19 Nisan 2011 Salı

BEBEGIMIZIN 4. AY GELISIMI; KAYBOLAN DÜNYAMMM!!!


4 aylık bebek gelişimi.
4 aylık bebek  fiziksel olarak sürekli gelişmeye devam etmektedir.Kafasının arkasındaki yumuşak bölge yok olmuştur.Ön taraftakinin kaybolması ise 18 ay kadar sürebilmektedir.Gözle görme imkanı az olsa da bu dönemde bebeğin doğumdaki saçları dökülmüş ve yerine yenileri çıkmıştır.
Bebeğin göz rengi bu dönemde değişiklik gösterebilir.Ayrıca bu dönemde başını istediği yöne çevirmeyi becerecektir.Dördüncü ayda ve daha sonraki iki ayda bedendeki kaslar daha güçlenecektir.Tüm bu gelişmelere rağmen tek başına oturmayı beceremeyen bebeğiniz sizin yardımınızla bunu yaptığında çok mutlu olacaktır.Ayrıca bebek tekme atmaktan çok hoşlanmaktadır.Ayrıca bu dönemde doktorunuz bebeğinizi sıvı yiyeceklerin yanında katı gıdalarla beslemenizi önerebilir.Bu tavsiyelerle uymak yararlı olacaktır.Fakat bunları yavaş yavaş gerçekleştirmek bebeğin alışması için daha güzel olacaktır. Günler ilerledikçe bebeğin yemek saatleri belirginlik kazandığı gibi öğün sayısı da günde dört defaya inecektir.Bu ay bebeğin tükürükleri akmaya başlayabilir.Bunlar cildinde kızarıklar meydana getireceği için önlem olarak vazelin kullanabilirsiniz.Buna rağmen kızarıklıklar geçmiyorsa doktorunuza danışmanızda fayda var.
4 aylık bazı bebeklerde ilk dişin patladığı görülebilir.Kulak ve çene kasları birliktedir.Bebeğiniz diş çıkarırken hissettiği ağrıdan dolayı ellerini kulağına veya çenesine götürebilir.Bunun sebebi ağrının yerini tam olarak algılayamamasından kaynaklanmaktadır.Bebeğiniz diş ağrısı çekiyorsa ve onu rahatlatmak istiyorsanız bir diş kaşıma oyuncağını buzdolabında tutup kullanmanız onu rahatlatacaktır.Dördüncü ayda gece uykuları 10-11 saate çıkacaktır.Bu sizin için sevindirici bir haber artık daha rahat uyuma şansına sahipsiniz.
Bebek fiziksel olarak gelişmeye devam ederken duyu organları da gelişme göstermektedir.Eskiden renkleri ayırt etmekte zorlanan bebeğiniz artık renkleri ayırt edebilmektedir.Ayrıca kulağı bu dönemde neredeyse bir yetişkin kadar güzel duymaya başlamıştır.Bu dönemde bebeğiniz çevresinde olup bitenleri tanıma sürecine devam edecektir.Bu dönemde sabırlı olup bu gelişmelerden zevk almak gerekir.Onunla oynamak,vakit geçirmek onun bu gelişimine katkı sağlayacaktır.
Bebek için ek besin 4 aylıkken vermek daha erkendir. Bazi doktorlar ek besin ve ek gıdaları sadece bebek yeterince süt alamıyorsa öneriyorlar. Mama sandalyesi ihtiyacınız ancak 6 aylıkken olacak, Bebek oturabilince. 4 aylık bebek için ek besin vermek istiyorsanız mutlaka önce çocuk doktora başvurun, çünkü yeterince anne süt varken bebeklere 6 aya kadar ek gıdalar ihtiyacı yok…

Hepinize merhabalar sevgili dostlar!

Hani ayda bir en azindan yazarken arayi epeyce acmak zorunda kalmamda ne demek oluyor?

Bilgisayarimiz son günlerde kafayi iyice yemisti,kendi kendine acilip kapanmalar falan  hatta hic acilmamalar derken,esimde iyice karistirp kapinin önüne koydu kendisini!

Yenisi 400 euro!

Hemen kosturdu yenisini almak icin,fakat bilgisayardan anlayan bir arkadasi "bekle,birde ben bakayim iyimi " falan derken,adama hala yeni bir "kafa" begendiremedik!

Artik kendimi kaybetmis halde evin icinde dolanirken ,kendimi hemen yan caddenin kösesindeki internet kafede buldum! Saat gece, 10 a yirmi var! Adam dokuzda kapatmis,temizlik yapiyordu,Hintli bir genc! Erkenden evine gidip napacaksa?

Sinir oldum hemen yola devam edip bir alt caddedeki kafeye baktim,oda kapatmis!

cocuklar evde uyuyor,esim saskin ben eve geri geldim tipis tipis!

Evde herhangi bir sürede bilgisayari bozulmus olan ve her türlü yorgunlugunu , kafasini dagitma isini bu kücük aletle atanlar ,bilgisayarlari bozuldugunda ne halde oldugumu daha iyi anlarlar sanirim!

Önceleri takmadim,nasilsa esim hemen yenisini yerine koyardi...

Birde gercekten son günlerde zamanim olmuyordu,biz kizlar ve bebekler beraber aksamlari 7.bucukta zaten yataktaydik!

Sabaha kadar uyudugum halde dinlenememis halde kalkiyordum nedense:)

Cünkü ufaklik her bir saatte uyaniyor ve mama istiyordu,azicik icicor ve birakiyordu,zorlasamda uykusundan uyanamyordu bir türlü vede azicikictigi icin yine acikiyordu...

Diger fertleri uyandirmasin diye cocuk "hik" dese uyanir olmustum,Allah`tan ki uykum cok tez:)

Fakat Allah`tan yeni bir degisiklik gösterdi ve simdi 3 saatte bir uyaniyor,yada dört!"

Kendisine tesekkür ediyorum:))

Bu arada o kadar tatli olduki sormayin,Zeynep`le ben kendisini isirip yememek icin zor tutuyoruz,hatta ben dayanamayip isiriyorum,gecen gün aglayinca farkettim! Biraz canini yaktim istemeden:((

Babamiza söyledim hemen "ben büyüyünce anlatirim bunu" deyip beni tehdit etti!

Bu erkekler niye böyleki...

Neyse,bu kafe isi iyi oldu,gencte net bir insan,cok kalabalik degil,sessiz ve sakin bir mekan,Onur Batu süper bir zamanlamayla girdigimde uyuyor ben cikarken uyaniyor falan,ama;

yinede evdeki gibi rahat olmuyor arkadaslar,e ben nasil aglayacagim, e gözyaslarimi kime ne diye gösterecegim,komik olmazmiyim,e ben rahat rahat aglayamadiktan sonra,yada `"Nuri" yi izlerken kahkahalarla gülemedikten sonra neyleyim interneti...

Arkadasima geldim,valla inetrneti var diye degil,:)) uzuuun zamandir ziyaretine gelememistim,hem onun cocuklarinin dersleri hem beni zamansizligim,bazen yorgunlugum derkenkismetb bugüne imis! kendisi mutfakta bizim icin lahmacun hazirliy

Allah tüm aclik cekenlere yardim etsin diyorum,bugün haberlerde gördüm Libya``da aclik baslamis,ne yapsma ne etsem ,icim yandi,sulari bile yokmus,Allahim insallah yardimlar ellrine ulasir,sen yardim et!!!

kizlarda iyiler,suan OSTERN tatilindeyiz,iki hafta,cok iyi geldi,erkn kalksakta en azindan evdeyiz,bir kousturmacamiz yok! Cok sükürki hersey yolunda,Allahìma bin sükür sagligimiz yerinde...

Evin kizi geldiginde insallah yanimdaki resimleri kayit edip birkac foto yollamak istiyorum,bakalim zamanimiz olursa...

Bu arada ben dört bucuk kilo verdim,halada devam ediyorum,özel bir dyet degil benimkisi,bünyemi cok iyi tanidigim icin neyin ne zamanlar yakildigini biliyorum,az yiyip biraz fazla hareket ederek vermeye calisiyorum,spor olarak Onur bebek evde diye olanca hiziyla sürülen bisiklete binme sporu yapiliyor:))

Onur`cuk oldukca uslu ve uyku saatleri cok düzenli,okul ve cocuk yuvasida hemen evin yakininda oldugundan cok cabuk gidip geliyorum,cocunlukla uyanik oluyor,Ilayda yaninda oluyor sabahlari,maalesef televizyonu aciyorum yoksa Ilayda Onur`la oyanmak istiyor,dikkatini cizgi filme verdiginden icim biraz daha rahat oluyor o zaman,birde dua ederekten hemen eve dönüyorum,bunu ben diger cocuklarimda da yapardim,Allah*tan baska kimse daha iyi koruyamaz diye düsünürüm hep,bir Ayet``el Kürsi``yi cok okurum:)

Buda benim  itirafim olsun...

Simdi birazda sizleri dolasmak istiyorum,ÖZLEDIMMMM!

Hepinize cok cici bir hafta diliyorum,sevgiler...


SERPIL.











13 yorum:

betul dedi ki...

e bebis büyüyor yakinda bilgisayarinada kavusur oglusun gül cemalini grürüz

New York'tan dedi ki...

Kosturma hepimizde var bebekli olunca sen daha hizli yasiyorsun hayati, her seyin yolunda olmasina sevindim, ara sira yaz ben buradayim de :)

abide berkman dedi ki...

Seni özlemiştik canım.Eşine söyle biran önce ps işini halletsin :) arayı bu kadar açma :) sevgiler..

a.c dedi ki...

biz de seni özledik. daha sık görüşmek ümidiyle.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Betülcüm bilgisayarima kavustum ama herseyi degisti! Msn adreslerim yok,yeniden kayit istiyor,cok kötü oldu,neyse alisirim herhalde,alistigim seylerin degislemsinden nedense hoslanmiyorum ben,öptüm canim,sagolasin...

Sevgili Seyma,cok haklisin ve sen hep bunu bana yaziyorsun,elim bir türlü varmadi öyle kisacik yazip kacmaya,alismisim,illa uzun uzun olacak,ama bundan sonra dedigini yapacagim,seviyorum sizi,tesekkür ederim sana...

Abidecim yorumunu görünce Betül geldi gözümün önüne,cok duygulandim,onu cok seviyorum,halbuki ne kadar uzagiz vede hic karsilasmadik,gaRIP BIR DURUM AMA GERCEK BU BENDE;TESEKKÜR EDIYORUM GÜZEL YORUMUN ICIN,öptüm sizi...

Hilalcim,ah ah senide ne zamandir okuyamadim,gercekten zaman olmuyor,bazen dizilere takiliyorum,yorgunlugumu aliyor kafami dagitiyorum,daha kolay dagiliyorum maalesef,tesekkür ederim,bende sizi cok özlemistim inan...

R. Berin Tuncel dedi ki...

Serpilcim hoşgeldin ve hoşbulduk hepimiz :)))

MAVİ TUTKU dedi ki...

Merhaba..hoşbuldum.
Allah bağışlasın, gülümseyerek okudum. Çok zaman oldu bu duyguları yaşayalı, sanki özledim gibi geldi okurken.:)
Büyük oğlum 17 yaşında ufağı 14, ah ne farklı dertler ah.:)

İkiz Annesi dedi ki...

Canım hoşgeldin.Ah çocuk telaşı hiç bitmiyor aman sağlıklı olsunlarda gerisi mühim değil:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sirarcim cok tesekkür ederim canim,sen cok farklisin benim icin..

Sevgili Mavi Tutku,cok haklisiniz hersey zamaninda güzel,eminim sizde o güzellikleri tatmissinizdir,saygilar efendim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Ikiz Annesi Allah herkesin cocugunu kendine bagislasin,sagliklari hep yerinde olsun,cok tesekkür ederim yorumunuz icin...

Sevgiler hepinize...

belguzaranne dedi ki...

merhaba sevgıler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

belguzaranne sizede sevgiler merhabalar,hosgeldiniz!

Unknown dedi ki...

Canım benim yorumunu okuyunca deyimi yerindeyse uçtum buraya..
Önce izleme olayına deyinmek istiyorum,bir süre onca izlediklerim tamamen kayboldu,2 hafta kadar kimseyi izleyemedim,arkadaşlardan yardım istedim ancak olmadı,hatta blogda da yazmıştım..
Sonradan düzeldi ancak,sanıyorum bazıları yoktu..
Çünkü bu şekilde mailler aldım ve hemen gereğini yaptım..Şimdi seni de izlemeye aldım yeniden,umarım tekrar yaşanmaz böyle bir sorun..
Senin de anneler gününü en içten duygularımla kutluyorum canım,prens ve prenseslerinle sağlık,huzur ,mutluluk dolu kocaman bir ömür diliyorum...
Muhabbetle...