7 Ocak 2010 Perşembe

GÜNLÜK,EV AHALISI YIYECEK LISTESI!....

                Sevgili arkadaslar,evet size söz vermistim,ama bir türlü yazamadim iste....

                Ben Pazartesi ne pisirdim,valla hatirlamiyorum,ama Saliyi hatirliyorum!! he he

                Köfte,sebzeli Bulgur pilavi,evet evet Pazartesiyi hatirladim,benimde suan bagirsaklarimi bozmama dsebep olan,Barbuya pilaki!(gecenin bir yarisi soguk soguk,bol limonlu ve bitsin diye üc kase yedigim sevgili yemegim!)
               
               Dün, yani carsamba aksamida,önceden tuzlayip baharatladigim sevgili Tavugumu pisirdim.Yaninda patates salatasi,sadece kuru sogan ve maydonazla,bol acili,kirmizi biberli ve limonlu.(aslinda biz annemin evinde tavugun yaninda hep domates salatasi yerdik,ama esim,patates salatasiyla yemek istiyor,yani bu salata gidermis tavuga,domates salatasi gitmezmis!)(sevgili esimin böyle seyleri coktur,biz kuru fasülyeyle yogurt yeriz kizlarla,o marul salatasi(sirkeli) yer...bunun gibi.)(yani marul fasülyenin gazini alirmis,öyleymis!)

              Iste bugünde Persembe,ben büyük bir heyecanla Ask_i Memnu'yu beklerken,bir yandan da tabi yemek yapmam gerektigini hatirliyorum!!!

             Sabahten beri ayiptir söylemesi WC den cikamadigim icin,o kadar halsizimki( böyleside, bu yasima kadar, ilk kez basima geliyor yani! )Valla ellerim buz gibi,ne olcak bana bilmem!(birazdan arastiricam.)

             Isin kötüsü sanirim Ilayda da ishal olmus!O neden oldu anlamadim,ama gecenin bir yarisi kalkip,anne ben "davuk" yicem deyip üstünede süt icerse (annesinin kizi,biz onunla ayni seyleri yeriz,Zeynep'te ayni babasi gibi yer,sekersiz!,tuzsuz!)olacagi bu!.Ama o benden iyi, cok kötü degil...

            Bu aksam gözüme kestirdigim makarnayi pisirecegim,acil durumlarda seviyorum ben bu makarnayi,fakat sevgili esime göre "makarna" aksam yemegi degilmis!O yüzden cok syk pismez bizde,ama Ilayda cok seviyor makarnayi...Sabahlari soruyorum bazen,ne yemek istersin diye,öylesine,hemen " madarna" der!Bnede "sabahlari makarna yenmez ama ben sana sonra pisiririm tamammi?"diyorum,yazik hemen " bamam anne" diyor!.

           Fazla sos cesidi bilmiyorum ama bildiklerimi yazmak istiyorum,benim en cok yaptigim -Peynirli makarna dir.(süzdükten sonra icine tereyagi koyup,beyaz peynir rendeliyorum,bence nefis oluyor.)kizlarin favorisi,hem böylece az yedikleri peyniride tüketmis oluveriyorlar.)

           Ikinci olarak esimin tarifi,ama artik nerdeyse hic pisirmiyorum,kiymali makarna -(kuru soganli,sarimsakli,acili v.s.yani bunu kizlar sevmiyor.)
           Ama bir sene önce arkadasimdan ögrendigim,sade,kiymali makarmali yapiyorum,ama yine kuru sogan var,baska birsey girmiyor icine,tuz-karabiberden baska .Bunu kizlar cok sevdi...

           Ücüncüsü,makarna ve döner yei isleten arkadasimdan ögrendigim tarif,zeytinyaginda kavrulan kuru sogan ve domates.Baska birsey girmiyor icine+tuz-karabiber.(benim encok sevdigim,ama kizlar tarafindan tutulmayan cesit,sanirim zeytinyagi agir geliyor onlara makarnada.)

          Dördüncüsü,kremali mantarli.Mantarlar pisirilip,krema ekleniyor,tuzu,karabiberi ayarlaniyor.Bunuda esim sevmez,kremali seylerdan hoslanmadigi icin.Besamel sosuda cok sacma buluyor kendisi!!Bende zorlayamiyorum,cünkü yemez zaten.(insanin kocasi da cocuk gibi ,ama maalesef ona her istediginizi yaptiramiyorsunuz!!!!)

         Suanda aklima gelenler bunlar,sanirim hepsi bu.Ama elimde denemeyi sabirsizlikla bekledigim birkac tarifim daha var.Onlarida deneyip,memnun kalirsam yazarim insallah.Firsat kolluyorum iste,ya yeni bir misafirde,ya esimin evde olmadigi bir aksam yemeginde,gibi....(ben yeni tarifleri insanlar üzerinde denemekten zevk alanlardanim maalesef,cünkü ilk yaptigim hersey güzel olur,iyi sonuc verir,bu yüzden belki....)

         Hepinize,ailenizle beraber,afiyetle yediginiz,güzel yemekler diliyorum....Sevgiyle kalin efendim.

(ilayda da bu arada elini yüzünü boyamis benim malzemelerle,ara sirada bizi, onun deyisiyle"muoyene" (yani muayene)etmesi yokmu,bayiliyoruz kendisine!)

Hiç yorum yok: