14 Ocak 2011 Cuma

OLDUKCA UZUUUN BIR POST! ANNEM GITTI :(( ARTIK BAHAR GELSIN!!!



Hepinize yeniden merhabalar!

Biliyorum,arayi epey actim,sizlere ugrayamadim ve hicbirsey yazamadim...

Malum,evde bebek var,ben henüz tam iyilesemedim,annemle daha cok vakit gecirmek istiyorum...

Kizlar tatilde ve aslinda biz hep evdeyiz!

Plan yapiyoruz arada,ama ben kendimi iyi hissetmedigim icin vazgeciyoruz! Dün biraz uzakta Aldi'ye (bir market) gitmek icin ancak  aksami  bulabildik! Ciktik ama bin pisman oldum,iki üc kez kaydim ,düsmedim ama dikis yerlerim felaket acidi ve eve aci icinde döndüm, acimdan kizlarin anlattiklarini dinleyemedim ayrica cokta sinirliydim...

Napalim,kader böyleymis...

Kismet iste ancak yeni yilin ilk dakikalarina imis yeni postum!

Son anda ataga gecip evi bir güzel temizledim,dusumu alip yeni yila hazirlandim,niyetim pc basinda yazi yziyor olmakti!

Fakat son anda bebek uyandi,acikmis ve biz onunla bir bütün halinde girdik yeni yila,ne mutlu bana,yil boyunca onu doyurmam biraz zor olacak gibi,cünkü aciktigi zaman gözü icbirsey görmeyen ve sanki cani yaniyormus gibi aglayan bir oglum var artik evimizde!

Öyle tatliki,evdekiler onu paylasamiyor ,bense onu hep öpmek istiyorum!

Kizlarin kavgasini bir görseniz, ufacik Ilaydam bile agladigi zaman kosup aliyor kardesini artik! Tabi iznim olmadan,ama becerdi bu isi,ben yanindayim hep,cünkü ona güven olmaz,her an birakabilir...

Kiskanmiyor belli,bebegimizi cok sevdi ama ablasini daha fazla kiskanmaya basladi...!

Günlerimiz evde yemek ve icmekle geciyor sormayin!

Disari cikmak icin insan kirk kere düsünmek zorundayiz, kis cok sert simdi buralarda...

Bu yukardaki  boya calismasi bana ait arkadaslar!

Gerci cocuklara bu yaslarda böyle anlamli resimler yapmak uygun degil,ama ben ona örnek olayim diye elimden geldigince düzgün yapmaya calisiyorum yinede!

Kizlar bozuluyor gercekten!

Elimde sulu boya calismalari vardi,bende denemek istedim,aynisini yapmaya calistim,Ilayda'nin cok hosuna gitti!
Sende yap dedim,yazik,cesaret edemedi herhalde,hayir dedi cocugumm!




Bu asagidaki ben,sonra Zeynep,en sondakide babamiz! Ilayda'dan!

Babasina uzun saclar yapinca,ona erkeklerin saci kisa olur diye göstermistim,.kizlarada kirpik filan,hemen  denedi ve artik hep bizi bu sekilde ciziyor... Yuvadada yapmis,asmislar,cok begenmisler...








Evde bol bol kuleler ,evler yapiliyor bu ara,sasirdik ne yapacagimizi,bende cok fazla hareket edemiyorum,yere oturamiyorum  hala mesela!


Gecenlerde canimiz bu tuzlulardan isteyince hemen yaptim,kizlar uyuyordu,sabah görünce sasiriyorlar böyle seyleri görünce,onlari sasirtmayi seviyorum:)

En son hastaneden cikisimla evdekileri soke ettim sormayin, Zeynep camin önünde babasini bekliyormus,beni taniyamadi,babamiz kizdi (malum sürprizlerden hic hoslanmaz!),annem tahmin etmis!

Nasil diye sorarsaniz kisaca hemen anlatayim;

bir cumartesi sabahi hazirlanip,ögleye dogru cikis yapacaktim,annem gelecekti,güzelce dönecektik...

Cuma aksamindan telefonlastik,disarda kar bir metre,ogün gelemediler yanima,oda arkadasim cikis yapti,hastane bombos! Annemle telefonda konusup odama geldikten sonra aniden karar verdim,bir gece daha o odada kalamayacagimi anladim ve hemen hemsirelere durumu anlattim.Onlarda doktorla görüsüp öyle izin verebileceklerini söylediler,heyecanla bekledim,doktorum geldi "noluyor ...hanim,sabah konusmustuk,yarin cikacaktiniz?" Bende kalmak istemedigimi söyleyip,izni kopardim,fakat  sorumluluk almak istemediklerinden imza attirdilar,seve seve attim!

Hemen esyalarimi topladim,cokta iyi degilim ama kizlar cok üzülüyorlardi,onlar icin tam iyilesmeden ayrildim hastaneden aslinda...

Cantami yukari cikardilar ama hemsire en az binkez " peki sizi kim alicak,eve nasil gideceksiniz,bavulu kim tasiyacak" sorulari sordu,ona merak etmemesini,taksiyle gidecegimi,hicbirseyi tasimayacagimi,evdekilere sürpriz yapmak istedigimi anlattim ama beni duymadi,cok tedirgin bir halde beni yukari birakti, hemen taksi cagirdim,söför sagolsun bavulumu gelip icerden aldi,yollar buz ama sag salim eve geldik bebegimle!

he he yolda esimle Ilayda'yi gördüm,tabi onlar beni görmediler o sogukta...

Zili calip eve ciktigimda Zeynep soktaydi,cok sasirdi...

Bense cok mutluydum eve geldigim icin,zaten hastanedede rahat edemedim,cocukla yatmak zorunda kaldim hep emdigi icin,inip cikmak cok zordu,hersey zordu,hatirlamak bile beni geriyor simdi...

 Nerden nereye atlamisim,bu tuzlunun tarifini yazacagim simdi,öyle güzelki herkes cok begeniyor,mutlaka deneyin derim...

Tarif bu kitaptan,esimin hediyesi kendisi,bu kurabiye ve hamur isleri,digeri parfe ve kremali tatlilar,bana un ve seker almak istemiyor simdilerde:) Kendim aliyorum!













Hemen tükendi gecen aksam yaptigim ...

Icinde kabartma tozu olmadigi halde oldukca güzel kabariyor ve ben bunlari cok seviyorum!

250 gr.un lazim
120 gr.rendelenmis beyaz tuzlu peynir lazim ama ben bunu ölcüsüz koyuyorum artik!
3 dolu yemek kasigi Schmand lazim,bunun yerine sanirim koyu kivamli süzme yogurt olur
1 yumurta
bir parca tuz,eger peynir cok tuzlu degilse bir tatli kasigi koyun
120 gr. tereyagi,yumusamis

Malzemelerin hepsini bir güzel karistirip yoguruyoruz ve  1 saat bekletiyoruz normal oda isisinda...

Sonra genis hamur acma tahtamizda un serpip hamuru aciyoruz,ben parca parca aciyorum,daha kolay oluyor.

Istedigimiz sekillerde cikariyoruz,ister ince ister kalin cikarin farketmez her halukarda güzeller bunlar...

Üzerine yumurta sarisi ve ne isterseniz  onu serpip,220 derecede sadece 10 dakika pisiriyoruz,yada yumurta sarisi kizarana kadar...

Asagidada Ilayda'yla bir aksam yaptigimiz kolaj calismasi var,Ilayda yuvadan geldigi halde seve seve

yapti...Kagitlari kesmeden koparmasini istedim,koparamadi,zorlaninca kesmesini söyledim,kesti ,güzel oldu bence,sonrada gururla babasina gösterdi...















Asagidaki bu güzel renkli resmi Zeynep yapmis hortta,sade ama cok hosuma gitti...


Burda Almanlarin dini bayramlari öncesi bu tür kuru pastalar yapiliyor,benimde canim isteyince bir aksam kalkip hemen hazirlayip pisirip yedim bir güzel,üstelik seker kontrollerimi yaparken,ama cok yemedim!

Unu yine büyük bardakla ölctügümden biraz sert olmustu,sekeride fazla geldi ama ben epeydir herseyi sekersiz yedigimden sekeri fazla gibi gelmis olabilir,yada yine bardaktan!

Tarif Selin Caglayan'dan!

Cok severim kendisini! Yaklasik dört yil önce ramazan pidesi tairifi ararken kesfetmistim,tariflerini gözünüz kapali deneyebilirsiniz, hic pisman olmazssiniz,buda öyle tariflerden biri,birde bunun tuzlusu var,oda nefis oluyor!









Bu tenekeler Ikea'dan,belki görmüssünüzdür,benim cok isime yaradilar,renkleride hosuma gidince iki paket aldim,kabartma tozu vanilya,puding gibi seylei koydum icine...

Asagidaki eserde Ilayda hanim ait,bende fotografladim,malum cok kiymetli!








Ilayda`'nin ve benim saclarimiz oldukca uzadi,onunkileri ara sira kesiyorum uclarindan ama benimkiler henüz bakima girmedi!
Asagidaki hayvanciklarda nerdeyse her yemekte sofradalar!Ilayda cok seviyor bunlari!


Üc haftadir bekleyen postumdu! Silmeye kiyamadim...

Annemi gönderdim bugün sabah,cok üzgünüm,kendimi tutamiyorum SIK SIK aglamaya basladim,bir yandan basagrisi...

Allah tan hepinize saglikli günler diliyorum,yeni bir postta görüsmek dilegiyle...Sevgiler.

SERPIL

43 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

canım benim ya doğum yapmışsın hiç haberim olmadı ne kadar hayırsızmışım:) ama uzun zaman bende yazmadım pek iyi değildim... çok sevindim hayırlı sağlıklı evlat olur inşallah... anneciğin gelmiş gitmiş bile yaza görüşürsünüz inşallah. kurabiyelerin nefis olmuş eline sağlık..
görüşmek üzere..

Unknown dedi ki...

Allah kavuştursun,annelerle birlikte olmak güzelde gidişler olmasa...resimlere bayıldım.kurabiyeler harika.ellerinize sağlık.sevgiyle kalın...

pinar dedi ki...

Insallah yaza gorusursunuz ahh gurbet iste:(bende bu yaza babamla annemi istiyorum bakalim kismet...

annelili dedi ki...

Ben de seni merak ediyordum. Annene Allah kavuştursun.
Bebeğin sağlıkla büyüsün. Az çılgın değilmişsin, hastaneden tek başına karda kıyamette eve gelmek...

Deli Anne dedi ki...

Geçmiş olsun öncelikle.. benim de sezaryen dikişlerim atmıştı ilkinde çok.. cahilliğimdendi benim, kalkıp paldır küldür işe girişiyordum, bebekle zaten hep ben ilgileniyordum ve bir korse takmayı bile bilmiyordum.. kolaylıklar sizlere..

ne güzel evde iki minik abla, ne kıymetlidir o bebek şimdi.. çok şükr kıskanmıyorlar da.. doya doya sevmek kalıyor geriye..

sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok yoğun günler geçirmişsiniz. Malum yuvaya yeni bir bebek gelince anne hayata uyum sağlamakta biraz zorlanıyor. (kendimden biliyorum. ) Allah kolaylık versin . İnşallah çabuk iyileşip daha önceki günlerinize dönersiniz.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Annen gitmiş.Allah kavuştursun diyorum.Yaşadıkların çok normal.Duygusal anların.Kolay değil.Kurabiyeler güzel görünüyor.
Kendine iyi bak.
Sevgiler:)

sarkaç dedi ki...

Serpil'ciğim, öncelikle Allah kavuştursun. Anneler çok özleniyor.
Bebeciğin ve tatlı kızlarınla mutlu güzel günler diliyorum.

Adsız dedi ki...

hayırı uğurlu olsun ayrıca allah kavuştursun anneciği...resimler çok güzel ellerine sağlık fıstığın..

mine dedi ki...

yeni bebek sağlığıyla, bereketeliyle, mutluluklarıyla gelsin
anneciğinize kavuşun en kısa zamanda
dikiş yeleri umarım en kısa zamanda iyileşir herşey gönlünüzce olsun sevgiler...

Elifin Terazisi dedi ki...

Maşallah sana:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Çok geçmiş olsun.
Onun haricinde herşey güzel görünüyor..gerçekten uzun ve çok kapsamlı bir post olmuş.
Hepinize sağlık mutluluk huzur diliyorum.sözleriniz yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Filiz dedi ki...

Allah analı babalı büyütsün yavrularınızı..maşallah evlatlarınızla ne güzel şeyler yapmış,ne kadar kaliteli zaman geçirmişsiniz...Yuvanızın sıcaklığı yazınıza ve fotoğraflarınıza yansımış..
blogunuzu takibe alıyorum,bana bir uğrarsanız çok sevinirim:
filizinevi

sumeyye dedi ki...

Allah kavuştursun.. ve acıl şifalar inşallah çok iyi hissedersin en kısa zamanda..
sevgiler

abide berkman dedi ki...

Allah kavuştursun canım.Cesaretinden dolayıda tebrik ediyorum.Karda kışta tek başına gelmek... Ben hastaneden çıkarken acımdan arabaya kadar zor yürümüştüm.Kendine dikkat et.Bebişi ,kızları ve seni kocaman öptüm :)

iPeK dedi ki...

Serpil'cim adı üstünde gurbet :) bilerek evlendik.Ayrıca babam sağlık sorunları nedeniyle şuan izmir'de:)Ve anlayamadığım bende sezaryen oldum yaklaşık 10 gün içinde maşallah bomba gibi olmuştum :) sen niye daha düzelemedin ? ve her yazında sezaryen doğuma dokunduruyorsun insanları bence yanlış yönlendirme(korkutma),mecbur kalmasak olurmuyuz :)ki sende mecburen oldun :)özellikle türkiye'de Dr.ne derse o oluyor :)
ve yine Serpil iş başında:) güzel mamalar döktürmüşssün afiyet şeker olsun :)
Şu sıralar en başta yazdığım cümleye tezat olacak ama dilimde tek bir şarkı dolanıyor
-gurbet içimde bir ok herşey bana yabancıııı (hamilelik duygusal yapıyor insanı ) sevgiyle kal canım.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım sağlıkla büyüt bebeğini.anneciğine de hayırlısıyla yazın kavuşursun inşallah.kalıpla yaptığın kurabiyelerinin kabarklığına bayıldım.ben yaptığımda böyle güzel kabarmıyorlar.eline sağlık.sevgilerimle arkadaşım

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin,
Özlettin kendini,gerçi bu kadar vakit ayırabilmeme şükür diyeceksin di mi?
Bebiş nasıl,Allah bağışlasın tekrar,öpüldün :)

Allah kavuştursun bu arada,yazdıkların bana üniversiteye kayıt olduğum günleri hatırlattı,annem de benimle 10 gün kalıp sonra geri döndüğünde aynen senin şu an anlattığın gibiydim :(

öznur-ata dedi ki...

süper anne seçtim seni :))onca sevgili :))çocuk...bir de bebiş dünyanın en güzel kokanı...ama döktürmüşsün yahu:))öptüm kokladım sizi...dünya güzellerini...Allah kavuştursun anneye...anneanneye :))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili yemekbirask,sanada cok gecmis olsun canim benimde haberim olmadi senden...Cok tesekkür ederim yorumun icin ayrica.Alla herkesi sevdiklerine kavustursun diyelim,sevgiler canim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Arzucum yorumun icin cok tesekkür ederim canim,cok haklisin ayrica!

Pinarcim insallah ailen sag salim sana ulasir,bence vakit kaybetme bu yaz getirt onlari...Sevgiler canim.

Yasemincim cok tesekkürler canim,cilginlik zamanlarim cok geride kaldi ama icimde hala kipirdamiyor degil bazen! ah birde esim bana ayak uydurabilse!

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Deli Annecim tecrübesiz olmaktan kaynaklaniyor cogu sey ama önemli degil,bir sekilde ayaga kalkiyorsunuz iste,cok tesekkürler yorumunuz icin,sizede sevgiler bizden...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sedacim karda kista evde kaldik resmen,yogunluk hep beraber ayni saatleri paylasmamizdan kaynaklandi!Bende cikamayinca..Cok tesekkürler yorumun icin..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sanslicim cok tesekkür ederim yorumun icin,sevgiler sana...

Sevgili Sarkac cok tesekkürler yorumunuz icin,sevgiler canim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili CEYLAN öncelikle hosgeldin,cok tesekkür ederim güzel yorumun icin canim,sevgiler...

Mine hanim,cok tesekkür ederim yorumunuz icin,sevgiler sizede...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Elifcim cok tesekkür ederim!

O.K.A.-MAVI TUTKU yorumunuz icin bende cok tesekkür ederim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Filizcim öncelikle hosgeldin canim,Adapazarindan yaziyorsun,Adapazari deyince ilk aklima beni deli eden nemi geliyor nedense :(cok üzgünüm,ama kardesim cok sever,orada okudu cünkü,cok tesekkür ederim sana güzel yorumun icin.yorumlari parca parca cevaplayabiliyorum,malum bebek olunce kesip sora devamediyorum,yeniden görüsmek dilegiyle ,sevgiler...

Sümeyyecim cok tesekkürler canim,sevgiler sana...

Ah Abide,cesaret isi tamamda,benimde cok caniom yaniyordu sorma,sirf kizlari sevindirmek icin ciktim,yoksa daha 10 gün filan kalirdim herhalde! Neyseki eski canliligima kavustum bu günlerde,Allah'ima sükürler olsun,bende seni ve tatli kizini coook öpüyorum canim,günün birinde canli canli koklasabilmek dilegiyle,sevgiler sana...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Prensescim,sevgili Ipek,aslinda keske benide birileri birazcik korkutsaydi bu szeryan konusunda,bir hafta daha hatta bir hafta daha beklerdim,belki bir umudum olur diye,ama inan cok zor gecti benim icin,sanirim herkeste farkli etki yapiyor,netten okudum tipki senin gibi cabucak toparlananda var benim gibi bir bucuk ay sürende...Kismet iste,ama en önemlisi bebegimin saglikli dogmasi tabii,birde ben dogum sancisindan korkupta özellikle bunu tercih edenlere diyorum,bir kez daha düsünsünler diye,ne bilim,kendim cektim baskasi ceksin istemedim,babana cok gecmis olsun canim,insallah eski sagligina yeniden kavusur,sevgiyle kal...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Minticim,senin hzirladigin onca güzel seyin yaninda benimkilerin lafimi olur! Cok tesekkürler yinede güzel yorumun icin,yeniden görüsmek dilegiyle,sevgiler sana...

Ah Özgürcüm sorma,su günlerde annem burnumda tütüyor,sanki hic gelmemis gibi hemde! Napalim,bende suc,kalkip geldim buralara olacagi bu...Allah kimseyi anasindan babasindan ayirmasin diyorum,seni ve güzel kizini coook öpüyorum,tesekkürler...

Özgürcüm canim benim,valla bence varya tüm anneler süperr! Hepiniz harika insanlarsiniz,cok tesekkürler güzel yorumun icin,öptüm seni ve Ata`yi...

Hepinize sevgiler tekrar...

Unknown dedi ki...

Annem gittiginde ben cok kotu oldum. Bide bizim burada kimsemiz yok. Allahin kanadasi iste. Cihan kolikdi. Nasil agliyordu, sonra bende agladim. vahap canim benim beni sakinlestirmeye calisiyordu. Ben surekli nasil bakacagiz, nasil buyutecegiz korkusuna kapilmisdim. Allah o gucu veriyormus anne ve babalara.

Peritozu dedi ki...

Allah kavustursun anneanne ile torun kuzucuklarini tez zamanda :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Taze anne,Allah sanada sabir versin o zaman,yada bir süre sonra sende alisirsin,ben cok zor alistiysamda,simdide okadar aramiyorum,tabiki isterdim ama yok iste.sevgiler sana...

Peri Tozu Fotograf,cok tesekkür ederiz,insallah yeniden agustosta bulusup kavuscagiz...Sevgiler canim...

Cok tesekkürler tekrar.

Fincan Teyze dedi ki...

Çok geçmiş olsun arkadaşım...

Aner dedi ki...

Cok gecmis olsun, bebegini Allah anneli babali buyutsun canim.
Annelerin gelisleri cok guzelde gitmeleri cok aci verici seni cok iyi anliyorum. En kisa zamanda tekrar kavusursunuz umarim
Mutlu yillar, sevgilerimle

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Fincan Teyze cok tesekkür ederim,gecti gitti cok sükür,ama o zamanlar cok zordu,benimkisi biraz agrili oldu...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Anercim cok tesekkürler canim,yorumuna cok sevindim...

Oglak Kizlari dedi ki...

Yeni bebek hoşgelmiş. Bence sen biraz dinlenmelisin. Allah kavuştursun, deli annenin söylediği korse işini de düşün derim.

Endişeli anne

Ferkay dedi ki...

Canım hamile olduğunu bilmiyordum gerçi bende uzun süre uzak kaldım blogdan, herhalde ondan. Çok geçmiş olsun, sağlıkla büyüt bebeğini, uzun ömürlü olsun. Sevgiler..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Cigdem,aslinda annem gideli cok oluyor ama onu yine getirtmek istiyoruz,bakalim kismet olursa eylül ayinda,korse hic kullanmadim,esim izin vermedi,saglikli degil diye,ama simdi mecbur alicam,dügünümüz var ve mecburum!Bakalim,cok tesekkür ederim yorumunuz icin,yine baklerim,kac gündür postlariniza doya doya bakamadim! Özledim.sevgiler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Feryacim,dogum olali tam üc yil oldu ama önemli degil,cok tesekkür ederim yinede dualarin icin,görüsmek idlegiyle sizede sevgiler...

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

çok okunanlara girip yazınızı tekra okuyunca zaman ne çabuk geçiyor diyor insan nice nice yıllara

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Haklisiniz Mine hanim,görüsemedik ne zamandir,hosgeldiniz!

Adsız dedi ki...

hello mbt outlet