1 Aralık 2016 Perşembe

Paskalye Cöreklerim zamansiz ama güzel oldular:)) Ve Bizden kisaca...

Merhabalar sevgili blogum:))

Yazacak o kadar cok sey varken ne yapacagimi bilemiyorum ilk defa.

Birkac gelisme var onlari yazayim.

Onur Batu carsamba günü okul testine girecek.Burdaki sistemde biraz zorlastirildi artik diyorlar ama
gidince görecegiz.

Bizdeki tek sorun,cekingenlik!

Mesela hala Kindergarten dedigimiz Cocuk bahcesi yuvasinda her sabah agliyoruz.

Yani oglum agliyor!

Basliyor aglamaya.Gidene kadar sorun yok.

Önceleri üzülmüyordum cikip gidiyordum ama artik beni üzmeye basladi,cünkü cok uzun sürdü,demekki gercekten zor onun icin!

O yüzden bazi günler götürmüyorum,mesela hafif atesi varsa,ben yorgunsam filan...

mesela bu aralar cuma günleri hep evde.

Üc gündür gribim.

Bugün sabah kalktigimda gecti sanmistim ama mutfakta biraz biseyler hazirladim,yorulmustum,baktim yine fenalasiyorum!

Ama sonra oturdum kahvalti yaptim,dinlenmeye basladigimda yine kendime geldim.

inat ettim doktora gitmemek icin.

Ama yarin gidip ne verecekse alip icip bir an evvel kurtulmak istiyorum!

Cok gicik bir durum üc cocugunuz varsa ve hespide evdeyse:))

Güya hastayiz!

Ne dinleyen var nede susan!

Onlarla konuusp derdimi anlatmaktan vede sürekli ültümataom vermekten daha bir yorgun düstüm.

bu seferki gribim Allahtan cok agir degil fakat kafam binbesyüz sekild egeziyorum!

Insallah gecer.

Gecen yilda bir defa yakalanmistim,ama o güclü bir gripti.

Saunadan cikinca cok soguk almis olmaliyim farkinda olmadan...

Evet sali günü bizim oglan Alti yasina giriyor!

Ogün Yunanli arkadasinin annesi ve kücük kardesiyle bize gelecek,birde yine yuvadan bir arkadas ve ablasi.

Bizim ev kücük,simdilik bu kadar bizimde kalabaligimiz oldugundan cok bile:))

Aslinda bir yer dede yapilacak bu parti ama ben hemen ogün aile icinde kutlamayi cok daha uygun buluyorum...

Onur tirmanmayi cok ama cok sevdi!

Acayip hizli bir sekilde tirmandi gittigimizde!





Orda yapacagiz büyük ihtimal...Cok güzel bir yer,büyükler de kücüklerde ayni yerleri tirmanabiliyor.

Paskalyelerime gelince:))

Canim ne zamandir istiyordu,kendi tarifimide bulamadim,netten baktim filan karisti,cok acele yogurup cikmam gerekiyordu,eski tarifimi cok iyi hatirladigimdan yaptim ama cok cabuk bayatlar gibi oldular,ama ben yinede onlari tencereye koydum orda yumusak kaliyorlar.

Cok yapmisim epeyde buzluga attim,canim cekince isitip yicem:))

cocuklarda sevdiler.




 Bu tarifte unun iicne bir yumurta tereyagi ve pudra sekeri koydum ama önce yas mayayi sütle beklettim. Mayasi süper geldi masanin üzerinede mayalamaya birakmsitim eve bir geldik tasmis haliya inmis epey kök salmisti.))

Birde tepsi mayasinida epey beklettim cok güzel kabardilar,ben paskalye cöreklerini cayla seviyorum:))



 Asagidaki fotografta benim bu yilki dogum günümden,öylesine kutlanmis bir partiden:))




Bakali  Onur Batu`nun dogum günü nasil gececek! tam bir yildir bu günü bekliyor cünkü!

Birde yazmak istedigim bir anisivar. Iki hafta evvel babasina Onurùn ucan kumandali helikopter isteidgini syöledik,ama o olmaz dedi,daha kücükmüs,fakat Onur bunu gecen yildan istemisti,almamistim.

O zaman sana elektrikli dis fircasi alalim deidm,olur dedi.

Ertesi günü sabahinda tam kapidan cikacakken," anne simdi siz bana dis fircasi alicaksiniz ya?" eee

"Ama ben onu duydum,o zaman sürpriz olmazki,ben simdi biliyorum:))"! demezmi!

Cok güldüm buna!

Neyse dün babasi  cok güzel bir firca almis,sarzli fise takilan bisey tabiki.

Hatta berbaer secmisler.Evet geldi actik,kullanmadan öncede sarkiyla berbaer aynen söyle söyledi;

" cok mutluyuuum cok mutluyuuum!"

Harika bisey bunu duymak.

Cocuklarimiza anne baba olarak cok fazla oyuncak almiyoruz.

Be en basindan böyleydi.

Bu yüzden alinan her ufak sey onlari mutlu etmeye yetiyor.

ben böyle yetistikleri icin mutluyum.

evde televizyon ,nintendo,X box,yada Play station gibi oyunlarimizda yok.

Buna gerek yok,zamanimiz kisitli.

Evet anne hasta oldugunda onlarla ilgilenemiyor ve biraz boslukta kaliyor gibi görüebilirler, ma gecici durumlar bunlar.Her halükarda evde ne isterlerse yapiyorlar.

Bu arada ev hayvanlarimiz var. Ne olduklarin yazacagim ama hala burada kalmanizi rica ediyorum sizden.

Burda yani Almanya da her yilin Haziran ayinin altisi cocuklarin günü kabul edildi,tipki bizim 23 Nisanimiz gibi ama bizimki kadar sayan i Muhtesem kutlamalar yok.sadece cocuklari sevindirmek amac.

Bende ogün obi den onlara ne zamandir istedikleri maus aldim,yani fare!

Iki tane.Ikiside erkek.

Cok kavga edip hicbirseylerini paylasamayan iki erkek fare! Ama cok tatlilardi.

beyaz fareler.




Bu kutularin icinde size veriyorlar! delikleri var ama o kadar sekerlerki o deliklerden burunlarini sokup cikmaya calisiyorlar!

Tabi uzun süreliginde degil,bir zaman sonra kagidi iyice dleip kacabilirler,bu gecici bir tasima icin.



Cok fazla resim yok ama buda suluklari,bunun su celik kismi asagi geleicek sekilde takiliyor ordan cekiyorar su icmek istediklerinde!





Zeynep kafesi hazirlarken!

Bu ilk mauslarimiz iicn olan hazirlikti.

Peki onlara ne oldu?

Bu mauslar meger sicaga dayanamazmis.Soguga iyi dayaniyorlar ama harika!

Bunu zeynep cok iyi bildigi halde birgün izine gitmeden evvel o sicakta üzerlerinde kalin paspas oldugu halde disarda unuttuk!

Öldüler.

Zeynepín ne kadar cok agladigini yazip kayitlara gecmem lazim:((

Benim asil yazmak istedigim aslinda suydu;

cocuklarin o günkü sevinci!

Bana inanamadilar!

Rüyadayiz filan sandilar.

Cünkü babamizda ev hayvani istemiyordu,benim icinse mauslar okeydi:))

spontan gelissede onlar cok mutlu olmuslardi,daha arabada kavgalara baslandi,yok onlar senin yok bunlar benim,yok bi tanesi senin yok bi tanesibenim diye!

Hatta videomuz var buna dair ama cok uzun...

Neyse biz izine gittik geldik,yine birgün yolumuz obi ye düstü.

bu sefer Onur yanimdaydi sadece.Onada öyle bir konusma yapmistim,eger gidersek yine aliriz diye,cocugum untmuyor  hicbirseyi:))

Tutturdu illa alalim diye,zatende söz verdigimden baska sefere kacamadim!

Aldik ciktik ama aksam vaktiydi.

Iki tane fare eve geldi,zaten kafes hazir ama Zeynep coks evinmedi,korkuyordu galiba.

Niye aldiniz filan bile dedi.

neyse simdi cok seviyolrar,zemizligini zeynep yapiyor hep beraber daha dogrsuu ,kardesleride ona yardimci oluyor.

Cünkü fareleri icerden cikarip baska bir yere koymak gerekiyor ..

Evet mauslar icerde,fakat bir gariplik var bu iste!

Farenin  bi tanesi hep disarda hovardalar gibi,digeri isi hep icerde,bir cekingenlik,bir kacis,bir sakinlik!

Ne oluyor derken birgün bi tanesinin cok sismanladigini farkettik!

Benim aklima geldi ama ikiside erkekya olmaz diyorum!

Meger kadin bize veririken aksam aksam birini kiz vermis:))

Yani o sismanlik zeynep in cok beslemesinden degilmis! bebeleri olacakmis:))

Birgün bir telefon! " Anneeee mauslarin bebekleri olmsus!"

Cok sasirdim yinede!

"Iyi kizim ne yapalim belliydi zaten dedim."

O kadar sevimliler ki nce gözelri kapaliydi,simdi gözlerini actilar,gezinip duruyorar gecelri!

Eve gelen ikizlerimiz var Ilayda ninda arkadaslari,onlar  merak edip iceleyince ücünün kiz ücücnde erkek oldugunu tespit etmisler!

Gecenlerde gidip obiyle görüstüm.Böyle böyle dedim.Adamda getirin degistirelim dedi.

Simdi vermeye kiyamiyoruz ama bu fareler sonraki 28 gün icinde yeniden dogum yaparlarmis!

O yüzden  tam alismadan götürüp verecegiz ve maalesef  yine bir erkek fare alacagiz!

Simdi baktim yavrularin resimlerini bulamadim ama yarin eklicem söz:))

Suanda evin icinde degiller.Bizim penceremizin önünde metalden  genis alanlar var ,salon caminin önüne koyduk.Üzerinde yine pas pas var!

Yanliz acayip sekilde bize benziyorlar!Kadin icerde erkek disarda:))




Oglumun altinci yasi simdiden kutlu olsun!

Sevgiler.

SERPIL.








5 yorum:

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Merhaba ne güzel yazmışsınız hayatınızı, oğlunuza şimdiden hapoy birthday:))acaba okula bırakınca neden ağladığını söylemiyormu??paskalya lar nefis gözüküyor..hamster larin yavrusu zor olur çoğalır lar dediğiniz gibi alısmadan verin biranonce ama çok sevimliler bizdede vardı ama ölünce zor oluyor :(( sizinde geçmiş doğum gununuz kutlu olsun..sevgiler

deeptone dedi ki...

ne güzel haberler hepsiiii. sonraa bir deee, doğum günü nasıl geçtiiii :) grip olcak arada tabii doğum günler hayat devam ediyor işteeee :)

Adsız dedi ki...

Oğlunun altıncı yaşı kutlu olsun, nice yaş günlerine tüm sevdiklerinizle sağlık, neş'e ve mutluluklarla.

coskunsel dedi ki...

Terazi kızı görüşmeyeli neler yapıyorsun..Aslında okudum az önce neler neler yapmışsın..Görüşmek üzere

Esen Can dedi ki...

Nerelerdesin canım???