13 Mart 2013 Çarşamba

Falafel Tarifi ve Ananasli Kekim!










Kisnis.Maydonoza o kadar cok benziyorki,fakat cok etkili bir kokusu var!

Az evvel okuyup ögrendim,

Kisnis özellikle Meme Kanseri ve diger tüm kanserlere  cok iyi geliyormus,seker yerine kisnis tüketebiliyormusuz!






Benim kullandigim tarif evimizdeki Almanca bir kitaptan,pek cok degisik ülkenin ünlü tarifleri var icinde,bu tarif ismini söylemek istemedigim bir ülkeden cikti,bende yaptiktan sonra farkettim!

malzemelerimiz söyle,

1 tas ölcü haslanmis nohut
yarim tas bulgur ,sicak suda bekletilmis
2  dövülmüs sarimsak
2 yemek kasigi dogranmis maydonoz
1 tatli kasigi kabartma tozu
yarim tas un
1 tatli kasigi kisnis,incecik dogranmis
1 tatli  kasigi kimyon
1/4 aci pul biber,yada cekilmis isot biberi
3 tatli kasigi limon suyu
2 tatli kasigi tuz
cekilmis karabiber

kizartmak icin sivi yag lazim.

Hep denemek istiyordum ,epey oldu aslinda yapali,maalesef  Zeynep cok sevmedigi icin tekrar yapmadim ama ,bir dahaki sefere kisnis koymucam icine,bize cok agir geldi,ben cok sevsemde cocuklar icin koymadan da olur diyorum...

Robota nohutu,sarimsagi ve maydonuzu alip cekiyoruz. Sonra bulguru koyup karismasini saglayip yine cekiyoruz.

Kalan malzemeyi ekleyip yogurtuyoruz ve caviz büyüklügünde toplar yapip  30 dakika dinlendiriyoruz.

Sonra kizgin yagda kizartiyoruz.

Bendeki sorun celik tencerede kizarttigimdan yapismasi oldu,en iyisi yapismayan bir tavada yada tencerede kizartmak...

Sicak olarak yeniyor ,mesela pideyle ve salatayla...

Denemeyenler icin tavsiye ederim,tek sorun kisnisin kokusu,ayrica nohutla bulgurla faydalida...

Gelelim ikinci tarifinize;

Bir dergide görüp yaptigim bu kek harika olmustu,yoksa yazmazdim:))


ANANASLI HINDISTAN CEVIZLI KEK


Bu bayan Alman kocasiyla Afrika ya yerlesmis ,orada bir lokanta acmis,bu kekide kendisi pisirmis dergi icin  röportaj yapmadan önce...






 Fotograftaki pecannus kerne ,Türkce ismide aynimi acaba bilmiyorum!




Buda benimkisi:)) Tadi muhtesem!

Malzemeleri;

1 kücük hazir teneke ananas (260 gr.süzülmüs)
225 gr.havuc (ben ölcmedim)
100 gr. ceviz,yada baska bir fistik türü (burda pecannus yaziyor)ben ceviz kullandim
300 gr.un
250.gr.seker
2 tatli   kasigi silme  karbonat
1 cimdik tuz
4 tatli   kasigi tarcin
3 yumurta
200 gr.öl (bir su bardagindan bir parmak eksik)
1 vanilya
75 gr.hindistan cevizi rendesi (2,5 cay bardagi)




 
Ananaslar kücük dogranir,havuclar rendelenir,cevizler dogranir.

Sekerle yumurtalar cirpilir.

Unla  karbonat,tuz,vanilya,tarcin.kokos karisir birbirine ve yumurtali karisima eklenir,sivi yagida ekleyip kisa cirpilir,simdi ananaslar,havuclar ve cevizle katilir.söyle bir karisip yaglanip unlanmis kaliba alinir.

Gec pisiyor,180 derecede...

Üst kremasi var birde ama ben bunu deneyemedim maalesef,aceleye gelmisti!

Bu kremayi ayrica keki ikiye kesip arasinada sürebiliyoruz!

75 gr.pudra sekeri
50 gr.yumusak tereyagi
yarim tatli kasigi limon suyu
yarim tatli  kasigi vailya
175 gr. labne peyniri
50 gr.pecannus kerne (aradim bulamadim türkcesini resminide!)

Pudra sekeri elenip tereyagiyla cirpiliyormus,sonra diger malzemeler konuluyor.

Cok pürüzssüz olana kadar karistiriliyor.

1 saat 10 dakikada psiyormus,bence bu süre degisir firina göre,ben maalesef not almamisim.


 Biz evde sadece elma suyu tüketiyoruz,normal suyuda unutmamak lazim tabii,keklerin yaninda bende cok severim elma suyunu...



Söyle uzun uzun yazmadan basarabildim postumu tamamlamayi,aslinda coook yazacak seyim var insallah bi dahaki sefere,

unutmadan cevaplamam gereken birde mimim var,unutmadim sevgili Kardelen ,bu hafta sonuna kadar yazmaya calisacagim,cok öptüm seni!

Hafta ortasi kadinlarin en cok yoruldugu gün Carsamba imis,ben henüz  günün basindayim ama cok fena bir basagrisi geldi,artik carsambaya o takilacak bana!

Hepinize sevgiler yeniden görüsmek dilegiyle,

SERPIL.

46 yorum:

Unknown dedi ki...

denemek lazım güzel gibi görünüyor, evde olduğum bir zaman denemek isterim

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

bencede dene güzel bir tadi var,tesekkür ederim yorumun icin Yektacim,sevindim:))sevgiler sana.

Hatice dedi ki...

falafel bir kere deneyip tekrar denemeyi düşündüğüm tariflerden, kek de çok lezzetli görünüyor, bol malzemeli, ellerine sağlık, sevgiler...

Ferkay dedi ki...

İkiside çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.Denenecek listesine aldım bile..

CEPAYNASI dedi ki...

felafel...
hiç duymadım ama sevebileceğim bir şey...
denemeli:)

kış güneşi dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel anlatmışsın tariflerini kekin bir harika ananas bulunca yapmak isterim meyveli kekleri çok severim çünkü .Felafel duydum ama hiç tadmamıştım nasıl oldu acaba yinede sen yaptın güzeldir canım emeğine sağlık

Ferkay dedi ki...

Tabi canım ben gönderirim sana..

Ahu Türkyaşar dedi ki...

İkisi de birbirinden lezzetli gibi :) Ellerine sağlık. Sevgiler :)

Ferkay dedi ki...

Canım makinenin parlatıcı gözüne hiç olmazsa elma sirkesi koy, makinadaki bulaşıklardan deterjan atıkları 18 ton su ile arınıyormuş.

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Her iki tarifiniz için de elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Paylaşmak güzeldir. Bizler de zaten onun için buradayız.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık.ikisi de nefis görünüyor.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ananaslı keki ilk fırsatta deneyeceğim inşAllah..
Lezzetini çok merak ettim.
Ellerine sağlık canım:)

Prensesin Masalı dedi ki...

Blogunu cok sevdim banada beklerim :) http://prensesin-masali.blogspot.com/?m=1

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili hatice bende bir kere yaptim ama icinde nohut var bulgur var neden yapilmasin tekrar,bizimkisi sadece aliskanlik olmadigindan yoksa is kisira gelince iki dakkikada kisir hazir,yada baska birsey,kekte cok lezzetli idi o yüzden ekledim,yoksa yazm,azdim,evet malzeme bol belki ondan ,cok tesekkür ederim yorumun ve ziyaretin icin...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Feray hanim,falafeli lütfen deneyin,kisnis disinda bi sorun yok,sadece maydonozlada olur diyorum,yada sadece kisnisin kurusu kullanilsa bu kadar agir kokusu olmazdi,bir daha denemeli,cok tesekkürler yorumunuz icin,sevgiler size...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Cep aynasi bende burda tanidim kendisini,hatta asagida ki dükkanda adam sadece falafel üzerine birseyler yapip yediriyor ama aliskanlik iste hic girmedim yemek icin,evde kendim yapmaiy seviyorum zaten,iste merakimi gidermis olsum,sevdim güzel,eger kisniside seviyorsaniz sorun olmaz,cok tesekkürler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili kardelen bende hep adini duyardim,hatta asagida bir kücük lokanta gibi bir yerde camda kocaman yaziyor falafel diye ama hic yememistim,bence dene ,kisnis olmasada olur,sade maydonozla Dilara`ya yedir,cok faydali,eminim sever,cok tesekkürler sana yyorum icin,bende hala post yazamadim iste,bir türlü oturamiyorum basina,bugünde mutfakta yangin cikti sorma,heryer is is is oldu! sevgiler selamlar Polatli`ya...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Feray hanim ne kadar incesiniz,hazirlarida satiliyor aslinda ama burda hazir yiyecek almaktan cok kokrkar oldum,yaprak sarmalarindan sonra,yinede cok tesekkür ederim,izinede az kaldi artik idare ederiz,sevgiler tekrar...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ahucum cok tesekkür ederim,benimkisi nacizane,süsleme özürlüsü oldugumdan görüntü pek net degil ama inan kekin tadi cok güzel!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Feray hanim sirkeyi arkadaslarimdan duymustum ama benim esim makinadan filan anladigindan temizligi ilede o ilgileniyor,bir kac kez koyduk ama simdilerde yok,hatirlattiginiz icin cok tesekkür ederim,hic bilmiyordum bu aritma isini!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Recep bey yorumunuz icin cok tesekkür ederim sagolun efendim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Sule yorumun ve ziyaretin icin cok tesekkür ederim sagolasin canim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Meliha insallah denersin ve söyle güzelce kremayla bezersin,ben yapamadim,tekrar denemem lazim,cok tesekkür ederim yorumun icin canim,sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili prensescim cok tesekkür ederim ziyaretin ve yorumun icin...

Adsız dedi ki...

Sωeet blog! I found it while seаrching on Yahoо News.

Do you haνe any suggeѕtіons on hοw
tο get listeԁ in Yahoo Νewѕ?
I've been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

my web blog ... roof repairs okc

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba elınıze sağlık

marifet ellerimizde dedi ki...

BAYILDIMMMMMMMMM BAYILDIM AY NASILDA CANIM CEKTI BU GUNLERDE TEMBELIM.....AH YAKIN OLSAKDA GELIP YESEM YAAAAAAAA:)ELLERINE EMEKELRINE SAGLIK CANIM BENIM

Bak Bu Harika dedi ki...

Kek nefis görünüyor, ağzım sulandı resmen. Ellerine sağlık

MAZES dedi ki...

çok güzel tarifleriniz var,hele ananaslı kek ilginç geldi,ellerinize sağılık.

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

ıyı akşamlae lıne sağlık hekes bırınden bır seyler öğrenıyoruz ne guzl sevgıler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
Falefel denemek istediğim ama sıra gelmeyen bir lezzet.
Ananaslı keki muhakkak deniycem:)Ardından da sıra falefel'e gelir inşallah:)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

An outstanding sharе! I've just forwarded this onto a coworker who has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me lunch because I discovered it for him... lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to talk about this issue here on your internet site.

Look into my page; www.toplawntexas.com

Narince dedi ki...

Kişnişin tazesini sevemedim maalesef, ama falafeli severim. Kek ise çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Falafel bende gecen hafta yaptim misafirlerime ama resim cekmedim senin tarif daha zengin malzemeli olmus
Ananasli havuclu kekin tam bu soguk havalarin keki olmus enerjik ve besleyici
Biliyorsun Almanyaya hala bahar gelmedi ,bu gidisle bahari transit gecip direk yaza giris yapacagiz gibi görünüyor
Un kurabiyesini bende ilk denedigimde tam tutturamamistim bir kac deneyince el aliskanligiyla istedigin sonuca ulasirsin sende canim
Ellerine saglik güzel bir hafta diliyorum

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,iki tarif de ilgimi çekti,ben de sık sık havuçlu kek yaparım ama ananaslı hiç duymamıştım.
Çocuklar her geçen gün büyüyorlar,Allah sağlık versin canım,öpüyorum

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Belguzar anne cok tesekkür ederim size!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Zeynep cim senmi tembelsin! buna inanmami beklemiyorsun herhalde! Tembel olan insan dört cocuga nasil baksin a Zeynepcim,biz anneler her daim süperiz bence! Tesekkürler yorum icin canim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bak bu Harika,sanirim ismini bilmiyorum? Insallah denersin,bu arada pecannus un Türkcesini buldum,pekan cevizi imis,merak ettiysen,sevgiler sana,tesekkürler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili MAZES heosgeldiniz,tariflerim güzeldir ama cok degilller iste,yazamiyorum daha cok !Begenmenize sevgindim,bende sizi takibe aldim,izliyorum,tesekkür ederim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Seval hanim,bence deneyin degisik tariflerde insana bir seyler katiyor gibi,tesekkürler yorumunuz icin...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Narince benimde yazdigim gibi bizde sevmedik taze kisnisi,belki kurusunu koyarim ama sanmiyorum ,agir bir kokusu vardi gercekten,ama deneyin nohutlu saglikli bir köfte bu,tesekkürler yorum icin...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Bahar Cicegi,un kurabiyeni cok istememe ragmen yapamadim,resmen olmadi,artik delirmek üzereyken bugün evden cikmadan yemek yaptim arkasina hemne kolay olsun diye yulafli kurabiye yaptim yedfim rahatladim! Üc gündür kurabiye icin can cekisiyordum lakin!

Kurabiyeden bi tane kaldi!

Ama yarindan itibaren isisniyoruz Allahìn izniyle,pazar günü 22 derece buralar! Cok sükür,kisliklarda eskidi bu arada nerdeyse yenisini almak zorunda kalacakatim,birde kaybediyorlar tam da bu zamanda,neyski bahar geldi!

Tesekkürler yorum icin,falafel dediniz simdi canim cekti,gece gece!

AslıASLI dedi ki...

Falafel hiç yemedim desem ama nefis görünüyor :) gerçi her iki tarifinde çok güzeller ellerine sağlık Serpil. Birde insanın kendisinin yaptığı gibisi yok.
Bende elma suyunu çok severim :)

Şepşeker dedi ki...

Ananaslı keke bayılırııııım . Ellerine sağlık canım , bende deneyeceğim ;-)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Aslicim kusura bakma yorumuna cevap vermeyi unutmusum!Bu aralar gercekten hem cocuklar hemde Türkiye`de annemlerin durumu benimbaya hirpaladi...

Aslicim bende senin gibi düsündügümden evde herseyi kendim yapmaya calisiyorum,yanliz epeydir yogurt yapmiyorum ,cünkü olmuyor,yenmeyincede yapmak istemiyorum,birde eksi mayali ekmek denemesini zamanlayip baslayabilsem,iste hepsi ayni zamanda olmasi gerek birde onu yapmak isterim,hemde cok!

Cok tesekkür ederim canim yorumun icin,falafeli dene begenecegine eminim...sevgiler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sekercim mutlaka dene begenecegine eminim,cok tesekkürler yorum icin,gec oldu sende kusura bakma nolur,öpüyorum seni canim...