13 Temmuz 2010 Salı

ZEYNEP/ DOGUM GÜNÜ. 2.KISIM!

Eveeet,nerde kalmistik diyecegim  hemen,evet hatirladim!

Pinatayi hazirladik,taki kutlamanin oldugu günün sabahina dek calismasi devam etti!

Ayni gün renkli el isi kagitlarini hemen kestim,Palyaco  yapmayi planlamistim,hem kolay hemde zevkli olur diye düsündüm,Zeynep'inde hosuna gitti...

Beyaza boyanmis Pinataya Stefi'yle Zeynep yapistirip getirdiler yukardan...





Maalesef evde birden kalabalik olustugundan,tek basina resim almamisim,bu agaca asili halde ikenki fotosu!

Istediginiz sekillere girebiliyor bu Pinata,ben kolay yolunu sectim mecburen...

Gazete kagitlarinide neyle yapistirdigimi hemen yazmak istiyorum, bana böyle büyük bir balon icin yaklasik 200 gr.lik  toz yapistirici  ancak yetti! Siz daha kücük bir balona 50,yada 100 gr.lik kullanabilirsiniz...

Almancasi Kleister,ben Domäneden almistim,duvar kagidi yapistiricisi...

Hosuma gitti,cok kolay hazirlaniyor,suyla karistirip,sivi bir karisim elde ediyorsunuz yanliz yarim saat beklemek gerekiyor,sonra istediginiz kalinlikta fircayla sürüyorsunuz kagitlarin üzerine,hem kolay yikaniyor,kurumuyor yani ....

Cok ama cok az fotograf var elimde!

Simdi bana tecrübe olan kismina gelmek istiyorum;

Biz kutlamayi kizimin Hortunda yaptik! (Okul sonra götürüp biraktigim,yuva gibi bir yer,böyle kutlamalar icin hafta sonlari kullanabiliyoruz,üstelik bizlere ücretsiz!)

Bu yüzden tüm hazirliklarimi oraya tasimam gerekti!(Allah'tan gelenlerin arbasi vardida,hem giderken hem dönüste yardim ettiler!)

Ben istedigim herseyi hazirlarken bu kadar teals olmadim ama,önceden düsünüp tasarlamadigim bu kismi biraz ugrastirdi beni! Erken gitmemiz gerekiyormus oraya!

Biz nerdeyse ikide ordaydik ve misafirlere de ikide gelmelerini yazmistik...

Dolayisiyle,kapida bekleyenler bile vardi yani düsünün! masayi,süslemeleri daha yapamadan cocuklar ve büyükler gelmeye basladilar ve ben bu islemleri birakmak zorunda kaldim,cünkü cocuklar bi yana kosusturdu,bayanlar sohbete basladi,bir önemi kalmadi yani!

En az bir saat evvelden gidip,benim bunlari yapmam gerekiyormus!

Neyse bir dahaki sefere artik,süslerimiz öylece duruyor...

Birkac balon sisirdi Yashing ama zor oldu onun icin!

Cok güldük o sisirirken!

Fakat hersey ragmen,herkes cok memnun ayrildi,cocuklara birsey olmadi,bahce cok büyüktü cünkü ve biz onlari sadece balkondan görebildik!

Pinata kismi eglenceli gecti,zorlandilar parcalamak icin,ama böyle olunca dahada zevkli oldu!

Ilayda aksama kadar kendi kendine oyandi,nerdeyse hicbirsey yemedi,aksama dogru kuchen istedi benden(kek yani),ben onunla hic ilgilenemedim...

Saat 22.30'da  odalarin son temizligini yapip kilitledim,eve geldigimizde 23.00'e geliyordu saat,cok gec olmustu,buna ragmen birkac arkadasiyla(mahalleden),bizi götürecek olan arkadasimin cocuklari ve Ilayda,cikana kadar oyun oynadilar,Allah'im hic bikmadilar,saklambac oynamaktan,anne baba cocuk oyunu oynamaktan!!!

Allah'tan mutfakta birkac anne ve Barbara bulasiklari halletmisti,ben sadece yerleri islak sildim en son,ve cöpleri aldim.

Iyiki yapmislar,sadece silmek ve ortaligi son birkez kolacan etmek(emanet cünkü!) bile beni okadar yorduki,eve geldigimde bitmistim!

Fakat kizlari yikamam gerekiyordu,hemen yikadim,aninda uyudular zaten...

Bunlarda bendeki birkac fotograf...



 Önce Stefi basladi Zeynep'in saclarini yapmaya,sonra benim, ablam olsa bukadar sevebilirim ancak dedigim bir ablam devam etti,cok güzel oldu kizimin saci!

Ben aslinda Stefi'den sadece Zeynep'in saclarini toplayabilirmisin diye rica etmistim,ama O istersen daha güzel yapabilirim diye teklif edince,"istiyorsan yapabilirsin"dedim,ama saclar yüzünden gec kalmistik iste!

Elbiseler Türkiye'den geldi,babamiz almis,hem Ilayda'ya hem Zeynep'e ,ikiside  ayni renk,ayni desende,benim cok hosuma gittiler,babamiz zevklidir vesselam!!!

O sicakta güzelllerim ik! demedi,bunlarla dolasti...

Ama cogunlukla icerde oyadilar,hazirladigim bir sürü oyundan,ancak birkacini gerceklestirebildik,olsun,bu kadarida yetti...Kücük büyük toplam 13 cocuk vardi,sekizde bayan,birde Yashing ve esim!

Yanliz Stefiler,Manuela,ablam ve bir arkadasim erken kalktilar,baska isleride vardi,geri kalan kalabalikta tam yerindeymis,Barbara öyle diyor...



Stefi'lerde az önce Ispanya'ya (Mallorca) ucmak icin Havaalanina gittiler,bir haftaligina tatil yapacaklarmis...

Kedilere bu sefer ben bakmiyorum,Stefi beni yormak istemedi,her nekadar israr etsemde...

En son seferde gercekten zorlanmistim,aksam yorgun argin,yukari cik,yem ver,temizle,birde kötü kokuyorlarki sormayin,valla ne yalan söyleyim,bu sefer bana emanet etmedikleri icin cok sevindim! Üstelik calismadigim halde,hoslanmiyorum bundan...

Stefi'ninde ilginc bir hikayesi var aslinda,kisaca anlatmak istiyorum...

Esiyle taaa cocuk yuvasindan tanisiyorlar ve Stefi daha cok kücükken,resimlerinde,böyle siyah sacli cekik gözlü bir oglan cocugu,kendisini ve birde ona benzer bir cocuk resmi cizermis...

Yillar sonra eline gectiginde görmüski,bu simdiki kocasi,yani farkinda olmadan kendi kaderini cizmis sanki,bilmeden,benimde suan kullandigim esimin soyadini defter ve ktap arkalarina yazdigim gibi...

Öyle yakistirirdim,hosuma giderdi,cok iyi hatirliyorum,hernekadar kendi kizlik soyadimi cok sevsemde,gercek bu,ben bu soyadini cok yere yazmistim...Simdi ise gercek oldu.!

Iste bu güzel kiz,bu cocukla evlenmek isteyince ailesi karsi cikmis! Hani bizde olurda,ben Almanlarda cok sk rastlamadim,burda özgürlük diz boyu,isteyen istedigiyle cikar evlenir falan...

Neyse,maalesefki annesi yabanci düsmaniymis ve Stefi annesinden nefret ediyor,babasi  ölmüs maaalesef,cok iyi bir insanmis...Nineside karsi cikmis ,simdi ailesiyle hicbir kontagi yok,anne aramiyor sormuyor,Stefi arada aradigini ama annesinin ona cok iyi davranmadigini söyledi...Üzüldüm.Stefi kesinlikle yabancilari cok seviyor,özellikle Türk insanini,yemeklerimizi,herseyi yiyor benim gibi! ,ama epey kilo verdi bu ara,geldiginde biraz kilosu vardi...

Ama annnesinin,cok ilgisiz (cocukkken bile!) biri olmasina ragmen,psikolojisi yerinde,olgun,sevimli,sakin bir yapiya sahip.Üstelik iki üc tane meslek yapmis, bir taneside kres ögretmenligi,bu yüzden cocuklari cok seviyor ve bir cocugunun omasini cok istiyor,ama suanda baska bir egitim aliyor üniversitede,ayrica gecen gün is bulmus,dis doktorunda asistanlik yapacakmis,bu arada Cin'e bir alet ithalat etmeyi düsünüyorlar,alis.satis yani...

Fakat esi henüz cocuk istemiyor.

Insallah hersey istedigi gibi olur.Hal böyle olunca beni cok takdir ediyor,utandiriyor beni bazen....

Sen cok iyi bir annesin diyor bana hep.hergün yemek yapmam(cok dogal olmasina ragmen!),cocuklari biryerlere götürüp,üstüne birde böyle hazirliklara girismem,onun icin cok büyük birsey sanirim,annesi yapmazmis hic...(Almanlar dogun gününe cok önem verirler,90 yasindada olsa kutlanir mutlaka aranir,hediyesi verilir,ama ben inanamadim,Stefi'nin annesi hic kizi icin kutlama yapmamis! )

Kendisine mutlu bir hayat diliyorum buradan,seni cok seviyoruz....





Bunlarda kizlar oynarken cektiklerim,bu arada Zeynep'in saci baya güzel oldu,hernekadar sac spreyimiz olmasada idare etti yani...



Buda bizim büromuzun sevgili Emilie'si,kendisi cok ama cok tatli,akilli bir köpek,Ilayda'yla oyanamasini cok sever,hernekadar Ilayda onun bazen kuyrugunu cekip,haifften bogazini siksada,ben cagirdigimda eger Ilayda'nin yanindaysa,bana gelmez!Onun yaninda kalir,kendisi henüz sekiz aylik oldugundan,cocuklari cok seviyor...Barbara Emilie'nin sahibi,birlikte yasiyorlar,Emilie'ye gözü gibi bakiyor ve onu cok seviyor...

Zeynep kartlari yazarken üzerine hem Barbara'nin hemde Emilie'nin adini yazdi...!

Birgün eger olursa Emile ile bir gece gecirmek istiyoruz cocuklarla...bakalim.



Pinataya vurmak icin olusturulan kuyrugumuz... Vuran kenara geciyor tekrar siraya giriyor,iyiki orada beklemisim,zaten merak ediyordum ama cocuklar dikkatsizlik edip,birbirlerine vurabilirlerdi,cogu kez uyarmak zorunda kaldim,neyseki bir kaza olmadi...(heyecanlanip vuran kisinin yanina geciyorlardi bazen)



Barbara'nin bagladigi, rahmetli kayinvalidemin bana hediye etmis oldugu tek tülbent oldugu halde,Barbara'ya hediye ettim,cok sevindi,bende sevindim...

Yine kesiyorum bu arada,bir sonraki postta neler yaptigimi ve benim hosuma giden ilginc birkac seyin tarifni vermek icin,bir dahaki postta görüsmek üzere diyorum,

sevgiyle kalin lütfen...

13 yorum:

tatlilar gülcandan dedi ki...

Selam canim nasilsin seni takip ediyorum cok güzel etkinlikler ediyorsun cocuklarina cok güzek zaman ayiriyorsun onlar cok sansli senin gibi bir anneleri var .Her sey gönlünce olsun öptüm .

Fevkalade dedi ki...

Pinataniz cok guzel olmuuuus! Gercekten. Balonla yapilani bir blokda daha gormustum. Sizinki de cok guzel olmus.

Burda da oyle Serpil. Her gun evde yemek yapmak, nedense, cok garip geliyo bazilarina. Biz de ise yapmayani kinarlar di mi:)

Ay ne tarifi vericen kiz yineee. Hamile hamile, kilo almayalim daha ilk aydan:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gülcancim,cok tesekkür ederim yazdiklarin icin,nacizane onlar icin birseyler yapabilmem...yine beklerim...

Fevkaladecim,ne güzel bugünlerde böyle sk görüsmek,bende aslinda hep balonla pinata okudum her acisimda,ama cok cesitliymis meger,balon isi hem zor hem kolay oldu iste...

Ilayda icinde yapacagim burda olursak,Allah kismet ederse,insallah.

Yok kiz,öyle bilmedigimiz seyler degildi hazirladiklarim,ben iki cesit icecek hazirladim cocuklar icin,birisi eistee,digeride browli idi,onlarin tarifini verecegim,sende yapip icersin belki,browli her cocuga hitap etmedi ama kalanlari ben bir güzel ictim valla,oh elime saglik,nefisti!

Kilo demisken,isten ayrildigimdan beri tartilmaya korkuyorum,bugün aksama kadar isim gücüm ne yesem demek oldu,hernekadar sicaktan birsey bulamasamda,biraz istahsizim ,yinede,buna ragmen,canim neler cekti! Birde istahim gelse,artik düsünmek istemiyorum.

Yarin görüsmek üzere canim,cok tesekkürler,sanada en kisa zamanda normal günlerine dönmeni diliyorum...

Pepela dedi ki...

Merhaba .
Ellerinize sağlık gülüm,yavrularınız için yaptıklarınız şefkatle yoğruluyor,sevgi ile dokunuyor,maşallah.
Prensese nice mutlu yıllar dilerim,ailesi ve sevenleri ile birlikte.
Anlaşılan o ki çok eğlenmişler,ele ele gönül gönüle :)
Farklı kültürlerdeki aile kavramlarına değinmişsiniz,ben de naçizane birkaç kelam edeyim.
Şimdiye dek en az 10 farklı kültüre yakınen tanık oldum,üniversite yıllarımda iç içe yaşadım,dolayısı ile aile yaşantılarını da bildim,öğrendim.
Takdir ettiklerim,hayran kaldıklarım da oldu fakat genelde
anneler ve çocukları arasında inanılmaz bir resmiyet oluyor genel itibariyle.Bizdeki gibi can,kan,hayat,şefkat deryası olmuyor anne.Şöyle bağrına basıp,cennet kokusunu içine çekmiyor.Baba zaten kendi aleminde.İlgisiz,sevgisiz ebeveynler ve neticesinde içi buruk,ruhen ve bedenen sağlıksız gençler.Kimlik ve has duygular arayışı içindeler.
Arkadaşınıza maşallah ki kendisini yetiştirmiş,yaşadıkları onu büyütmüş,olgunlaştırmış,güç vermiş belli ki.
Bazen zorluklar,zahmetler,rahmete delalet eder.
Allah c.c hakkıyla anne baba olabilmemizi,temiz ve coşkun hislerimizle evladımızı mutlu bir birey olarak yetiştirebilmemizi nasip eylesin.

Muhabbet ile..

sevimin sayfasi dedi ki...

zeynebin gecmis dogumgününü kutlarim canim, ailesinden birlikte daha nice saglikli ve mutlu yaslara...
hersey cok güzel olmus...
kocaman öpüyorum canim

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim elvette olur baska bir kirama tarifinide kullana bilirsin.Ben saneli Frischkäse kullandim Benimde magerquark kullanilan kiremalari sevmiyorum .Sana kolay gelsin öptüm.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba bloğumu ziyaret etmişsin.Teşekkür ederim her zaman beklerim.Yine sildi yazmışsın neden böyle yazdığını anlayamadım.Sevgiler.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Şimdi anlıyorum :) Ayrıca evet qarip bir tanışma oldu. Tanıştığımıza Çok memnun oldum. Sizin sitenizi arkadaşlarımın bloglarını dolaşırken buldum.
Sevgiler...

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

:))) harika ne kadar eğlenilmiş ne kadar şanslı çocuklar bunlar ,ellerinize sağlık herşey için

SERAP dedi ki...

Merhaba

Sevime biraktigin yorumdan yola cikarka buraya geldim.
Anladigim kadari ile seker hamurunu kendin yapiyorsun..
Ben hic kendim hazirlamadim.
Satin almak daha kolayima geliyor.
Kaldiki kivami tutturamadigin zamanda olmus..ki oluyorda...
Buna birde pahalliya aldigin(kullanamadan tarihinin gecmesi) gida boyasini eklersen astari yüzünden pahalliya geliyor.

Sevimin önerisi üzerine bende Backfieberden(Tortissimo dan ucuz) hazir seker hamuru aliyorum..Cok memnunum paketi acip kullamaya basliyorum..
Sanada tavsiye ederim...

Aslı dedi ki...

Bu ne güzel doğum günü olmuş böyle, şahanesiniz. Zeynep'e de sağlıklı ve mutlu nice yıllar dilerim.
Sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili pepelacim,öncelikle cok tesekkür ederim yorumun icin,

Evet bencede dediginiz gibi,diger kültürlerde bizim kadar yakinlik kurulamiyor nedense...

Güzel dualariniz icinde sizden Allah razi olsun...

Sevgili Sevim Teyzesi,cok tesekkür ederiz,büyüyoruz iste hayat bu,güzel hayat...

Cok tesekkürler tebrik mesajiniz icin...

Gülcancim,cok tesekkür ederim,hemen cevap yazdin,sagolasin,bakalim bu yorgunlukla yarin neler cikacak,ama visneli pasta illki denenecek! Kafaya koyuldu bir kere...

Fatos hanim,bende cok memnun oldum,her zaman beklerim,cok tesekkürler cevabiniz icin ayrica...

Sevgili Aylin,cok tesekkür ederiz,gercekten eglenceli bir gündü,unutulmaz birgün oldu,sevgiler...

Serap hanim,hani insanin bazi seyler hic aklina gelmezya,benimde hazir satin alinabilecegi hic aklima gelmedi(Nürnberg#te!),aslinda ben herseyi kendim yapmayi seven biriyim,belkide ondan hic düsünmedim...

Emel Basdogan'in kitabindan aldigim ölcülerle cok güzel tutuyor bu hamur,cok özenmisler belliki bu ölcüleri yakalayabilmek icin gercekten...

Fakat bu sefer cok kötü koktu,belliki atilacak hepsi,evet cokta pahalilar yani,üstelik taaa Istanbul'dan getirtmistim!

Saglik olsun diyelim,dediginiz yeri tam bilmiyorum nerde ama bulurum,keske daha evvelden sorsaymisim,alir yapardim söyle cici bir kaplama,neyse...

Zahmet edip bana cevap yazdiginiz icin cok tesekkür ederim,elleriniz dert görmesin,

sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Asli,güzel dileklerin ve yorumun icin cok tesekkür ederiz,bu arada sizde harikasiniz!

Sevgilerle...