18 Ağustos 2010 Çarşamba

OPSTAPJE Bölüm 2

ELE GECIRILEBILEN OYUNCAKLARLA OYNAMA,YÜZÜMÜZÜ TANIMA

Ihtiyacimiz  olan tek sey, alt kismindan elimizi sokabilecegimiz bir kedi,ayicik yada tavsan gibi bir oyuncak,bize verilen simsiyah bir kediydi,Ilayda hic hoslanmamisti,hatta eline bile almadi,ilgilenmedi ama dedigim gibi cok kücüktü...(o yüzden onu kaldirdim,bulur bulmaz resmini eklerim,eger hala birine vermediysem!)

Cocuk Ne Ögreniyor bu oyunla;

kendi fantazilerini genisletiyor,düsünüyor (konusarak,hareket ettirerek)
yüzümüzdeki organlari taniyor,
dinlemeyi ögreniyor (siz kedinin veya hangi hayvansa onun dilinden konusurken)
bu arada  kendini konsantre etmeyi ögreniyor.

Hangi kelimeler Önemli;

el,el oyuncagi  (Almancasi Handpuppe),göz,kulak,burun,agiz,konusmak

Önce Ne Yapiyoruz;

Birlikte koltuga oturuyoruz,
hayvani gösteriyoruz ve onu incelemesi icin cocuga veriyoruz,
bekliyoruz o bitirene kadar.
Simdi elimize alip,hayvani canli hale getiriyoruz,oynatarak,
cocukla konusup,bir diger elimizle hayvanin yüzünü cocuga gösteriyoruz.
agzini,burnunu kulagini,agzini tanimasina yardimci oluyoruz.
ve onlara dokunmasina izin veriyoruz.
simdi hayvani konusturabiliriz.Ve kendisini mesela söyle tanitabiliriz, (söyle örnekler vermisler)

     "ben bir oyuncak kediyim,
     "bak,bu benim burnum,
     " oo buda senin burnun,
     "benimde gözlerim var,bak burada  benim gözlerim,
     "burda agzim var,
     "senin agzin da burda,
     "benim iki kulagim var."   gibi...

Simdi cocugumuzu uzun süre  bu oyuncakla mesgul olup oynamasi icin basbasa birakiyoruz.

Asagida tekrar yazmislar,  "cocugunuzla konusunuz"; diye ama yukarda yazdiklarimin aynisini yazmislar,"agzin burada,iki kulagin var,burnun burada,benimde gözlerim var "  gibi...

Hepnize cocuklarinizla birlikte keyifli günler dilerim...




Not: Bu fotograflarda Ilayda ve ögretmeni haftalik programi uygularken,sanirim sulu boya yapiyorlar...

8 yorum:

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

İlayda çok şanslı.Böyle bilinçli bir annesi olduğu için.
Tebrikler:)

Unknown dedi ki...

bravo.. anaokulunda çalışan birisi olarak içtenlikle söyleyebilirim ki belli bir yaşa kadar sadece "anne desteği" bile yetebilir çocuklarımıza...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Sansli,cok tesekkürler,iltifat ediyorsunuz...(burda bana cok kisi bunu söylüyor ama aslinda hersey sadece dozunda ve normal bence,bende daha fazlasini yapamadigima üzülürüm bazen...)

Sadece dünyaya acik olmak bile yeterli aslinda...

Sansliyi öpüyoruz bu arada...

Sevgili Pinar,evet bencede cok iyi bir calismayla yeterli olunabilir,eger cocugu yuvaya gönderme imkanimiz yok ise.

Cünkü Türkiye'de gercekten cok pahali,agzim acik kaldi duydugumda...

Burda fiyatlar makul ve her cocugun gitmesi sart.Eger durumunuz yeterli degilse bile yardim ediyor cogunu ödüyor devlet.

Yani cocugun yuvaya gitmeside sart,neden derseniz,sizde cok iyi bilirsinizki,cocuklarinda topluma ayak uydurabilmesi,toplum icinde nasil davranilir,nezaket kurallari,yemek adabi,sorumluluk alma,arkadaslik iliskileri ve en önemlisi sosyallesme...Tüm bunlar icin cocuklarin topluma karismasi lazim...Benim nacizane burada ögrendiklerim,tabiki bu arada annne destegide ihmal edilmezsse,ortaya harika birsey cikabiliyor!

Cok tesekkür ederim,ögrencilerinize bizden sevgiler...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Zaten bunları iç güdüsel olarak çocuklarımıza öğretiyoruz.Ama tabiki belli bir yaştan sonra yuvaya gitmesi çok güzel.Maalasef herkesin bütçesi buna elverişli olmuyor.Böyle zamanlarda kitaplarda çok faydalı olabiliyor.Sevgiler...

Narince dedi ki...

Anneler oynuyor artık çocuklarıyla, ne güzel!

Unknown dedi ki...

fiyatlar konusunda katılıyorum gerçekten çok pahalı... keske daha uygun olabilse ve cocuklarımız daha iyi şekilde hayata hazırlanabilse...
hem egitimci hem psikolog olarak tabiki anaokulunu şart görüyorum.
annelerimiz bi yere kadar çocuklarına cok destek oluyorlar, bunu kendi velilerimde de görüyorum.. ama sosyalleşme boyutu cok farklı oldugundan, okul öncesi eğitimin önemi gerçekten çok büyük...

Adsız dedi ki...

günaydin
masallah kizin cok ama cok sansli öyle bir anneye sahip oldugu icin
sevgilerimle

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Fatos,cok dogru söylüyorsun.hersey icgüdüsel zaten veriliyor cocuklara butür bilgiler.Biz bu programi alirken artik Almanlar ne düsündülerse sirada bu vardi bizde uyguladik Ilaydayla,ama dedigin gibi kitaplar cok önemli,bizede bol bol kitap geldi,hersey anneleri bilinclendirmek icin...Cok tesekkür ederim yorumun icin...

Sevgili Narince,evet artik anneler oynuyorlar,hep beraber cocuklariyla,eskiden annelerimiz bizimle hic oynamadilar,hatta kitap bile okumadilar ama biz herseyi dogal yollardan kesfetmisiz demekki,hersey ragmen güzeldi,mutluyduk,,cok tesekkür ederim size...

Sevgili Pinar,cok haklisin,ama aslinda her iki ülkedede yasam sartlari ve cocuklarin pozisyonu cok farkli.Söyleki,bizim burda kimsemiz yok,ne akraba,ne anne baba ne kardes,cocuklar ne sokakta oyanayabiliyorlar, nede dayi hala amca cocuklariyla....

Bu yüzden bence burda cocuklar yanlizlar.Yuva sart yani.Ama Türkiye'de öylemi.Bizde öyle yetistik,hersey dogal ve normaldi,yeterli egitim alamasakta cok insanla iletisimdeydik,ben bu ayrimi cok önemsiyorum ve burdaki cocuklari sanssiz görüyorum,cok tesekkür ediyorum yorumlarin icin,yeniden görüsmek dilegiyle...

Sevgili Leyla,cok tesekkür ederim canim,ne diyecegimi bilemedim,ben cocuklarla ilgilenmeyi severdim eskiden beri ama maalesef cok gec yasta anne olmusum,keske daha erken evlenseymisim!

Hepinize sevgiler...