29 Aralık 2013 Pazar

ÖRDEK TArifi ama bu TAHIR AMCANIN ÖRDEGI... birazda kendimce:))

Hepinize mutlu pazarlar,

Üc gün önce basladigim postuma devam etmem icin süper birgün suan,dünden kalma yorgunlugumu gidermeye birebir sandalyemdeyim yine!

Almancasi "Ente" dir ördegin,bizde sevdik onu,her yeri kemik olsada!
Siz tazesini vede daha lezzetlisini bulabilirsiniz eminim Türkiye`de!

Ördek yemeye esimle beraber basladim.Daha evvel tatmamistim,sayesinde her yil bir iki kez pisiriyoruz...Aslinda pekte öyle ahim sahim bisi degil ama,iste sosuyla garnitürüyle kendini bisi saniyor bu ördekler!

Bu tarifi yillardir  uyguluyoruz,esim yemek yapmayi cok sevdiginden bize o pisiriyor,bizde yardim ediyoruz,asci yamagi gibi!



Tarif cok eski ve güzel bir kitaptan..



Tariflerin hepsi bizden yani Türk kültürüne  ait fakat  Almanca dilinde...

Birkac gün evvel  Kaz pisirdik ama memnun kalmadik,zaten burda neyin tadi varki,cikolatadan baska!
 Hic birseyin tadi yoktur Avrupada!

Ha belki baska ülkelere birseylerin tadi yakalanabilir,mesela Hollanda`da patates kizartmasi süperdir!

Belcika da da öyle...

ama bulamiyorum...

Birde Igde yok burda!

Evet Igde.

Oda neki diyenler var ise agacta yetisen ve kisa dogru kirmizilasan bir meyve diyebilirim,tabi ne kadar dogru olursa!

Bazen siparis ediyorum Türkiye`ye giden olursa ama bazi memleketlerde bulunmuyor,yetismedigi icin.,, Cok normal.

Bense hergün bir kilo igde tüketebilirim,her   Allahin günü yerim varsa,bu sene gelirken annemin  Haziran ayinda aldigi üc kilo igdegi idare ede ede ancak üc haftada tükettim!

Yani ben izine gitmeden aldirdim anneme ki Agustos ayinda bulamazsam diye,nitekim bulamadim,sanki tüm Polatli igdeci olmus benim gibi,eskiden azda olsa bulurdum...

Neyse iste böyle,eger yolu Nürnberg è düsen biri olursa aranizda,beni unutmayin kapin gelin birazcik,acayip sevinirim!:))

Ördegin tarifine gececek olursak söyle,önce malzemeleri yazayim size;

Ördegimiz
Tuz
 


Ic malzemesi icin,

1 kirmizi sogan yoksa normal kuru sogan yemeklikten biraz iri dogranmis olsun.
2-3 yemek kasigi tereyagi yada alisilmis  yaginiz.
225 gram kestane ,hafif pismis kabuklarindan arinmis olsun.
200 gram kadar kuru ekmek ,küp gibi kesilmis.
Maydonoz ufak dogranmis,aslinda tarifte dereotu ve adacayida isteniyor ama biz adacayini hic kullanmadik,dereotunuda bir kez ,o yüzden sadece maydonozda yeterlidir.
tuz ve cekilmis karabiber.

Ördegin cevresine de iki yemek kasigi bal lazim,birde yine 2 yemek kasigi badem.




Bali ördegi doldurduktan sonra üzerine sürüp o sekilde firina veriyoruz,nar gibi kizariyor!

Yanliz cabuk kizardigi icin pisti sanilabilir,yanmamasina dikkat etmek icin üzerine alüminyum folyo örtülüp tekrar kizartmaya devam edin lütfen!

Ben ördegin etini sevsemde en cok bu ic malzemeyyi seviyorum!

Denerseniz hic pisman olmayacaksiniz,hep yaptigimiz bir tariftir...

Sirayla söyle yapiyoruz,

Önce icini hazirlayalim.

Tereyagini eritip soganlari kavuruyoruz.Iri dogradigimiz kestaneleri ve maydonozu atiyoruz.Iki dakika söyle bir cevirip ekmek iclerini koyuyoruz. Tuz ve karabiberle tadlandiriyoruz. Hepsi bu.




Sonra ördegi temizleyip iyice yikadiktan sonra her yerini güzelce tuzluyoruz.

Ic malzememizi doldurup alt kismindan ister bir tahta cöp sis ile ister bizim evdeki gibi sivri uclu sis demirler ile kapatip düz bir tepsiye  aliyoruz.

Ördegin sakatatlarini da dogramayi unutmayalim eger istemiyorsaniz koymayin sorun degil.

Bademleride tepsiye serpistirdikten sonra balimizi sürüp 200 derecedeki isinmis firina veriyoruz,burda 35 dakika diyor ama tabiki o kadar  zamanda pismiyor,bence sizde ara sira bakarak pisip pismedigini anlarsiniz,yoksa daha gec pismekte,suan ben hatirlamiyorum bizimkiler ne kadar sürede pisti...








Zeynep sabirsizlikla ördegini bekliyor,cok seviyor cünkü!


Yaninda da pismis  kirmizi lahanayapiyoruz, onun tarifide söyle.

Hazir dogranmis paketlerden aldigimiz icin normalde nasil yumusatilir bilmedigimden bende size kolayina  kacarak tarif edecegim,kusura bakmayin lütfen!

Cevizli kremali Kirmizi Lahana,




Tencereye lahanayi aldiktan sonra icine bir miktar bal,sivi krema ve ceviz atiyoruz ve pisiriyoruz,tadina bakiyoruz gerekirse tadlandiriyoruz,biraz tatli olmasi lazim,cünkü ördege

Tatli soslar gidiyor!

Ne zamandir size tarif etmek istiyordum,suan cok yorgun olmama tagmen uyuyamadim ve yazmak istedim!

Yarin Onur Batu`nun dogum gününü kutlayacagiz,bir iki arkadasi var annelerini cagirdim, bakalim nasil gececek!

Aslinda dogum günü gecti ama misafir agirlamak benim icin büyük bir zevk,o yüzden tekrar bir telas olsun istedim,ama oglum ne sarkisindan ne de mum üflemesinden hoslanmiyor!

Neden bilmiyorum,cocukca bisi sanirim agladi biz mumlarini üflerken!




Üc yasin verdigi bir olgu olsa gerek,, lakin arkadasimin kizida ayni sekilde istememis!

Olsun,bende dedim o zaman Ilayda üflesin:))

Bakalim ne diyecek bu duruma,cünkü Ilayda`yi acayip kiskaniyor!

Ama cokta seker,bugün bilghisayarda maus bakarlarken Ilayda`ya diyorki,aynen söyle;

" Ilaydacim bilgisaarin sesini biyaz acamisin?" 

Artik cok düzgün konusuyor,aylardir Zeynep è " bece" diye hitap ediyordu,bir haftadir baya baya ""Zeynep!" diyor,aferin ogluma! 

Bu ara netteki benim bile hosuma giden sarki,kisa film ve oyunlariyla "MAUS" sayfasina takmis durumda kendisi,e bende izin vermisken sessiz bakmak  olmaz tabi,dimi ama:))

Cocuklarin hem eglendigi hem ögrendigi sayfa maus sayfasi bence,kizlarda severlerdi,

Bizim evde bilgisayar oyunlari oynanmiyor cok sükür,esimde bende karsiyiz zaten,ellerinde de ne telefon,ne nintendo nede tablet vardir,bilerek ve isteyerek almiyoruz, televizyonda yok!  ama su bakilan süre bile beni cildirtiyor,bazen isim olunca kaliyorlar ama cogunlukla kapali tutmaya calisiyorum,simdi tatildeyiz.

Aslinda onlardan  daha cok bahsetmem gerek,günlük günlük diyorum ama günlük yazamiyorum iste,olmuyor...

Aklimdaki islere bile hala zaman bulamadim,mesela Ilayda`ya albüm hazirlamam  gerek tabi

Onur à da..

Bazi fotograflari cikartip cerceveletip hediye etmek istiyorum,tariflerimi derleyip toparlamak istiyorum,her seferinde aramamak cin,Zeynep hep söylüyor:))

Elimdeki kitaplari bitirmek istiyorum...

Sizleri yeni yilda neler bekliyor yazmak istiyorum, ama Terazi burclari icin bir  tüyo verebilirim simdiden !

2014 yili bizim yilimiz olacak arkadaslar,okudum bayildimm,inaniyorum,cünkü bu yila kadar yazdiklari hersey benim icin gecerliydi,meraklisina tabii...

Görüsmek dilegiyle.

sevgiler hepinize

SERPIL


Esencim biz evde elmalari böyle kurutup beklerken esim hepsini toplayip firina vermis,100 derecede sanirim,ama cok lezzetliydi,yalniz bizim elmalar buraya özgü bir yapisi olan adina "Boskop" denilen bir tür elma,eksili mayhos bir tadi var,ama diger elmalardan da olur,elma kurusu cok pahalidir burda,en iyisi evde yapmak ve yemek!Mutlaka dene lütfen olurmu...





14 yorum:

kış güneşi dedi ki...

afiyetler olsun canım mutlu yıllar iyi seneler olsun

Kız Kardeş Derya dedi ki...

Hemen Elma kurutma islemlerine baslamam lazim cok merak ettim :) ben hic ordek yemedim acaba denesem mi?

CANBOGAZDAN dedi ki...

bizim evde portakalli ordek geyigi olur ama hic denemedim. ellerinize saglik. yeni yiliniz kutlu mutlu olsun. iyi seneler :) Şeyda

Adsız dedi ki...

2014 yılın kutlu olsun.
Yeni yılın sana sağlık, esenlik ve şans getirmesini dilerim. Feraye Limon

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Kardelen cok tesekkür ederim,sizede mutlu iyi bir yil olsun efendim,sevgiyle kalin...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Deryacim insan üseniyor bazi seylere ama bir kere basina vardikmida aliskanlik yapiveriyor,yada en azindan benim icin öyle! Ördege gelince,hic yenmeyecek bir sey degil,belki disarda daha lezzetlisini yersin,mesela ben Paris`te ördek yedim ilk kez ,korktum yiyemem diye ama öyle bir sosla hazir etmisler ve yumusacik pisirmislerki az geldi tabaktaki ördek,:))Bence parca halinda al ve esinle berbaer bu anlattigim soslarla yapin ve yiyin,sonucu yazarsin belki kimbilir?

Öptüm seni ,yeni yilin kutlu olsun!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Seyda,portakalli olani aslinda kaz icin kullaniliyor,bizde ilk kez gecenlerde yaptik,portakalli ve elmali,kekik filan kullandik,soganda vardi,ben cok begendim,ama böyle mayhos ve tatli tadlari tuzlular birlikte sevenler icin iyi,yoksa benim annem burdaki soslari begenmedi,yani aslinda damak tadi,ama Kaz pisirmeyi beceremedik,tekrar denermiyiz bilmem!

Sizinde yeni yiliniz kutlu olsun,saglikli ve mutlu bir yil olsun,sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Feraye,cok tesekkür ederim,seninde yeni yilin kutlu olsun,bol bol huzur,saglik ve mutluluk getirsin sana,sevgiyle kal...

sarkaç dedi ki...

Ah bizim bir iğde ağacımız var ama hiç doğru dürüst iğde vermiyor ki:( Bir de sağolsun kuşlar tadılık bile bırakmıyor. Hepsini gagalıyorlar.
Çocukluğumda dayımlar ördek avlar, annem pişirirdi. Ördekten saçmaların tek temizlenmesi gibi zor bir işlemeden geçerdi. Tadından çok bu saçma ayıklama kısmını hatırlıyorum. Lezzetli bir av etiydi büyüklere göre. Ama o gün bugündür hiç yemedim. Ellerinize sağlık, ördekle olmasa bile diğer kanatlı etleriyle denemeliyim sosları

Neslihaneryuksel dedi ki...

Bu ordek gercekten istah kabartici gozukuyor..Ellerinize saglik.Ben de beklerim bloguma..

Esen Can dedi ki...

Bak kaçırmışım bu postu da "Yuh!" bana :(
Hastayım hala düzelemedim o yüzden de hiç keyfim yok Serpilcim :( Postunu okumak iyi geldi ama inan o yaptığın yemekler hiç ilgimi çekmedi :( Şu son karedeki elma görüntüsüne ise bayıldım vallahi. Dur deneyeyim bi :)
Onur'a musmutlu, kocaman bir ömür diliyorum :) Ali Deniz de aksine bayılıyor mum üflemeye, her pasta gördüğünde atlıyor, bütün doğum günleri onunmuş gibi, her pastayı o üflemeli :)
Çocuklar alemler vallahi ama siz ne kadar iyi birşey yapmışsınız çocukları televizyondan, oyundan, telefondan uzak tutarak, tebrik ediyorum vallahi, darısı başımıza inşallah :)
Ah be Serpilcim, keşke bu kadar uzaklarda olmasan, hiç bir şeyin tadının olmadağı Avrupa memleketlerinde yani :)
Demek 2014 de bizim için iyi bir yıl olacak, çok sevindim, 2013 ten de memnundum ama inşallah 2014 daha bi güzel geçer hepimiz için :)
Öpüyorum çok seni...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Sarkac,bu kirmizi lahanali soyu mutlaka denmelsiniz tabi farkli kültürlerin damak tadini degisik bulmayip seviyorsaniz,cünkü bizde yemek dedigin tatlimsi olmaz,annem mesela sevmiyor bu üclüyü,ama biz bayiliyoruz nedense,ben seviyorum tatli tuzlu karisik ondan da olabilir...

Ah Igde ah,bir igde agaci diktiyorum ama evimin bahcesine,o büyüyecekte bende igdesini yiyecegim insallah!

Nisan da Türkiyedeyiz on günlügüne ve yaklasik bes kilo alip gelmeleiyim,bana ancak yeter fazlasida kurtlanabilir diye korkuyorum,cabuk kurtlanir cünkü igde.

Yinede cok tesekkür ederim,sevgiler size...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Dikmece cok tesekkür ederim yorum biraktiginiz icin,izleyiciniz olmustum hemen,gec cevap yazdigimm icinse özür dilerim,hemen yazamiyorum kusura bakamyin,yine beklerim sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Esencim,ne güzel demissin,2013 tende memnundum ama diye,cok hosuma gitti!

Elmalari firinda da kurutabilirsin dedigim gibi,üseniyor isnan tabiki,ben mesela suan cok yorgunum hep bi bahanem oluyor,ama babamiz üsenmiyor ona yaptririyoruz bazen:))

Güzel temennileriniz icin cok tesekkür edereiz Esen teyzesi,insallah birgün güzel memeleketimizde yasamak bizede nasip olur!

Sen hasta oldun ben burda daraldim,bi daha hasta olma emi:))

Öptüm cok seni...