24 Ağustos 2010 Salı

KENDIMCE... ve BIR TARIF...

COK CANIM SIKKIN ! vede hala gerginim,dagilamiyorum bir türlü!

Artik tüm Dünya duyduki  ben bu yil zaten senede bir gördügüm ailemi ve memleketimi göremiyorum...

Sebebide malum benim artik heyecanla beklemeye basladigim,minicik bir kalp atisi...

Ama annem gelecek ümidiyle kendimi avutup,rahatliyordum...

Ve de bugün sevgili esim,kendisine verilen gün ve saatte gidip annem icin bir Davetiye kagidi alacakti,saatler sürdü gelmesi,normalde bir saatte alabildigi kagit  icin bize kac hafta önceden randevu verdikleri gibi,birde saatlerce orada beklettiler!

Gördügüm garip rüyalarinda etkisiyle kendimi hic olumsuz bir duruma sokmak istemedigimden,üzerinde durmadim ama rüyalarim yine beni yaniltmayarak," iste cevabimiz bu " dediler , sonuc , ayni günde iki kere gidip gelen esime, bir " red " cevabi!!!

Neymis efendim,maasimizdan 25 euro eksigimiz varmis,yani olmazmis!

Cok kötü oldum tabi,esim Alman vatandasi oldugundan hicbir sorun beklemiyordum,üstelik annemin bu ücüncü gelisi olacakti...

Baska bir care aramak icin bankaya baska paralar yatirmasi gerektigini söylemisler,oda gidip birkac bankayla konusmus," olmaz,ya tüm hesaplarinizi bizim bankaya aktarirsiniz,yada hic" demisler,esim tabi sinir küpü geldi eve,ben gözyaslarimi sabit tutup bekleterekten,kendi bankama gittim!

Cok nazik benim bankadakiler,seviyorum onlari,güvenimi sarsmayip beni kirmadilar ve olmasi gereken islemi yapacaklarini söyleyip esimi davet ettiler...

Yarin gidecek ama , korkum,esimin sanssiz bir insan olmasi nedeniyle tekrar bir eksikle bankadan eli bos cikmasi!

Sirf bu yüzden uyuyamiyorum,bir sürü sey yedim canim istemedigi halde ve kendimi suan cok ama cok caresiz hissediyorum,annemi istiyorum!!!

Bankada genc bayanin, "bunu sormam lazim"  deyip beni orada birakmasiyla,ben kendimi tutamayip gözyaslarina boguldum,neyseki kimse görmedi,o gelene kadarda sildim,silkelendim,bol bol dua ettim...

Sonuc belli degil ama ben nasil dayanicam buna bilmiyorum!

Icimden yazmak ve sizinle paylasmak geldi birden vede iste olanlar...

Cok ama cok ilginc birgün oldu benim icin,sanki yasayan bir ölü gibiydim,okadar sohbet,dolasma,alisveris kar etmedi,birde üstüne yeni bir diziye basladim! Adi gecmisken hemen bahsedeyim efendim,bence izleyin;

Ismi  " Bitmeyen Sarki "

Bergüzar Korel ve Bülent Inal basrollerde.

Bergüzar hanimi hep medyadan görüp haberlerini bile okumaya gerek görmüyordum,evlendi,cocugu oldu falan baya ilgileniyordu gazeteler.

Icim isinmadi o kadina nedense hep! Kendini begenmis geliyordu bana,hic hoslanmam bu tiplerden!

Ama ne yalan söyleyim,ilgilendikleri kadar varmis gercekten,ilk defa bukadar önyargili davranip kendisine bir sans vermeyi bile cok görmüsüm! (mesela Nurgül Yesilcay'ida cok itici buluyordum ma dizisine birkac bölüm bakabilmistim,ama devam edemedim tabiki...)

Harika bir kadin! Süper bir ses tonuyla ve dogalligiyla rol yapiyor ve de diziyi mutlaka takibe alin diyorum,eger romantik iliskilerden hoslaniyorsaniz...

Klasik gibi görünsede,oyuncularin kalitesiyle hersey hayattan cikmis gibi sizi cekiyor,yada benim yanlizligimi...

Ben begendim diye herkesin begenmesini tabiki beklemiyorum ama belki öylesine bakmak istediginizde seciminize yardimci olmak sadece niyetim,yada ben cok fazla duygusalim,sizide cekmek istiyorum,kimbilir?...



Onun disinda size vermek istedigim havuclu bir tarif var,birde kücük bir notum;

Ne zaman bilgisayar masasina gecsem ,oglum  tekmeleri basiyor,benim anladigim kadariyla oturmam ve yatakta uzanmamdan hoslanmiyor ve de hep gezmek istiyor! Yandik diyorum ben!


HAVUC RÜYASI




Tarif  Shaneface rumuzlu bir bayana ait (forumdan)  fakat tarifi deneyen Yesil Kivi. Ben onun sitesinden alip,denedim.

Gerekli malzemeler sadece sukadar:

1 kilo havuc  (tarttim, tam 1 kilo ile yaptim bende)
2 su bardagi seker fakat ben ufak su bardagi kullandim,tam yetti)
4 yemek kasigi nisasta (tepeleme olacak ama lütfen büyük bir kasik olsun benimki az geldi,yada bes kasik)
2 vanilya
1 limon kabugu rendesi (nasil unuttum bilmiyorum!)
Ve o limonun suyu (bence 1 limon suyu cok fazla,ben aklima gelince pistikten sonra söyle bir damlattim,o bile eksi yapti,artik hepsini düsünemiyorum,bence cok eksi gitmiyor havuca)
Ve ikinci ana maddemiz pötibör bisküvimiz (bende cok az kalmisti iki kattan sonra yetmedi,evdeki kedi dillerinide kullanabilridim,o kadar dolandim ne  yapabilirim diye,yinede dolaptaki kedi dillerini farketmemisim!)

Zaten gecenin bir yarisiydi ve tam o sirada esim geldi,konusurken utuyorum ben ,yalniz olmaliyim mutfakta)

Önce havuclari güzelce soyduktan sonra iri iri tencereye alip üzerine tam 4 su bardagi su koyuyoruz.
Havuclar güzel haslaninca (cok ezilmeden lütfen,birzazcik yumusasin yeter),onlari kepceyle aliyoruz icinden
ve baska bir yerde püre yapiyoruz.

Simdi tekrar tencereye dönelim,
suyumuz mutlaka azaldi,iste o suyu yeniden sayip,4 su bardagina ulasmasini sagliyoruz,yani eksikse tamamliyoruz.(burasini anlayana kadar epey düsündüm,orda bu sekilde yazmayinca...)
Tamamlanan suya nisastayi korkmadan bol bol (ben az koymusum nedense) koyup,vanilya ve sekeride ekleyip,muhallebi kivaminda pisiriyoruz,
zaten nisasta olunca isin icinde hemen koyulasiyor.

Simdi havuc püresini ekleyebilirsiniz...karistirin.

Bende borcama dizdim,sizde yoksa herhangi bir normal büyüklükteki bir kaliba yada tepsiye,azicik islatarak bisküvileri dizebilirsiniz.
Bir sira bisküvi,üzerine havuclu sos,yine bisküvi yine sos olarak  devam ediyor,vede üc dört kat olabiliyor.

ben arasina cevizde serptim,cocuklarda hic olmazssa yer diye! Ama maalesef Zeynep hanim havuctan cok hoslanmiyor, cig olarak yer bazen ama pismis havucu bir türlü sevdiremedim,cok dil döktüm ama yemedi!

Ilayda hanimda ondan gördü,cok az yedi ve birdaha almadi! Neyse dedim,isimde vardi,sizinle sonra görüsürüz deyip,bunun rövansini bir baska bahara biraktim!

Fakat siz onlara bakmayin ve de bu  tatliyi en azindan bir deneyip,tadina bakin,bence nefis birsey,aslinda az cok tahmin edersiniz,havuc-nisasta ve bisküvi tadini ama yinede herzaman kolaylikla yapilabilen,görüntüsüde güzel   olan bir servis tatlisi bence...



Siz dilimlenmis görüntüsüne aldanmayin! benim nisasta  ve bisküvi az gelince yumusak oldu,keserken dagilmasada,katlari belli olmadi,isterseniz  Secil hanimin sitesinden cok daha orjinal bir fotograf  görebilirsiniz...

Tarif icin kendilerine  tesekkür ediyoruz...

Tüm dünyaya mutlu bir gün temenni ediyorum,sevgiler hepinize...

32 yorum:

Unknown dedi ki...

Tarif için öncelikle teşekkürler, ellerine yüreğine sağlık...
annen için, en yürekten diliyorum ki umarım herşey gönlünün istediği gibi olur..
oğlusuna söyle, rahat dursun, çünkü bize yazmalısın, yazılarından mahrum kalmak istemiyoruz :) hem kendine hem bize ayırdığın zamanlarda anneciğinin sözünü dinlesin.. :))
bitmeyen şarkı'yı izlemeyi çok izledim ama malesef kaçırdım. bence bergüzar'a bi şans ver, nurgül yeşilçay'dan daha çok hakediyo gibi geliyo bana ;)
sevgiler... ;)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Pinar cok sevindim yorumunu görünce,gözlerim yasardi yine!

Insallah diyorum ama sanirim suan kücük capli bir depresyona girdim,uzun sürmez ama uyumam lazim! uyuyamiyorum1

"oglum" derken bile kendimi cok tuhaf hissediyorum biliyormusun!

Ben hic kendimi erkek annesi olmaya hazirlamamistim,bana cok yabanci geliyor acikcasi,cok heyecanliyim...

Bergüzar hanim cok basarili,sevdim kendisini,fakat benim anlamadigim onda,hem cocuk sahibi oldu,hemde böyle zor bir iste calisiyor,yani hem ondan ayrilmak istemiyor,hemde onun biraz daha büyümesini bekleyemedi:)

Demekki isinide gercekten cok seviyor:)

Bu tutumu,yönetmenden,cocugu icin ayri bir oda ve bakim yeri istemesiyle de gayet net anlasilabiliyor zaten:)

Neyse ben kendisini tebrik ediyorum,O beni duymasada,eminim dizi tutacak vede bsarisinin karsiligini alacaktir...

Tekrar tesekkür ederim sana,eger uyumaya gidiyorsanda tatli rüyalar diliyorum,renkli:)

Sevgiler...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım havuçlu pastayı bende yapıyorum çok lezzetli oluyor.İnşallah herşey dilediğin gibi olur.Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

canım...
herşeyin istediğin gibi olması, kavuşmanız, sıkıntılarından arınman en büyük temannimdir.. aman kendini bırakma canım benim..
havuç rüyanda ne güzel olmuş ellerine sağlık..
kendine iyi bak..
sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık güzel görünüyor havuçlu tatlılarıda çok severim...

Annenin gelmesi için tüm dularım sizinle gerekten insanın anası gibisi yok gerçektende

Eylm-Sdnz dedi ki...

Canım inşallah sıkıntı olmazda anneciğine kavuşur ;koklaşırsınız..İyi düşünelim iyi olsun..Kocacığınında bütün şanssızlıkları uçsun gitsin:)))

Çekme sende enerjiyi hiç keyfim yok diye..gayet iyisin gergin değilsin dimi pollyanna:))))))))))

Feride dedi ki...

inş. sorun çözülür ve annen gelebilir cnm ..

ya diziyi ben de gördüm ama sıkıcı gözüktü izlemedim ..

tarif süper görünüyor mutlaka denicem tşkler..

oğlum demeye de alışsan iyi olur ne kaldı ki şurda :)

yemekbiraşk dedi ki...

anneninize tez zamanda kavuşmanız dileğiyle.. inşallah sorunsuz bir doğum yaparsınız
tatlıda nefis olmuş
sevgiler..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Fatos cok tesekkür ederim iyi dileklerin icin...

Sevgili deniz,bugün daha iyiyim,sabah erken kalksamda ögleden sonrada biraz uyudum,kendime geldim...

Az evvelde bankadan geldik,banka isi tamam ama yinede henüz Davetiye elimizde degil,önce post gelecek,sonra esim tekrar gidecek,onlarda bunu kalbul eder,okeylerse verecekler!

Beklicez yani simdilik,ama suan bogazima kadar doluyum,hicbirsey canim istemiyor,fakat biraz olsun rahatladim,iyiki esimle beraber gitmisim,yoksa o halledemezdi,sinirli biridir,hemen kizar cikardi ordan! Birkezligine yapabiliriz dediler sagolsunlar,onun kendi bankasi yapmamis.Kendime dikkat ederim söz,sende kendine iyi bak canim,annecigine sevgilerimi yolluyorum...

Sevgili Aylin,cok tesekkür ederim,gercekten dedigin gibi,Allah kimseyi anasiz babasiz birakmasin insallah...

Sevgili Eylem,ne iyi ettin yazmakla cok tesekkürler...

Evet aslinda ben tam bir Polyannayim,nerden tahmin ettin?

Cokta dayanikli degilim,o yüzden hemen takiliyorum böyle olunca bir yerde,insallah hersey yolunda gidecek,insallah...

Feridecim cok tesekkürler canim,insallah sizde daha iyisiniz...

Haklisin,kendimi alistirmaliyim!

Görüsmek dilegiyle...

Sevgili YemekbirAsk,hosgeldiniz,cok tesekkür ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz icin...

noyumberry dedi ki...

Canım bebeğine bir an önce kavuşman dileğiyle:))
Annen için üzüldüm ama:(
inşallah bir an önce sorunlarını halledersin..Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

her şeyde bir hayır vardır, buna inanmalıyız.
Sizler için herşeyin hayırlısını diliyor,
sevgiler yolluyorum.

Canan Demirbağ dedi ki...

Canım senin için herşeyin hayırlısını diliyorum.Tatlıda nefis olmuş ellerine sağlık...

ABİDE dedi ki...

Ellerine sağlık canım , niyetliyken benim canım hep tatlı ceker tarifini görünce bittim.Annen içinde işallah bütün aksilikler kalkar ve yanına gelir.Canını sıkma.Senin stresin ve üzüntün bebeğide etkiler.Öptük.

Unknown dedi ki...

Serpiiil hamile olduğunu daha önce yazmışmıydın ilk defa duyuyorum ..Ne güzel Rabbim hayırlı sağlıklı bir evlat versin inşallah..
Annen için çabalarında inşallah karşılık bulur da annene kavuşursun ..
Tatlınıda uzun uzun anlatmışsın ellerine kollarına sağlık hafif güzel bir tatlı olduğu belli
kızlar yemesede sen yede oğluna yarasın ..
sevgilerimle

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Noyumberry hosgeldin canim,yorumun ve iyi dileklerin icinde cok tesekkür ederim sana,insallah annem gelecek!

Birdutmasali,dediginiz gibi hersey kismet,insallah olumlu sonuclar aliriz diyorum...

Sevgili Canan,cok tesekkür ederim,sagolasin...

Abidecim,cok haklisin,aslinda Ramazanda kimse tarif yayinlamasa iyi olacak gibi,ben oruclu degilim ama bende her gördügümü yapip yemek istiyorum! Cok dogru diyosun anne karninda bebekler cok etkileniyor,ama neyseki ben sadece uykuyuzlukla atlattim hemen,daha iyiiym dünden beri,zaman iste herseyin ilaci,insan hemen alisiyor,iyiyede kötüyede...tesekkürler ilgin icin...

Sevgicim bundan önceki yazimda haber ettim sizleri,daha yeni sayilir yani,sanirim siz tatildeydiniz...Aslinda niyetim sürpriz yapmakti ama duramadim yinede...

Cok tesekkürler iyi dileklerin icin,tatliyida bilmiyorum haslaninca nekadar vitamin kaybi oluyor ama bence cocuklara ara ara yapmak lazim,zaten haslama suyuda atilmiyor,o yüzden hosuma gitti bu tarif,istersen bir dene,hem insan baska alternatiflerde kullanabilir...

Hepinize tekrar tesekkür ederim,sevgiyle kalin insallah...

YETENEK-SİZİN dedi ki...

Canım üzme kendini ne olur, inşalah anneciğine en kısa sürede kavuşursun!Yüreğini ferah tut, inşallah herşey gönlünce olur. Buarada tatlı şahane görünüyor ellerine sağlık

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, yarasın. Eşim şansız falan demeyin lütfen çekmeyin olumsuzlukları, siz ve çocuklarınız şanslı olduğunun ispatı. Her şeyde bir hayır vardır, görelim Mevlam neyler, neylerse güzel eyler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Yorumun icin Cok tesekkür ederim sevgili YETENEK-SIZIN,insallah hersey gönöümüzce olur...

Sevgili Elifin Terazisi,cok tesekkürler,cok ilginc bir tespitte bulundunuz,aslinda esime hep söylenen birseydir bu "cok sanslisin!",fakat ondaki olumsuzluk,heryerde bir aksiligin kendisini bulmasi,bence cok fazla inatci ve hizli olmasindan kaynaklaniyor,cekiyor resmen aksiligi,eger ben yanindaysam hersey yolunda gider,ama yalniz oldugunda hic olmadik isler gelir basina! Biz artik bu durumuna alistik,ben güler gecerim bazen,"seni bulmazssa sasardim zaten" derim,napayim...

Bu arada ben daha iyiyim,hayatim normalae döndü,Türkiye'ye gidemedik ama hergün annemlerle konusup rahatliyorum vede Allah kimseyi böyle bir duruma düsürmesin diyorum,arada yollarin uzak olmasi cok zor geliyor bazen...

sena çeyiz dedi ki...

Her şey iyi olacak inşAllah. Sizin paşa kısmetiyle, güzelliğiyle gelecek. anneanne de gelecek.
Bak şimdi ben de annemi özledim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Senaceyiz,negüzel cümleler bunlar,cok sevindim,cok tesekkür ederim,bende insallah diyorum,insallah sizde en kisa zamanda annenizi görebilirsiniz...

Sevgiler size.

esra dedi ki...

CANIM ÖNCELİKLE TEBİRK EDERİM BEBEĞİN İÇİN:))BİLİYORMUSUN BİLMİYORUM AMA BENİM ÜÇ KIZIM VAR DÖRDÜNCÜM ERKEK OLDU ..SENİN GİBİ KENDİMİ ALIŞTIRMADÖNEMİM OLDU ERKEK ÇOCUĞUM OLUCAK DİYE ..BEN ERKEK OCUKLARDAN NE GICIKKAPARDIM BİLEMESSİN..MELİKŞAHTAN İNSAN GICIKKAPARMI ÖLÜYORUM SEVGİSİNDEN..ABLALARIDA BENDE AİLECEO KADAR OK SEVİYORUZKİ..BENİM BALBEBEĞİM ADLI BLOĞUMDA VARDI İLK AYLARDAKİ DUYGULARIM..BUARADA ANNEM ERZURUMLU BABAM BAYBURTULU:))İNŞ ANNENDE GLMİŞTİR BU ARADA...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Esra hanim,aslinda hala heyecanlyim,bir oglum olursa kime neye benzer diye!

Tabiki sevilir bebek,sevilmezmi,ama ne yalan söyleyim bende olan cocuklarina cok hayran degildim,hep kiz,kizda kiz olsun isterdim!

Belkide heyecanim ve utangacligim bu yüzden,dogdugunda nasil yüzüne bakacagim bilmem,ama kendimi affettirmek boynumun borcu artik!!

Üc kizinizin oldugunu bilmiyordum,Allah hepsini saglikla sizlere bagislasin,maalesef ben Erzurum'lui degilim,sadece orada dogmsusum,ama dedemin kökleri Erzincan'dan geliyor ve hala orada akrabalarimiz varmis,ben henüze gidemedim,Meliksah'i öpüyoruz,bu arada bizde hala isim ariyoruz!

Sevgiler size.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık canım

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Hosgeldiniz,ziyaretiniz ve tatlimi begendiginiz icin cok tesekkür ederim Hande hanim,görüsmek dilegiyle.sevgiler

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba aslında hafıf oluyor elıne sağlık

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili belguzaranne,evet dediginiz gibi hafif oluyor,ama bana biraz zahmetli gibi geldi,bu arada babamin babaannesinin adi "Belguzar " idi,tesekkürler yorumunuz icin,kolayliklar dilerim....

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım çok güzel bir tatlı olduğuna eminim..Havuç tatlılarda çok güzel oluyor..Ben yazını biraz geç gördüğüm için (sanırım oğlunu kucağına almışsındır)
ancak şimdi tebrik edebiliyorum..Güle güle büyüt bebeğini..Aallah analı babalı büyütmek nasip etsin..Sevgiler..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Zeyno hosgeldin bloguma,cok tesekkür ederim yorumun ve dualarin icin...Evet havuc tatliyada salatayada herseye yakisiyor,biz havucu cok seviyoruz,insallah yeniden görüsmke dilegiyle,sevgiler canim sanada...

Nigar SARGIN dedi ki...

Nefis bir tarife benziyor ellerine sağlık canım sevgilerimle ;)

Sistem dedi ki...

Bilgi için teşekkürler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Baharatin kizi cok özür dilerim,gözümden kacmis olmali yorumun,cok tesekkür ederim yinede,sagolasin canim...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Web Seyyahi,ilginc bir sayfan var,hosgeldin diyorum ve tesekkür ediyorum,bilgi olarak hangiosini kasteddin tam anlamadim ama olsun,sevgiler.