13 Mayıs 2009 Çarşamba

YALANCI KESTANE PÜRESI!


Su an firinda pisirdigim bu lezzeti duyanlar duymayanlara anlatsin!Pisip hazirlayip birde resmini cektikten sonra yorumlarinizi bekliyorum efendim...Sevgilerle...

Evet malzemelerimiz sadece sunlar;

2 su bard.haslanmis püre kuru fasülye
2 su bardagindan bir parmak eksik toz seker(cok tatli sevmiyorsaniz dahada az koyabilirsiniz.)
1 tatli kasigi kabartma tozu(silme)
3 yumurta
125 gr.tereyagi(cok yumusamis)
1 su bard.ince cekilmis ceviz ici,yada findik ici...

tüm malzemeler kasikla karistirilip iyice homojen olduktan sonra,yaglanmis unlanmis kaliba dökülür.Akici bir kivamda olmalidir.Ben dün gece bu malzemelerin yarisini kullanarak yaptim,epeyce oldu,isterseniz sizde yari malzemeyi kullanabilirsiniz.Kalibin önemi yok.Aslinda genel tarifte tepsiye dökülmüs ve dilim dilim kesilmisti,ama bu malzemelerle hicte öyle olmuyor.Biz bu kek kismini genis düz bir kaba yada tepsiye bosaltip biraz sogumasini bekleyecegiz,sonra elimizle yuvarlayip kücük toplar yapip,hindistan cevizine,kakaoya yada herhangi toz halinde istedigimiz bir seye bulayip tabaga dizecegiz.
Bugüne kadar sadece bir arkadasimin kizi farketti icinde aslinda kestane olmadigini.Hickimse anlamadi.Cocuklar icinde cok faydali bence icindeki kurufasülyeden dolayi... 150 derecede,birbucuk saat kadar pisecek.Yinede siz bakin,üstü cok kurumasin,kahverengi olunca alin firindan.

Eger malzemeler hazirsa(yani buzlugunuzda haslanmis kuru fasülyeniz varsa mesela)önceden cikarip hemen kollari sivayabilirsiniz,zaten bir seyi yapmak icin sadece istemek yeterlidir,gerisi farkinda olmadan kendiliginden gelir.Görüyorsunuzki bir tarif eklerken bile nekadar cok uzun tutuyorum,napim yazmayi seviyorum.Bi ara size eski anilarimdan da bahsedeyim, o zaman anlarsiniz yazmayi icimi dökmeyi ne kadar cok seviyormusum!

Unutmadan birde söyleyeyim,sakin cocugunuza bunun icinde kuru fasülye var demeyin!yemez cünkü.Kestane diyeceksiniz,benimkiler hala bayila bayila kestane yediklerini saniyorlar...he he.Tekrar görüsmek dilegiyle afiyet olsun efendim...

not:resim eklemelerim simdilik basarisiz diyor ama en kisa zamanda eklerim.
Maalesef ekledigim fotograf cok güzel cikmadi,artik siz tarifin tadiyla idare edin...Sevgilerimle efendim.

Hiç yorum yok: