14 Ocak 2012 Cumartesi

AVOKADONUN FAYDALARI! Kendimce...

Cok sevdigim avakadoyu hep dilim dilim yerim yedirmeye calisirim!

Faydali oldugunu bildigimden hic degisik tarzda yemedim,bir iki kez 10 yil evvel esim üsenmeyip,ezmis sarimsakli limonlu hale getirmis ve kasikla yedirmisti!

Biraz  evvel arastirdim,bal ve cevizle bile yenilebiliyormus,harika!

Sizlerede kolaylik olsun diye hemen eklemek istedim,simdi oturdum,bütün gün is güc yaptim  bugün,azicik ipin ucunu koyurdugumda ev darman duman olmustu,nerden baslayacagimi bir an bilemedim sasirdim ama hallettim Allah'in izniyle,yemek bulasik camasir da cabasiydi!

Ama en cok Zeynep beni yordu,hic derslerini tekrar etmek istemiyor,aslinda istiyor seviyor ama kendi kendine yapmiyor, e benimde isim gücüm var,mecburum,nolur kendin basla ve biraz tekrarla dedim durdum,dinlemedi ,bende   o yorgunlukla patladim tabi,Onur bile uyandi,neyseki iki bucuk saattir uyuyordu,yetti sanirim,bunaltmadi sonra,bize takildi!:))

Aslinda hafta sonlari sbahtan,kahvaltidan sonra calisiriz biz,cok keyif aliyorum bende birseyler ögreniyorum,bazende o benden ögreniyor...

Ama Pazartesi misafirlerim gelecek ve benim daha genel bir temizlik yapmam sart! Iste ev hanimligi gerginligi oldu bugün biraz galiba...

Ilayda Zeynep'e göre cok uslu ve kesinlikle kendi kendine oynuyor,oyun kuruyor,kendi kendine kisiliklerini konusturuyor v.s., cok sükür yani!

Onunla tek sorunumuz herseyi indirmesi oyun amacina ve bir daha arkasina dönüp bakmadan gitmesi,yani felaket dagitiyor!!!

Benim isim gücüm oyuncaklari toplamak,toplarken herseyi yerli yerine koymak,secmek,kücükleri büyükleri v.s. amacli olanlari derlemek oluyor genelde, buna birde kesilen kagit kürekleride eklersek,düsünün evin halini!

Sirf bu yüzden cektigim videolarda evim hep daginiktir,gündüz basa cikamiyorum hepsine,aksama kaliyor,evi dert etmeden videolari cekip duruyoruz ilerde bu nel hal diyecegiz ama ne fayda cok gec olacak!

Ya ise bak,dizi izlemek icin (Bir cocuk sevdim!) oturdum,dayanamadim,dolmusum yine iki satir yazar kacarim diye düsünmüstüm  oysa!

Neyse ,simdilik bu kadar sanirim,gelelim avokadoya;




Bundan üç beş yıl önce ülkemizde fazla bilinmeyen avokado artık yavaş yavaş yaygınlaşıyor. Avokado deyip geçmemek lazım birçok doğal yiyeceğin olduğu gibi avakadonunda faydaları saymakla bitmez. Sizler için avokadonun ön önemli faydalarını araştırdık… İşte avakadonun faydaları…
* Avokadoda bulunan 14 mineral hücre yenilenmesini sağlamakta. Dolayısıyla yaşlanmaya neden olan zararlı toksinleri vücuttan atarak yaşlanmayı yavaşlatmakta ve cildi yıllara karşı korumaktadır.


Türkiye’de henüz tam olarak kullanılmaya başlanmadıysada avakadoyu marketlerde ve manavlarda bulmak mümkün, sağlık açısından bu faydalı yiyeceği hepiniz tüketmelisiniz.
İşte avakadonun faydaları….
Meyvelerinin etli kısımlarında sabit yağ, potasyum ve A, D, E vitaminleri bulunan avokadonun sabit yağında da ayrıca protein ve vitamin vardır. Yapraklarında yüzde 3 oranında uçucu yağ bulunan avokado, içerdiği antioksidan maddeler nedeniyle bağışıklık sistemini güçlendirirken, aynı zamanda kozmetik sektöründe cilt bakımı kremlerinin bileşiminde kullanılır.
Avokadonun Kabızlığa karşı etkili, bağışıklık sistemini güçlendirici özellikleri bulunmaktadır. İçerdiği doymamış yağ asitleri kanda kolesterolün yükselmesini önler dolayısıyla Kalp ve damar hastalıkları için en iyi doğal ilaçtır. Avokado, vücutta toksik maddeleri etkisiz hale getirerek, yaşlılığa yol açan zararlı maddeleri yok eder. Dolayısıyla yaşlanma sürecini yavaşlatarak hastalıkları önlemede önemli rol oynar.


Avokadoyu yeme şekli

1. Meyva uzunlamasına ortadan kesilir. Ortadaki iri çekirdek çıkarılır. Meyva ince ince cips gibi doğranır veya ezilir. Tuz, kırmızı veya karabiber ekilir. Limon sıkılır karıştırılır. Arzuya göre biraz taze veya kuru soğan kıyılarak ilave edilir. Maydanoz ve domates ilave edilebilir. Salata gibi yenir, yağ istemez.

2.Soyulmuş ve ezilmiş avakado sarımsaklı yoğurt ile karıştırılır. Limon ilave edilmez, böyle de yenilebilir.

3. Omlet yapılır. Peynir yerine avokado konur.

4. Mantar sote gibi sote yapılabilir.

5. Ezilmiş avokado bal ve ezilmiş cevizle karıştırılır. Bu takdirde tuz, limon, biber ilave edilmez

Bir baska sayfada da söyle kisaca siralamislar,ben onuda eklemek istiyorum!




Anavatanı Orta Amerika olan avakado meyvesi, ülkemizin Adana Antalya Alanya gibi güney illerinde yetişir. Avakado, kabuğu yeşil, yenen kısımları beyaz, iri çekirdekli bir meyvedir. Avakado, tam olgunluğa toplandıktan sonra erişir. Lezzetini anlamak için olgunlaşmasını beklemek gerekmektedir…
İçerdiği E ve C vitaminlerinin yanı sıra protein ve sağlıklı yağları da bize sunar. Avakado, vücut ve cilt sağlığımız için çok faydalıdır.
Son zamanlarda cilt bakım ürünlerinin genellikli avokado özlü oluşu elbet dikkatimizi çekiyor. Bunun nedeni içeriğindeki E vitaminidir. E vitamini de cilt için çok faydalıdır. Cildin yaşlanmasını önler, güneş ışınlarından dumandan ve kirli havadan doğal olarak korur. Avakado çok güçlü bir nemlendiricidir. Ciltteki su akışkanlığını artırır ve cilde nem kazandırır.

 


Avakadonun Faydaları : Sağlığımıza Katkıları :

* İyi bir hücre koruyucu ve antioksidandır.
* Bağışıklık sistemini güçlendirir.
* Kansere karşı koruyucudur.
* Kalp ve damar sağlığı açısından da yararlıdır.
* İçerdiği doymamış yağ asitleri kanda kolesterolün yükselmesini önler dolayısıyla Kalp ve damar hastalıkları için en iyi doğal ilaçtır.
* Kabızlığa karşı etkili.
* Yaprakları ishali keser.
* Vücutta toksit maddeleri etkisiz hale getirerek, yaşlılığa yol açan zararlı maddeleri yok eder. Dolayısıyla yaşlanma sürecini yavaşlatarak hastalıkları önlemede önemli rol oynar.
* Yapraklarının özelliğinden dolayı cilt bakımında ve kozmetik sanayinde kullanılır.
* Vücut dokularının ve cildin yenilenmesine yardımcı olur.
* Yaraların iyileşmesine katkıda bulunur.

Bilgiler netten alintidir arkadaslar...

Sevgiyle herkese cok hos bir pazar günü dilerim ama!

nedense benim icimden simdi aglamak geliyor!

doldum cok doldum!

SERPIL.

5 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BEN GELDİM.
AVAKADO HAKKINDA GÜZEL PAYLAŞIMINA TEŞEKKÜRLER.
BANA DA BEKLERİM.
:)))))

Baharcicegi dedi ki...

canim Allah aglatmasin belki havalarin kapaili olsu icini bunaltmistir onadandir bu ruh halin
Avakadoyu ben severim ama cocuklara pek yemiyorlar her hafta almama ragmen bilgiler icin tesekkürler canim

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgilio bir kase lezzet,hosgeldin canim,cok tesekkürler canim,tabiki gelirim,sevgiler sana...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Bahar Cicegi,havalar artik dokunmuyor da galiba herseyin ayni olmasi,yani tatil bile farketmedi,cocuklarla sogukta cok cikamiyorum,ya yanliz bisikletle,yada tekini alip öbürlerini evde birakarak,yani hep beraber birseyler yapmak zorlasti,kis yüzünden birazda arabamiz yok!Avokadoyu kücük kizimda artik yemiyor,ne is anlamadim,kücükken yerdi! Sevgiler sana canim,cok tesekkürler yorum icin!

mavii dedi ki...

merhaba:)) güzel ve faydalı bilgiler için teşekkür ederim