15 Şubat 2010 Pazartesi

MUZLU KEK!

                Söz verdigim gibi Muzlu Kek tarifni hemen yaziyorum arkadaslar;

                Öncelikle bu tarifi sevgili "CAFE FERNANDO" dan aldim.Ama O'da tarifi, Smply Recipes adli blogun sahibi,Elise Bauer'den almis,yani asil tarif bu bayana aittir.

                3-4 olgun muz(püre yapilmis)

                80gr. erimis tereyagi

                1 su bardagi seker (ama ben biraz eksik koyuyorum,cünkü cok tatli oluyor,muzlar yumusayicada cok tatli olduklarindan)

                1 cay kasigi vanilya özütü  (bende yoktu sadece vanilya koydum,ama vanilya ile vanilya özü ayni sey degilmis,sanirim Türkiye'dede henüz satan bir yer yokmus.)

                1/8 tuz (bir cimdik attim ben )

                 1 cirpilmis yumurta

                1 cay kasigi kabartma tozu

                1 bucuk su bardagi un

                Ben birazda pekmez akitiyorum icine, belki bu yüzden tatli oluyor bende ama keklere pekmez koymak aliskanlik oldu,rengini karartiyor biraz ama  olsun pismiste olsa belki faydali olur...

                Tahta kasikla muzlari ve tereyagini güzelce karistiriyoruz,yediriyoruz.Sekeri,yumurtayi ve vanilya özünü ekleyip karistirin.Karbonat ve tuzu ,son olarak unu ekliyoruz.175 derecede,50 dk. pisiriyoruz.Oda sicakligina gelince dilimliyoruz.(kalibi yaglayip,hafif unlamayi unutmayalim  olurmu?)

                Bu karisim cok fazla olmadigi icin kücük bir kalip uygun olur,ben dikdörtgen baton bir kalip kullandim.Arti bu son seferde kakao ekledim,ama icine degil,üstüne...

               Ayrica sadece tahta kasikla kullandigimiz icin acayip kolay yapilan bir kek...

               Size komik gelecek ama ben ilk defa bu sene muzlu kekle tanistim,yani daha önce ne yedim nede yaptim.Hep söyle düsünmüstüm,bu muzlar icinde eriyince tadi tuzu kalmaz,yani pek anlasilmaz diyordum,taaki bu tarife kavusuncaya kadar! Bu zamana  kadar cocuklara ve kendime yapip yedirmedigim icinde bayagi hayiflandim dogrusu...

               Neyse insallah denediginizde sizde  memnun kalirsiniz benim gibi...

               Gününüzden sevgi eksik olmasin efendim,iyi haftalar...

Not: Ben  bu sefer yanlislikla bir su bardagi un koymusum,sonradan farkettim,o yüzden cok fazla kabaramadi!

            

          

4 yorum:

şahane dedi ki...

güzel mi gerçekten..?yapıcam bak..kötüyse tadı bozuşuruz:) biryerde "tadı türk damak tadına uymuyo" filan diye yorum okumuştum ama uyuyor mu?:))

Serpil dedi ki...

Sahanecim,cok begeniyorum falan diyorum ama bu sonucta benim damak tadimdir,yani belki sen sevmeyeceksin,bunuda denemeden bilemeyiz sanirim...

Evet söyleki,ben ve Ilayda bayilarak yememize ragmen(pazar günü sabah yaptim,gece bitirdik!),Zeynep kizima tatli geliyor bu kek! Ama tekrar söylüyorumki,muhtesem hos bir muz aromasi tadi geliyor insanin agzina,bence birkez yap ve gör...

Hem senin icin degil öncelikle kizin icin yap,icinde ona faydali cok sey var...

Sevgiler...

SEVGİ dedi ki...

elinize sağlık ..
kek muzlu hiç denemedim
deneince tekrar görüşürüz inşallah ..

Serpil dedi ki...

Sevgicim seninde ellerine saglik,insallah denersin yine yazisiriz...

Iyi günler dilerim...