4 Temmuz 2010 Pazar

GECEN GÜNLERIMIZ....

Merhabalar hepinize...

Yine arayi actik biz,farkindayim...

Epey fotograf birikti  ve ben hangisini yayinlayacagimi sasirdim,tipki yüzlerce tarif icinden tarif secemedigim gibi...Sonunda hicbirsey yapamiyorum ona buna bakmaktan!

Herseyden önemlisi   28 Haziran'da   Zeynep kizimin Dogum Gününü kutladik,kendisi YEDI  yasina girdi!

Dün yani Pazar günüde,bir parti hazirladik ve arkadaslariyla beraber kutladik...

Cok güzel bir gün oldu,cok sükürki  kimse yaralanmadi,herkes memnun ayrildi...

Suan yorgunluktan sanirim dinlenemeyecegim,cünkü  kollarimi ve bacaklarimi nerdeyse hissedemiyorum!

Simdi kahvaltimizi yaptik kizlarla ve ben biraz yazmak istedim...

Aslinda ben hergün sizlere bakmayi,dolasmayi daha cok seviyormusum meger...

Buraya yazmak icinde bana hergün yeni bir heyecan lazim onu farkettim kendimde...

Kendimi ozaman heyecanli hissedip paylasma geregi duyuyorum.

Biraz karisik oldu ama bende zaten cok farkli duygulara sahip nir insanim,ama kendimide seviyorum....



Dör yada bes hatfa önce yine GOST' ta (Kinder und Jugend Haus) cocuk festi vardi vardi,yani aslinda bayrami demem lazim ama bayram deyince baska türlü birsey geliyor benim aklima,bu eglence gibi birsey oluyor burada...

Cocuklara yine süper  oyunlar hazirlanmis...

Burada kendi yaptiklari manyetik oltalarla balik yaklamaya calisyorlardi, Ilayda'da cok sevdi ama ona pek sira gelmedi maalesef... Biz birde gec  kalmistik,ben calisiyordum!

Burada baliklarda büyük gazoz kapaklari idi! Cok zevkli görünüyor!





Burdada cocuklara verilen plakalara böyle sekillerle boyamalari isteniyor,en son biz cikarken bunlari tek bir kalin direge,her iki tarfali astilar,suan bahcenin  ortasinda duruyor...Aslinda bir ismi var ama ben unuttum simdi,hatirlamam imkansiz!



Cocuklar gec gittigi icin yer bulamadilar!



Ama daha sonra tuttugunu koparan minik kizim boyamayi cok isteyince rica ettim kadinda ona izin verdi!









Cikarkende hep elinde gezindi boyadigi kagitla!







Icerdeki büyük salondada kizlar Hip-Hop dedikleri  (amerikan dansiimis!) dansi yaptilar aynalarin karsisinda...Müzik cok yüksekti ama!



Yedi yasina girmesine iki hafta kala Zeynep'in ön disleri cikti,ikisi  iki gün arayla!



Ilayda dislerini göstermeden dururmu! Oda hemen "mami schau mein Zahn mein Zahn!" dedi durdu,yani anne bak benimde dislerim var,cikti diyor birde! Bende her seferinde  " evet kizim,aaa seninde dislerin var ,ne güzel hmm" gibi laflar edip durdum,iki gün sürdü bu durum..



Sonrada epey poz verdi bana!



Bunlarda kizlarin okulda ve yuvada yaptiklari el isleri,bu Ilayda hanimin! Tabi ona yardim ediyorlar,ama onlar kendisi yapistiriyor gözlerini falan!



Buda Zeynep'in! Cok hosuma gitti bu benim,saklariz herhalde bunu...El  isi dersleri var Sali günleri,bunu kalin bir kartonun üzerine,kece gibi etamine benzer delikleri olan bir parcanin üzerine istedikleri gibi yapistirarak yapmislar,günesi tam tamamlamamis,orda tembellik yapmis ama yinede güzel olmus...





Bu sevimli kirpiyide yine elisi dersinde Zeynep'ler yapti, bence iyi is cikarmis cocuklar...






Bu kücük minyatür yastigi yine Zeynep'ler diktiler,cok tatli birsey,ignelik olarakta kullanilabilir,benim henüz vaktim olmadi bunu kullanmak icin,ama sanirim yarindan itibaren artik calismaya ara veriyorum,dün kesinlesti...



Bu minik parmak kuzulari Ilayda icin,Ostern tatilinde cikolarla beraber vermislerdi,cok tatli seyler,örgüyle yapilmis...

Bu arada Ilayda'nin logo hayvani Kuzu.Yuvada cocuklar henüz secilmemis bir hayvani seciyorlar ve o hayvanin resmi isminin yaninda her yerde ciziliyor,Zeynep timsahti,Ilayda kuzu! Hepsi secilmisti,ama Ilayda kuzularide cok seviyor diye biz onu sectik," duzu" diye hitap ediyor kendisi...



Bu ve diger birkac calismada Zeynep'in eski yuvasindan yaptiklari seyler,ama orda cocuklara pek birakmiyorlar,genelde yardim ediyorlardi,hemen bitsin diye! Cocuklari simdi gönderdigimiz yerde az cocuk oldugundan, daha sabirli olmak zorundalar,sonucta bu onlarin  meslegi,yavas yavas yapiyorlar ve kendi emekleriyle genelde...



Duvarlarimiz böyle calismalarla dolu bizim maalesef!...

Simdilik kücük bir evimiz var Türkiye sartlarina göer,ama ben seviyorum...





Bu yukardakiler Zeynep'in eski yuvasindan,asagidaki lale ise suan Ilayda'ninda gittigi yuvadan yapmis oldugu lale resmi,ama aynisindan Ilayda'Larda yaptilar,henüz duvarlarinda asililar...

Daha resmini cekemedigim cok sey vardi ama ben en cok hosuma gidenleri son anda fotografladim,bundan sonra daha sk görüsecegiz insallah...





Bu suluboya calismasi Zeynep'in ilk suluboya calismasi,asagidakide Ilayda'ninki...





Bu cilekler Zeynep'lerin almis oldugu ürünlerden...(bahce isleri dersinden)Dogal olduklari icin cok tatlilardi yemege kiyamadik ama yedik tabii...Üstelik baya toplamislardi bunlar kalanlar!





Yeni tasinan komsularimiz Stefi ve Yashing cok tatlilar! Özellikle Stefi benim kizlari cok seviyor ve onlara durmadan birseyler aliyor! (bende onlarin kedilerine bakiyorum onlar Cin'e gidince) Kizlarda onu cok seviyorlar!.Ben artik yeter lütfen desemde,sanirim kendisinde alisveris cilginligi var,tutamiyor kendini,hele birde kendi cocugu olsa,artik düsünemiyorum,ama bende onu cok seviyorum,bu kadar cana yakin bir Almana öyle heryerde rastlayamazsiniz!

 Bundan önceki komsularimiz mesela cok berbatti,kari-koca cok suratsiz,zorla merhaba diyen ve herseye  kizan,firlatip atan  tiplerdi,kapinin önünde ayakkabi görseler,ayaklariyla firlatip kapimiza vuruyorlardi, bahcede oyuncak yada baska birsey olsa yine tepiyorlardi, cocklari benim kizlarla oynamak istediginde hep eve cagirip hayir diyordu kadin,sanirim yabanci düsmaniydi ikiside,neyseki bir sene oturup gittiler,bizde kurtulduk,ben onlara hic uymadim,nede olsa ayni apartmandayiz ve ben insanlarla bu sekilde itelesemeyen biriyim maalesef,esimde cok sinirleniyordu ama  bir kere söze baslasa herhalde karakolluk olurduk,o yüzden sabrettik...Birdefasinda benim encok sevdigim ayakkkabimi aldilar (eminiz cünkü!) epey aradik,sonra ben izindeyken esim bahcede bir yere sokulmus halde bulmus cok sevindim,hem cok rahat ettigim hemde cok pahali bir ayakkabiydi...Ben topuklu giyemiyorum,cok özel bir durum yoksa,hep düz giyerim,ayaklarim yorgun olmamali,cünkü hep ayaktayimdir,benim icin cok önemlidir ayakkabi olayi....

Herneyse lafi uzattim ama bu kadar olur,bende tam gecen yil birgün,"sunlar tasinsa gitse ne güzel olur" diye düsünürken,ertesi gün tasinacaklarini ögrendim! mutlulugumu tarif etmem imkansiz tabiii....

Kendimi bildim bileli dua ederim,iyi insanlarla karsilastir bizi,komsularimizda öyle olsun diye,cok sükürki yaklasik dokuz yildir burdayim ve Alman komsularim cok iyiydi,aile gibi olmustuk,ama kizlar büyüydüler eskisi gibi yukari cikmiyorlar,simdide tasindilar maalesef,yeni komusuyu bekliyoruz bakalim...

Evet iste bu seker Stefi,bana dogum günü hazirligimdada yardici oldu,biz beraber Pinata yaptik! Daha cok onun emegi var aslinda,ben tüm malzemeleri bir ay evvelden aldim,hazir ettim,bir hafta önceden basladim yapmaya,baktim ben hem calisip hem bunu bitiremicem,ondan yardim istedim,gerisini o halleti, nasil yaptigimizi baska bir postta anlatmak istiyorum,cok zevkli oldu sonucu,sevindim...

Stefi'nin hediyeleri diye bir sayfa acmak istiyorum,yada hediyelerimiz adinda,bakalim...



Bu sirin kizlarda taaa Cin'den geldiler,pembe ayakkkabilarida var aslinda ama ben böyle cekmisim!



Bu ayaklarda Ilayda hanimin,ayakkabilar yine Steffi'nin Cin' hediyeleri arasinda...benim icinde cok tatli bir elbise,yikadim önce, ütülemem gerekiyor...

Zeynep'e spor ayakkabi almis,biraz büyük geldi onu simdilik kaldirdik,ama ben  unuttum cekmeyi,simdi aklima geldi bunlardan bahsetmek...


Birgün iki isim iptal olunca hemen arabayla cocuklari toplayip Westbad'a kostum! Cok ama cok sicakti,pek Almanya'ya yakismayan,asiri bir sicak vardi ve ben carpildim ogün, arabayi teslim etmeye giderken baslayan agrilar,bulantilar ertesi gün  aksama kadar kendime getirmedi beni...cocuklari korucam derken kendimi günese feda etmisim farkinda olmadan,neyseki bir tek ben hasta oldum,onlara cok sükür birsey olmadi...






 Havuzlar cok büyük ve alan olarakta cok genis bir yere kurulmus,ayrica nehir kiyisinda ve bize okadar yakinki! Yürüyerek on dakika...iste birde havalar sicak olsa degmeyin havuz keyfimize...

Ve yillardir acik olan böyle acik havuzlar,havasi herzaman icin yagmurlu olan bir ülke icin gercekten cok ince bir davranis bence,hersey sadece insanlar icin düsünülmüs ...



Yine birgün isten erken cikinca kizlarla nehir kiyisina indik...Kizlar nasil sevindilerse kosa kosa girdiler...









Suyla epey oynadiktan sonra parka gectiler...(kücük baliklar vardi suda ama yakalayamadilar!)

Bu parki yeni yaptilar,hersey tahtadan birde yanina jimnastik yapma aletlei koydular,ama yapan kim? Pek kimse devamli yapmiyor...










Sanirim simdilik bu kadar ve suan öyle uykum varki,kizlar hazir,hemen yataga giriyoruz biz!

Dogum günü icin hazirlanirken yoruldugumu hic hissetmedim ama bugün hepsinin acisini cekiyorum galiba,insallah sabaha dinleniriz hep beraber yorulduk cünkü...

Bu arada Fevkalade,Pinata cok basariliydi ve cocuklarin cok hosuna gitti,tavsiyen icin tesekkürler,eglendiler cok sükür,benimde tek amacim buydu,sizlerede tavsiye ederim...

Cok komik bir sekilde hazirladigim onca seyin fotografini cekmeyi unutmusum tamamen! Sanirim yorgunluktan...

Cokta azz fotograf cekmisim,videolarda var,yakinda anlatirim...

Hepinize sevgilerimi yolluyorum,sizi cok seviyorum....

7 yorum:

ayşegül dedi ki...

merhabalarrr,

oku oku anca bitti :)

öncelikle zeynebin doğum günü kutlu olsun,nice yaşlara inşallah sağlıklı mutlu huzurlu uzun bir ömür diliyorum.
miniklerin çalışmalarıda çok güzel ellerine sağlık.
yeni komşunuzda hayırlı olsun,resimden bile anlaşılıyor ne kadar tatlı biri olduğu,dileğiniz kabul olmuş kötüler gitmiş iyiler gelmiş şükür.
parkada bayıldım,biz burda beton yığınları arasındayız görünce ble içim gitti.
başka ne yazacaktım unuttum,post görünmüyor :)

velhasıl bloğunuzu takipteyim,karakuzuları çok öptüm benimde bir kara kızım var :)
sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Aysegül,yorumun icin cok tesekkürler...

Duru'nunda dogum günü yakinmis ,kolay gelsin diyorum simdiden sana...

Evet maalesef postlarim uzun biraz ama sk sk yazamadigim icin özlüyorum galiba,kendimi alamiyorum sayfadan bazen...

Burda evet cok degisik parklar var,hatta biz cogunu görmedik bile! kimisi cocugunu alip uzak parklara götürüyor,bizde araba olmayinca ancak cok yakin uzaklara gidebiliyoruz...(sehrin orta yerinde oturdugumuz icin arabaya ihtiyac olmuyor,bisikletle her yere gidip gelebiliyoruz,park sorumunmuz yok anliyacagin!)

Bizde sizin kara kizinizi öptük,sevgiler canim...

Feride dedi ki...

iyi ki doğdun zeynep .. yerine yeni dişler gelecek yeni yaşınla güzel kızım .. :)

ilayda nın dişleri o kadar güzel ki göstermesine şaşmadım ..:)

hangi biri için ne yazacağımı şaşırdım uzun ama eğlenceli bir post olmuş ..yeni komşularınız da çok cici görünüyor sevindim adına cnm .. öptüm .

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Feridecim cok tesekkür ederim tatli yorumun icin!

Evet maalesef Ilayda hem arslan burcu oldugu hemde evin kücügü oldugundan ablasini cok kiskaniyor!

Zeynep bana birsey anlatsin oda birseyler anlatmaya basliyor,dün abartti,ablasinin tiyatro calistigi paragrafi söylemeye calisti,zeynep'le epey güldük,aklinda kalan seyide dogru söyledi valla...

Iste böyle,bazen ablasini bunaltsada hersey normal bence,o kadarcik olur...

Allah hepimize hayirli komsular versin,ben eskiden beri cok korkardim kötü komsudan,cok sükür Allah'imaki hep iyilerle karsilastik,Türkiye'de annemlerdede komsularimiz bi tanedir!

Sevgiler...

Feride dedi ki...

bu ufaklıkların zekalarına hayran kalmamak mümkün değil.. giderek bu kıskanmalar da düzelecektir cnm .. komşu konusunda darısı başıma diyorum hala kafa dengi bir komşum yok çünkü :(

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Feridecim,Ilayda bu konuda sinirlari asamiyor,cünkü ona hic tölörans tanimiyorum..

Yani iste "o kücük herseyi yapsin,her istedigini verelim,yapalim edelim yok " bende!

O zaman altindan kalkamam,hem cocukta doyumsuzluk olur...Hemde ablasina büyük haksizlik...

Burcumdanmidir,yapimdanmi anlamadim ama acip bir sekilde teraziyidengede tutabiliyorumcok komik ama elimde terazigibidir,tartarim istedigim kadarini...Hic abartisiz tam gelir,ölcülerde öyledir...

Aslinda ben genel olarak cocugun simartilmasina karsiyimdir.Bizde simartilmadan büyüdük ve bu konuda anneme tam destek veriyorum,her nekadar annem cok sert idi isede,iyikide öyleymis derim hep...

O yüzden ablasini oturdugu sandalyeden kaldirmak isteyen,yada boynundaki kolyeyi zorla cikarmay calisan kücük kizima asla izin veremem,nerde durmasi gerektigini bilmeli...

Artik ögrendiki,ablasi her aksam yatrken kitap okur,ama Ilayda bunukikir kikr gülerek sebote etmeye calisir,her dafasinda ciddi bir sekilde kizip susmasini ve ablasini dinlemesini söyledigimden ögrenmis olacakki,dün aksam,yine konustu ama fisildayarak!!

Iste böyle,yinede hepsinin cani sagolsun,onlar bizim canlarimiz...

Dua ederimki,insallah en yakin zamanda sende kafa dengi bir komsuya sahip olursun,icinde Allah korkusu olanindan...

Sevgiler,tesekkürler...

Anonim dedi ki...

ya bu stefide kimmiş komşunuz mu helal olsun.maşallah.takılıyorum işte siteye aboşş.