolla 89.5 a kadar vardim!

Gecen yil 2015 in haziran ayinda,yani tam bir yil oldu kilolarimdan kurtulmak isteyisim!

Bunu kutlamak icin bir pasta yapacagim ve Sali günü zeynep kizimin Dogum Gününde hazir yapilmisken arada bunuda kutlayivercem:))

Nasil fikir?

Ama bu arada anlaticam ama hicbir seyden eksik kalmadim,canim ne istediyse üsturuplu bir sekilde götürdüm:))

Simdi gelelim olayin en bas kismina:

Haziran 2015. Türkiye ye izine gitmek icin bir ay var ve benimde kendime yeni birseyler almam gerekiyor!

Espritte calistim bir dönem.pahali ama indirim günleri oldugundan cokta hosuma gittigi icin parcalari ilk oraya girdim.

Elime en 10 parca sey alip deneme odasinda tek tek denemye basladim,bu arada tam 89.5 kiloyum!

Kendimi nasil görüyorsam artik:))

Onca seyden sadece iki tane penye oldu üzerime!

Onlarda penye iste,herkes her bedene uyar zaten!

Ne pantolonlar ne gömlekler oldu!

o kadar moralim bozuldu ki! Dükkandan nasil ciktigimi o yüzden cok iyi hatirliyorum!

Kendi kendme söyleniyordum,o kadar yersen iste böyle olur diyordum,yüzüm asik,üzgün bir sekilde ,o iki penyeyide alarak ordan ayrildim!

Hatta ordakilerede söyledim,hicbirseyin olmadigini ilan!Ben onlar cok kiloluyum diyorum,onlar hala " neee,nicht!" filan diyorlar! Yazik...

Yani degilmisim.

ISTE O GÜN BEN DIYETE BASLADIM.

Ilk bir ayda yani izine gitmeden evvel bes kiloyu evde verdim,üzüntüden galiba,yemeden kesildim!

Sonra izin hazirligi,yolculuk derken dönüste farkettimki,3 kiloda Türkiye de vermisim!

Bu bana cok büyük motivasyon oldu!

Yani toplam SEKIZ KILO  olmustu!

Ve belli oluyordu,herkes " sen biraz kilo vermissin,cokiyi olmus !" deyince anladim,dogru yoldayim!

Ve bunu söyleyen arkadasla beraber,isim olmadigi icin,o spor salonuna giderken onunla birlikte gittim.

ne zamandir istiyordum ama bir türlü olmuyordu!

Yaninizda tanitim amacli birini götürebilir ve o kisi istedigi kadar kalabilir ve herseyden yararlanabilir.Birgün süreyle.

Ve ben ilk crost dedikleri alete ciktim,biraz yaptiktan sonra o kadar hosuma gittiki harketleri,henüz baska seyleri denemeden o anda oraya kayit olmaya karar verdim!

Burasi tam bana göreydi!

ben yatarak yada oturarak hareket etmeyi sevmeyenlerdenim,illa ayakta olucam!Sadece yorgunsam otururum yoksa asla oturmam!

neyse iki yillik kontatimi hemen imzalayip basladim calismaya!

Hergün ordaydim!






Ve hergün kilo verdigimi görmek bana büyük motivasyon oluyordu!

Spordan  sonra tartiliyorum orda ve eve o sekilde siritarak dönüyordum!

Eylül ayinin son ikinci haftasi basladim ve o günden bu yana 12 kilo verdim.Az gibi görünebilir ama

en azindan kilo verdikce vücut SIKILASTI,daha zinde kaldim ve en güzeli en önemlisi HAFIZAMA süper faydasi oldu!

Bunun üzerine basarak söylemeliyimki,

kesinlikle ve kesinlikle beyine cok faydali ve inaniyorum ki ALZEIMER HASTALIGINA bir engel teskil eder.

ben kizlarimida oraya yazdiricam ve izin dönüsü baslayacaklar!

Zaten arada benimle geliyorlar,calisanlar cok kibar ve sevimliler! ters hicbisi olmadi bugüne kadar,insallahta olmaz!

Ben iki yillik kontrat imzaladim ama ömür boyu gidecegim bir yer artik!

Sadece bayanlar icin oldugundan oldukca rahatsiniz,heryerde bayan var,hic erkek yok!

Ben haremlik selamlik uygulayan biri degilimdir,gayet medeniyim ama öyle bir yerde onlarla birlikte olmak beni rahatsiz eder,gerilirdim kesin!

O yüzden burayi sectim.

Sauna olayi var mesela,cok sevmiyorum ama bana kalori ve su kaybettirdiginden her seferinde mutlaka girerim!

Simdi tek cümleyle söyle kilo vermis oluyorum,özel bir DIYET YADA TOZ KARISIM ICMEDEN!

Aksamlari az yemece,gündüzleri spor yapmaca:))

HEPSI BU.



Bu arada cocuklarim büyüdüler!Allah  hepimize bagislasin onlari...

Dünyada ve Türkiye de cok kötü olaylar oldu ve ben bunlardan en cok etkilenen insan oldum!:((

kendimi alamadim üzüntü duymaktan.

Insallah savaslarda,tüm anlasmazliklarda son bulur diyorum yinede!

hic ümidim kalmadi demicem,evrene olumlu desteklerimi bende yolluyorum buradan,o duyuyor beni!

birkac resim yollayip maalesef sizleri okuyamadan uyumak zorundayim! Yarin cok zorlu bir is günü beni bekliyor:((

Yeniden görüsecegiz insallah,yarin görüsmek üzere simdilik hoscakalin diyorum...

Bu arada unutmusum suan 68 kilodayim!

Sevgiler

SERPIL.









19 Ocak 2016 Salı

Evet maalesef zaman ayiramiyorum:((



Hic istemezdim böyle olmasini ama ben uzun zamandir ugrasiyorum fakat olmuyor!Zaman bulamiyorum kendime blogu güncellemek icin!

Bunda izin dönüsü basladigim spor olayinin da etkisi büyük tabii!

Eve geldigimde islerimi tamamlamam,yemek yapmam ve kalan zamanda da cocuklarla gecirmem gerekiyor.Aksam da spor yaptigimdan zaten erken yatan ben dahada erken yatar oldum:))

Epeyce kilo verdim cok sükür.Toplamda genel olarak 15 kilo oldu ama sporla beraber alti kilo.

Yani insan isterse sporsuzda kilo verebilir tabiki,benim derdim eski formuma yeniden kavusabilme hayali...:))

O yüzden spor sart,üc dogum yapmis biri olarak:))

evet arkadaslar hepinizi ayri ayri o kadar özledimki,az biraz vaktimi kafami dagitmak icin baska platformlarda takilarak yada sevdigim dizileri geriden geriden takip ederek gecirmekteyim:))

Iste böyle....

Aslinda fotograflar yazilar cok iyi olurdu yazssam cizssem ama simdilik bir süre ara diyorum,hem bu arada herkesin haberi olsun diye yazmak istedim....

Tariflerimse hala gecerli güzel tarifler,ugrayip bakanlar oluyor tabii,onlarinda insallah isine yariyordur:))

Su siralar Öredek tarifleri revacta:))

Spor salonuyla iki yillik bir kontrat imzaladim,iki yil düzenli olarak gitmek istiyorum,sonrasi Allah kerim!

Önce istedigim kiloya sonra formuma kavusmayi hedefliyorum!Nelermi yapiyorum sorarsaniz,ikigüne bir aletleri kullaniyorum,hergünse,Almanlar "ausdauer" diyorlar,yani devamli hizli hareketler,yürüyüs bandi yada crost gibi.

Sonrada sauna tabiki:)) Cok sevmedigim ama hergün yinede girdigim yer sauna! bana ter attiriyor hemde saglikli!

ordan cikip tartilmak büyük zevk! her düsen sayida ben biraz daha motivasyon oluyorum ve o sayininda altina girmek icin dikkat ediyorum,yoksa benim istahimi hic bisi durduramiyor!Tabiki eger kötü bir haber okuduysam oda etkili oluyor yalan degil.

Ama arada kesintiye ugradigindan sayilari hemen düsmüyor,bazen cikiyor,tatillerde,yada günlerde,yada bir arkadas bulusmasinda.O zaman tekrar biraz geriye dönüp devam etmek gerekiyor,ama sorun degil,spor salonu bunun icin cok ideal,iki günde veriyorsunuz,sorun devam edebilmek:))

Neyse cok istiyorum kilo vermeyi bakalim neler olacak! Öncesi ve sonrasi yapabilirim belki,hic hos degil kilolu fotograflar ama olsun,belki sizlerede örnek olur ne  bileyim,ben cok etkilenirdim o fotograflari karsilastiranlari görünce!

E bir fotograf koyayimda son halime bir bakin! Ben bu yarisa girmeden evvel 89.5 idim. Burda sanirim76 filan.

Onur `la cikolata yapmayi ögrendik bir ara,cok zevkli gecti,yaptiklarimizi hemen yedik,(bizden önceki yapanlarin sogumus cikolari,ayni islemle)

Bu resim orda cekildi,yaklasik iki ay evvel.Burdan  itibaren cok fazla kilo veremedim,epeyce mesela  75 te kaldim,simdi 73.8 i gördüm,suan 74 ü gecti ama yarin devam!

Biraz karisik oldu kusura bakmayin!Hepinizi sevgiyle kucakliyorum!

SERPIL.



Bu asagidaki kakaonun kendisi!Yazikki bu kakao iscileri daha cikolatanin tadini bilmiyorlar!
Cekirdekleri var bu kakaonun.Cocuklara önce kakaoyu tanittilar,sorular sordurdular,sonra kakoyu ezdirdiler,gercek aletlerle ve sonra ciko yapimina gectirdiler,yani önce bilgi!






O gün cok güzeldi.Bir sürü sey yapti Ilayda ile Onur.Zeynep gelmemisti. Bu hayvanlari ben cok sevdigimden onada katildik,onlara dokunduk,azicik sevdik,bilgi aldik! Buz gibi derileri!